Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-23, 19:53
Medlem
serubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Måste den vara i glas? Jag personligen föredrar nog faktiskt en vanlig träpipa men det är ju en smaksak. Jag har en Roor Steamroller och typ en sån här fast lite annan form; http://smoketower.com/pipes/glass-pipes/glass-pipe-colored-1-13cm.html

Jag har inte använt Steamrollern men den andra har jag testat och den är verkligen inte dålig på nåt sätt, bara inte riktigt i min smak. Men nu när jag skriver så ser jag att du bara röker gräs rent, för det är gräs du röker va? Röka hasch rent i pip är skitjobbigt. Hur som helst så hade jag ju skaffat en bong i stället för en pipa. Pipa anser jag vara lite mer för dom som faktiskt gillar själv grejen att röka.
Hej och tack för svar.

Ja, jag röker bara rent gräs. Anledningen till varför jag inte har införskaffat en bong är för att den är svårare att gömma samt bära med sig om man är ute på språng vilket jag ofta är. Jag tycker att det är trevligt att röka, men jag vill helst bara bli bäng utan att hålla på och krånga med massa papper och strunt. Jag röker oftast på kvällarna och måste tyvärr gömma mitt bruk och då passar pipan perfekt. Vad behöver jag tänka på om jag nu skulle inhandla den pipan som du har länkat? Visst ska det inte vara något annat än att bara packa pipan med gräs, tända och sen röka?
Citera
2016-02-23, 23:06
Medlem
Har fått tag i ett hash som luktar typ diesel/motorolja, någon som fått något sådant förut? Är otroligt kladdigt och klibbigt, mjukare än något annat jag fått tidigare. Känns också väldigt fett. Som sagt, någon som har liknande erfarenheter?
Citera
2016-02-23, 23:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serub
Hej och tack för svar.

Ja, jag röker bara rent gräs. Anledningen till varför jag inte har införskaffat en bong är för att den är svårare att gömma samt bära med sig om man är ute på språng vilket jag ofta är. Jag tycker att det är trevligt att röka, men jag vill helst bara bli bäng utan att hålla på och krånga med massa papper och strunt. Jag röker oftast på kvällarna och måste tyvärr gömma mitt bruk och då passar pipan perfekt. Vad behöver jag tänka på om jag nu skulle inhandla den pipan som du har länkat? Visst ska det inte vara något annat än att bara packa pipan med gräs, tända och sen röka?
Stämmer bra det. Eller ja, skaffa nånting att lägga i botten så att hålet inte är så stort, pipan är ju ihålig och det är fult och drygt att få massa gräs i den Jag la en boll av aluminiumfolie i min. Det är inte optimalt egentligen men jag kan å andra sidan också bara lägga den på bordet när jag har rökt klart. Det finns kanske något passande på Smoketower.
Citera
2016-02-24, 07:58
Medlem
serubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Stämmer bra det. Eller ja, skaffa nånting att lägga i botten så att hålet inte är så stort, pipan är ju ihålig och det är fult och drygt att få massa gräs i den Jag la en boll av aluminiumfolie i min. Det är inte optimalt egentligen men jag kan å andra sidan också bara lägga den på bordet när jag har rökt klart. Det finns kanske något passande på Smoketower.
Ska man inte hålla fingret för hålet under rökningen? Såg en video på YouTube.
Citera
2016-02-24, 21:21
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ska man inte hålla fingret för hålet under rökningen? Såg en video på YouTube.
Han snackar om i själva skålen, så köp ett paket nät http://smoketower.com/stainless-steel-screens-x5-20mm.html?search=screens Men du har rätt i det du skrev att man har fingret över "luft hålet" medans man eldar sen tar du ju bort det när du ska inhalera.
Citera
2016-02-24, 21:24
Medlem
serubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Han snackar om i själva skålen, så köp ett paket nät http://smoketower.com/stainless-steel-screens-x5-20mm.html?search=screens Men du har rätt i det du skrev att man har fingret över "luft hålet" medans man eldar sen tar du ju bort det när du ska inhalera.
Trycker man bara in nätet i själva "skålen" eller? :-)
Citera
2016-02-24, 23:40
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Trycker man bara in nätet i själva "skålen" eller? :-)
trycka/lägga ja.
Citera
2016-02-25, 00:33
Medlem
Robotboyoos avatar
Tja, undrar vad som är bäst att röka med som man bara kan ha med sig ut, som är kompakt, inte luktar så värst och ligger under 500 lappen? bara sätta sig någonstans o röka liksom, har lite svårt att bestämma mig, bong, pipa, bubbler, joints eller en vaporizer? Vill såklart ha så mycket kräm ur mitt weed som möjligt, därför tvekar jag över just joints då man bara tar upp ca 10% av THCn när med en pipa tar man upp ca 60%... förslag?
Citera
2016-02-25, 06:13
Medlem
Barnflods avatar
Jag har rökt ett tjugotal gånger men aldrig blivit hög. Tänker att det kanske går bättre om jag intar det på något annat sätt. Vad tror ni om cannabiste? Är ruset likvärdigt?
Citera
2016-02-25, 10:32
Medlem
O.rly?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robotboyoo
Tja, undrar vad som är bäst att röka med som man bara kan ha med sig ut, som är kompakt, inte luktar så värst och ligger under 500 lappen? bara sätta sig någonstans o röka liksom, har lite svårt att bestämma mig, bong, pipa, bubbler, joints eller en vaporizer? Vill såklart ha så mycket kräm ur mitt weed som möjligt, därför tvekar jag över just joints då man bara tar upp ca 10% av THCn när med en pipa tar man upp ca 60%... förslag?

Allt beror på vart du ska röka. Är det mycket folk ser en jolle betydligt mindre suspekt ut än vad en bong gör, det säger sig självt. En pipa är alltid smidig, finns många små och behändiga, dessutom billiga och håller generellt väldigt länge. Men självklart luktar den efter att du rökt. Men linda in den i plastpåse efter att du rökt så är det inga problem!

Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
Jag har rökt ett tjugotal gånger men aldrig blivit hög. Tänker att det kanske går bättre om jag intar det på något annat sätt. Vad tror ni om cannabiste? Är ruset likvärdigt?

Ja, cannabis går alldeles utmärkt att dricka. Du kommer dock att vara påverkad längre än om du skulle ha rökt, och eftersom du inte vet om du gillar det så kan det vara jobbigt att vara påverkad många timmar.
Citera
2016-02-25, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.rly?
Ja, cannabis går alldeles utmärkt att dricka. Du kommer dock att vara påverkad längre än om du skulle ha rökt, och eftersom du inte vet om du gillar det så kan det vara jobbigt att vara påverkad många timmar.
THC omvandlas till 11-hydroxy-THC vid oralt intag så det blir även intensivare då den cannabinoiden är potentare och "trippigare".
Citera
2016-02-25, 21:39
Medlem
mutemes avatar
Hur blir effekten om man blandar indica och sativa i en spliff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in