Citat:
Ursprungligen postat av
svarttaxin
Va? Ska jag säga det till dig irl, eller vad är det du syftar på? Hur ska jag säga till dig att jag har mer insikt i hur mycket weed som smugglas in i Sverige, om inte på ett internetforum i en tråd som handlar om cannabis?
Du har ju uppenbart fallit för reklamen av namn på weed, visst kan man känna skillnad på lukten på t ex skunk och haze, men om det är bra så är det fortfarande bra - om det är dåligt så är det dåligt. Det är till 99% beroende på odlaren. Vet du hur namn på weed kommer fram för övrigt? Det är någon som hittar på dom. Så mycket värde har ett namn på gräset.
Haha..
Din logik kan funka här i Sverige om du inte känner någon odlare såklart, eftersom då är det mycket mindre chans att veta vilken strain det är.
Om jag köper mig in på en planta så är det ju självklart att jag vill veta vad det är för strain? Typ av strain (genetiken i plantan) påverkar hur mycket THC det kan vara i plantan. Det kan också påverkar yield. Får du reda på vilken strain det är så vet du också vilka terpentiner som finns i plantan, vice versa (man brukar döpa en strain efter lukt/smak).
Odlaren har kanske sitt lilla sätt att odla på men det som påverkar mest är sättet man odlar på. Outdoor odlat i organisk jord är ju såklart billigare än hydroponics med optimerad näring osv.
Bor du i ett land där du kan köpa gräs i butik någon gång så kommer du förstå vad jag menar.
Namn på en strain är inte reklam. Det är en namntagg så du kan se vad för genetik och terpentiner plantan har.