2016-04-12, 21:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderfisk
Funderar på att beställa lite grälle från internet. Hur brukar paketen som man får sitt gräs i se ut?
Om du tänker efter lite så förstår du säkert varför det inte är bra att berätta om hur ens knarkpost brukar se ut på ett publikt internetforum.
Citera
2016-04-13, 02:08
Medlem
flaouapaouas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderfisk
Funderar på att beställa lite grälle från internet. Hur brukar paketen som man får sitt gräs i se ut?

Förhoppningsvis ser det ut som vilket vanligt brev som helst om säljaren sköter sitt jobb, även om det skulle ha några särskilda kännetecken är det ingenting folk skriver på forum om med tanke på polisen & sunt förnuft.
Citera
2016-04-13, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin

Jag har garanterat mer insikt än du i det här ämnet, och jag kan intyga att det smugglas ofantliga mängder gräs in i Sverige. Du har läst det där "Sverige är självförsörjande av cannabis" i nån jävla skittidning som aftonbladet eller dylikt. Och även om det odlas här så är det inte större chans att man vet namnet på strainen, eftersom den som odlar själv inte ens är garanterad att det är "rätt namn". Vad spelar dessutom namn för roll? Är det bra så är det bra, är det dåligt så är det dåligt, oavsett namn på strainen.

Jag läste även att du har "garanterat" mer insikt än mig på ett internetforum.

Klart det finns en risk att man kan få fel frön eller dylikt om du köper men då kan du reklamera dem eller klaga till företaget. Finns väldigt många fröbanker som är seriösa!

För övrigt så stämmer det sista du skrev till viss del om man kanske bor i en liten stad eller om man inte är så kräsen.
Det kan vara så extremt stor skillnad på high även om flera olika strains är "bra". :P

Många gånger kan man ju lista ut vad för typ av röka det är bara på lukten och hur det ser ut. Skunk, kush, haze eller något sånt har ju en distinkt lukt och kontext i blomman.
Citera
2016-04-13, 14:16
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Jag läste även att du har "garanterat" mer insikt än mig på ett internetforum.

Klart det finns en risk att man kan få fel frön eller dylikt om du köper men då kan du reklamera dem eller klaga till företaget. Finns väldigt många fröbanker som är seriösa!

För övrigt så stämmer det sista du skrev till viss del om man kanske bor i en liten stad eller om man inte är så kräsen.
Det kan vara så extremt stor skillnad på high även om flera olika strains är "bra". :P

Många gånger kan man ju lista ut vad för typ av röka det är bara på lukten och hur det ser ut. Skunk, kush, haze eller något sånt har ju en distinkt lukt och kontext i blomman.

Va? Ska jag säga det till dig irl, eller vad är det du syftar på? Hur ska jag säga till dig att jag har mer insikt i hur mycket weed som smugglas in i Sverige, om inte på ett internetforum i en tråd som handlar om cannabis?

Du har ju uppenbart fallit för reklamen av namn på weed, visst kan man känna skillnad på lukten på t ex skunk och haze, men om det är bra så är det fortfarande bra - om det är dåligt så är det dåligt. Det är till 99% beroende på odlaren. Vet du hur namn på weed kommer fram för övrigt? Det är någon som hittar på dom. Så mycket värde har ett namn på gräset.
Citera
2016-04-18, 12:32
Medlem
om man äter cannabis i kakform, fortsätter ruset så länge cannabisen finns i kroppen eller tar blodet upp THC:n och liksom alkohol är ruset med tanke på mängden THC som finns i gräset? Kanske dum fråga men vet inte riktigt hur jag tänka. DVS om man inte går på toa och bajsar på två dagar och cannabisen finns kvar i kroppen så är man hög tills man bajsar ut det??
Citera
2016-04-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutasnusaNU
om man äter cannabis i kakform, fortsätter ruset så länge cannabisen finns i kroppen eller tar blodet upp THC:n och liksom alkohol är ruset med tanke på mängden THC som finns i gräset? Kanske dum fråga men vet inte riktigt hur jag tänka. DVS om man inte går på toa och bajsar på två dagar och cannabisen finns kvar i kroppen så är man hög tills man bajsar ut det??
Nej. Äter du CB så håller ruset drygt sex timmar. Har tyvärr ingen närmare förklaring till hur eller varför, men du tänker helt fel.
Citera
2016-04-19, 17:01
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutasnusaNU
Din kropp bryter ner de aktiva ämnena. Kvar efter ruset finns endast inaktiva metaboliter, vilka du per definition ej blir hög av.
Citera
2016-04-19, 18:14
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradoxen
Nej. Äter du CB så håller ruset drygt sex timmar. Har tyvärr ingen närmare förklaring till hur eller varför, men du tänker helt fel.

Hur länge ruset håller i sig beror ju dock på väldigt många olika faktorer.
Citera
2016-04-19, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Va? Ska jag säga det till dig irl, eller vad är det du syftar på? Hur ska jag säga till dig att jag har mer insikt i hur mycket weed som smugglas in i Sverige, om inte på ett internetforum i en tråd som handlar om cannabis?

Du har ju uppenbart fallit för reklamen av namn på weed, visst kan man känna skillnad på lukten på t ex skunk och haze, men om det är bra så är det fortfarande bra - om det är dåligt så är det dåligt. Det är till 99% beroende på odlaren. Vet du hur namn på weed kommer fram för övrigt? Det är någon som hittar på dom. Så mycket värde har ett namn på gräset.

Haha..

Din logik kan funka här i Sverige om du inte känner någon odlare såklart, eftersom då är det mycket mindre chans att veta vilken strain det är.

Om jag köper mig in på en planta så är det ju självklart att jag vill veta vad det är för strain? Typ av strain (genetiken i plantan) påverkar hur mycket THC det kan vara i plantan. Det kan också påverkar yield. Får du reda på vilken strain det är så vet du också vilka terpentiner som finns i plantan, vice versa (man brukar döpa en strain efter lukt/smak).

Odlaren har kanske sitt lilla sätt att odla på men det som påverkar mest är sättet man odlar på. Outdoor odlat i organisk jord är ju såklart billigare än hydroponics med optimerad näring osv.

Bor du i ett land där du kan köpa gräs i butik någon gång så kommer du förstå vad jag menar.

Namn på en strain är inte reklam. Det är en namntagg så du kan se vad för genetik och terpentiner plantan har.
Citera
2016-04-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan27
snabb fråga vad gör man om man inte har något papper kvar, hur röker jag det utan pipa/bong

Sätt tuggummi/kludd på undersidan av ett häftstift, sätt hasch på stiftet, fjutta på en liten stund och ställ ett glas över. Lyft efter ett tag upp glaset och sug i dig röken, ev. med sugrör.

Värm upp två knivar ordentligt, t.ex. på gasspis och pressa ditt röka mellan dem.
Citera
2016-04-20, 12:40
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Haha..

Din logik kan funka här i Sverige om du inte känner någon odlare såklart, eftersom då är det mycket mindre chans att veta vilken strain det är.

Om jag köper mig in på en planta så är det ju självklart att jag vill veta vad det är för strain? Typ av strain (genetiken i plantan) påverkar hur mycket THC det kan vara i plantan. Det kan också påverkar yield. Får du reda på vilken strain det är så vet du också vilka terpentiner som finns i plantan, vice versa (man brukar döpa en strain efter lukt/smak).

Odlaren har kanske sitt lilla sätt att odla på men det som påverkar mest är sättet man odlar på. Outdoor odlat i organisk jord är ju såklart billigare än hydroponics med optimerad näring osv.

Bor du i ett land där du kan köpa gräs i butik någon gång så kommer du förstå vad jag menar.

Namn på en strain är inte reklam. Det är en namntagg så du kan se vad för genetik och terpentiner plantan har.

Är det någon som har sagt att olika strains inte har olika genetik i plantan?

Hur som helst, det smugglas extremt mycket gräs in till Sverige och det är sammalagt garanterat mer än vad som odlas.
Citera
2016-04-21, 15:39
Medlem
Kalkon77s avatar
Hur brukar ni lösa det när ni inte har en grinder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in