2015-02-22, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antimend
Ja men just det där med att man blir nojjig, vanligtvis så brukar jag inte bli det, men pulsen gick också ganska högt, och det var väl typ vad jag nojjade mig mest över, men kan ju varit för att jag skrattade så mkt också?

Peaken varade i kanske 20 min.

EDIT: Värt att nämna var att vi var 4 pers, och det gick åt 0,225g totalt.

Min puls skenar på cannabis, speciellt när jag inte har rökt på ett tag och har noll tolerans. Lägg till oro för pulsen på det, så blir den ännu högre. Ju mer du tänker på det desto mer kommer det besvära dig. Dagens gräs är potent, bara för att man blir riktigt skev behöver man inte börja ropa spice, besprutat, fan och hans moster.

Jag ser verkligen inget som skulle indikera något "spice" i din text. Att ruset smög sig på och varade länge säger väl snarare motsatsen, dagens spice slår ju direkt och är över på en kvart.
Citera
2015-02-22, 05:39
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Hej!

Kort fråga;
Jag hade köpt en femma av en ny kran jag fick tag på, och nu igår så provade jag det med några kompisar. Så vi for till en stuga av våra, och hade med oss mat och sådär. Det var lite kallt i stugan (typ 12-15 grader), men vi körde på ändå. Det gröna träffade på mkt bra, bra mkt bättre än något jag tidigare provat (inte särskilt rutinerad men ändå), och jag och mina kompisar skrattade typ konstant i 10-15 min. Vi började då nojja lite över att det var kallt, och bara rent allmänt, kände också hur halsen blev lite slemmig av det, men inget illamående eller så. Det tog ett tag innan effekten slog på ordentligt, t.om 30 min för min kompis, men det slog på väldigt hårt när det gjorde det.
Vi blev i efterhand nu lite skrajja över att det kan ha varit någon form av spice i det. Somsagt, ny kran och allting. Vad tror ni erfarna flashbackare om detta? Kan det varit något i det?

Mvh

Hahaha, det där va inget spice. Vad blev ni nojjiga över? Att det var kallt? Eller var det bara så att ni konstaterade att det var kallt och att ni blev oroliga över att bli sjuka? xD
Citera
2015-02-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nup
Min puls skenar på cannabis, speciellt när jag inte har rökt på ett tag och har noll tolerans. Lägg till oro för pulsen på det, så blir den ännu högre. Ju mer du tänker på det desto mer kommer det besvära dig. Dagens gräs är potent, bara för att man blir riktigt skev behöver man inte börja ropa spice, besprutat, fan och hans moster.

Jag ser verkligen inget som skulle indikera något "spice" i din text. Att ruset smög sig på och varade länge säger väl snarare motsatsen, dagens spice slår ju direkt och är över på en kvart.

Tack för svar, uppskattas!
Citera
2015-02-22, 19:22
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Hahaha, det där va inget spice. Vad blev ni nojjiga över? Att det var kallt? Eller var det bara så att ni konstaterade att det var kallt och att ni blev oroliga över att bli sjuka? xD

Jag gissar på att dom fick smaka en rätt potent sativa.
Nojjan, skrattandet etc typisk för en sstiva(iofs även indica men med lite skillnadrr).
Sen är dom inte särskilt rutinerade och inte råkat ut för nojjor tidigare så ja haha typiska biverkningar för cannabis helt enkelt haha.

Kul fråga btw. Ser gärna svar från TS
Nojjade ni för att det vart kallt eller va?
Citera
2015-02-23, 04:15
Medlem
jesper2013s avatar
om vi säger att man har 1kg cannabis u buds och trim, hur gör man då hasch av allt relativt snabbt?
Citera
2015-02-23, 10:43
Medlem
Vitalrepuss avatar
Ha bensodiazepiner tillgängligt om man blir paranoid på cannabis?

Hej! Tänkte röka lite cannabis idag, men ibland kan det hända att jag blir lite paranoid på det. Är det någon annan som brukar ha bensodiazepiner tillgängliga när ni röker?

Mvh
Citera
2015-02-23, 13:18
Medlem
Smash3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nup

Cannabis ändrar blodtrycket, sen är det säkert för att du blir lite nervös pga av olika anledingar, du tar en drog som är olaglig och påverkat sinnet. Blandar du dessutom rökat med tobak blir man lite yr i skallen också.. ta det lugnt och rök små doser i små omgångar! Hoppas det hjälpte!
Citera
2015-02-23, 13:37
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper2013
om vi säger att man har 1kg cannabis u buds och trim, hur gör man då hasch av allt relativt snabbt?
Kolla upp bubble bags
Finns billiga på ebay
Citera
2015-02-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ja men just det där med att man blir nojjig, vanligtvis så brukar jag inte bli det, men pulsen gick också ganska högt, och det var väl typ vad jag nojjade mig mest över, men kan ju varit för att jag skrattade så mkt också?

Peaken varade i kanske 20 min.

EDIT: Värt att nämna var att vi var 4 pers, och det gick åt 0,225g totalt.

Man blir nojjig av gräs om man inte kan hantera det så bra psykiskt.
Är det är drog som man inte brukar ta så vet man inte riktigt vad som kommer hända, då kan man nojja upp sig själv. Speciellt om ruset blir som man inte förväntar sig. (cannabis-rus kan variera enormt mycket beroende på strain samt intag t.ex röka, dabs, vape eller om man äter decarboxylerad cannabis i form av brownies eller dylikt).
Citera
2015-02-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smash3r
Cannabis ändrar blodtrycket, sen är det säkert för att du blir lite nervös pga av olika anledingar, du tar en drog som är olaglig och påverkat sinnet. Blandar du dessutom rökat med tobak blir man lite yr i skallen också.. ta det lugnt och rök små doser i små omgångar! Hoppas det hjälpte!

Min puls blir lika hög idag som för 10 år sedan, men tack för tipsen.
Citera
2015-02-24, 00:30
Medlem
Vitalrepuss avatar
Kan bensodiazepiner avbryta ett cannabisrus? Säg, om man inte gillar det eller exempelvis blir paranoid?

Mvh
Citera
2015-02-24, 00:43
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus
Kan bensodiazepiner avbryta ett cannabisrus? Säg, om man inte gillar det eller exempelvis blir paranoid?

Mvh

Tycker du inte om ruset så peta inte i dig annat
Utan låt det sjunka undan bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in