2016-05-21, 19:04
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johejhej
Jag brukar vanligtvis röka gräs dagligen, men har nu haft ett uppehåll på ca 2 veckor. Igår rökte jag då för första gången på 2 veckor, en riktigt bra sativa, och idag är jag så sjukt bakisbäng. Seg som bara den och känner mig väldigt slow i skallen. När jag röker dagligen brukar jag aldrig känna av någon "gräsbaksmälla" överhuvudtaget. Så antar att varför jag har sån afterglow idag är för att jag tog ett uppehåll? Ska jobba imorgon och hade velat röka ikväll, men om jag kommer känna mig likadan imorgon som idag så vettefan. Vad tror ni? Kommer jag inte vara bängbakis imorgon då jag "vant" mig nu igen eller?

Lite halvt sliten och trött kan man väl vara på jobbet, om du nu inte är pilot
eller siktar på att klättra i hierarkin....
Citera
2016-05-25, 17:20
Medlem
Hej!. Har precis fått hem min första beställning från Whiteeko. Men hur jag än gör så är det omöjligt att få det att glöda.

vad gör jag för fel? Kan det vara så att det inte är torrt? Jag har packat det löst och packat det hårt. även hållit tändaren igång och gräset brinner inte och bara blir svart och bränt.

Vad beror det på? är det dåligt gräs jag köpt?

Mvh!
Citera
2016-05-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angrygoat
Hej!. Har precis fått hem min första beställning från Whiteeko. Men hur jag än gör så är det omöjligt att få det att glöda.

vad gör jag för fel? Kan det vara så att det inte är torrt? Jag har packat det löst och packat det hårt. även hållit tändaren igång och gräset brinner inte och bara blir svart och bränt.

Mvh!

Antingen för torrt eller för fuktigt.
Citera
2016-05-25, 20:51
Medlem
elpepes avatar
Citat:

Mvh!

Skulle gissa på samma sak som mannen över mig, weedet är väl färskt och har väl varit väl packat. Ta lite och gnid mellan fingrarna, brukar bli lite "kladdigt" då isf. Har varit med om liknande scenario ett antal gånger, en gång när jag köpte ett större parti och då blev rökat lättare att röka med tiden. Lägg fram rökat(så det får"andas"/lägg det i ugnen på låg(!) jävla värme en stund.
Citera
2016-05-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Antingen för torrt eller för fuktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av elpepe
Skulle gissa på samma sak som mannen över mig, weedet är väl färskt och har väl varit väl packat. Ta lite och gnid mellan fingrarna, brukar bli lite "kladdigt" då isf. Har varit med om liknande scenario ett antal gånger, en gång när jag köpte ett större parti och då blev rökat lättare att röka med tiden. Lägg fram rökat(så det får"andas"/lägg det i ugnen på låg(!) jävla värme en stund.

Tack. Jag har tyvärr inte tillgång till ugn men jag lägger det i skafferiet i kaffefilter så kanske lite fukt har försvunnit till imorgon
Citera
2016-05-26, 10:30
Medlem
Jag har låtit det torka över natten och det funkar lite bättre.

Och som nybörjare så bränner jag halsen ganska mycket. Skulle en bong vara bättre en än vanlig trä pipa?
Citera
2016-05-26, 11:34
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Jag har låtit det torka över natten och det funkar lite bättre.

Och som nybörjare så bränner jag halsen ganska mycket. Skulle en bong vara bättre en än vanlig trä pipa?

Förmodligen skulle en bong inte bränna lika mycket, man kan lägga en isbit i vattnet på bongen för att lätta på känslan i halsen ännu mer. Men att suga på någon stark halstablett (typ fishermansfriend)har fungerat alldeles utmärkt för mig när det behövts. GL
Citera
2016-05-30, 18:55
Medlem
spknoises avatar
Hur gör ni för att bäst dölja att ni är höga på krogen? I Kanada behövde man inte bry sig alls eftersom det är delvis legalt men här hemma vill man ju vara mer försiktig
Citera
2016-05-30, 19:15
Medlem
Kalkon77s avatar
Känner ni att ni ångrar att ni började röka cannabis? Hur seg i hjärnan blir man som en daglig cannabis brukare och kan det återställa sig?
Citera
2016-05-30, 21:00
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Känner ni att ni ångrar att ni började röka cannabis? Hur seg i hjärnan blir man som en daglig cannabis brukare och kan det återställa sig?

Ångrar det inte ett dugg! Jag har rökt till och från i snart 5 år och det har gjort bra för mitt psykiska välstånd, smoke a joint a calm down!

Lite seg blir man ju i rusets peak men efteråt är man som vanligt. Efter ett relativt långvarigt bruk, säg 3-6 månader kan det ta ungefär 20-40 dagar tills man känner sig helt klar i hjärnkontoret.
Citera
2016-05-30, 21:01
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Hur gör ni för att bäst dölja att ni är höga på krogen? I Kanada behövde man inte bry sig alls eftersom det är delvis legalt men här hemma vill man ju vara mer försiktig

Säg bara att du är lättpåverkad utav alkohol och använd någon parfym för att dölja eventuell doft!
Citera
2016-05-30, 22:00
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSociaL.
Säg bara att du är lättpåverkad utav alkohol och använd någon parfym för att dölja eventuell doft!

Kanske bättre och göra ett par brownies och käka innan man går ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in