2016-02-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Det påstås ofta att det inte är möjligt men en studie jag hittade tog reda på hur det ligger till. Det är tydligen helt upp till ventilationen i rummet. Men sen tror jag det var 6 pers som rökte cannabis i rummet som studien gjordes i och under 1h, vad det nu ska betyda. Finns nog många faktorer som påverkar.
Men finns en sammanfattning av studien i länken här under, kanske blir klokare och kan jämföra med din situation så att säga.
http://www.theweedblog.com/get-high-...rijuana-smoke/

Jag hade nog köpt en urinsticka och pissat på för att se vad den visar, sen kanske inhandlat nåt motmedel mot röken för att vara säker, finns nog olika lösningar.

Edit: Slog mej precis att du kanske menar att ni var utomhus.. Isåfall ska det vara lugnt, det är minimala mängder du får i dej när du inte är i ett slutet utrymme. Det är hot box-effekten som kan ge dej contact high.

Läste till mig lite svar själv, att det kan ge utslag om man hot boxar i en liten bil eller i garderob utan ventilation.

Grejen var den att jag skulle på piss å tänkte inte på vad dom gjorde eftersom att jag är så van vid det. Vi satt i ett vardagsrum med balkongen öppen lite på glänt, vilket fall vart pisset framflyttat och nojjan försvunnen, får ta och tänka till nästa gång. Tack för ditt svar i vilket fall

Tack till dig med BFC =)
Citera
2016-02-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El4nd3r
I somras så rökte jag cannabis för första gången (enda gången hittills). Då kände jag INGENTING alltså, var så jävla tråkigt. Har inte ens velat prova det igen efteråt pga det.
Men ska hälsa på en vän imorgon och han vill röka på. Jag vill ju såklart det med men är typ "livrädd" att jag inte kommer känna något då heller.
Har läst att många inte känner något första gången. Men kommer imorgon vara som en "första gång" igen eftersom att det har gått nästan 1 år sen jag provade? Eller blir det som en andra gång ändå? Om ni förstår vad jag menar..

Har ni några tips vad man kan göra för att det är större chans att man känner något? Äta mindre under dagen tex?

Att hosta är bra om du vill bli stekt.
Citera
2016-02-20, 14:12
Medlem
Godzilla3s avatar
Jag brukar oftast köra via min pipa och blir då ganska hög men ändå väldigt kontrollerbart. Nu körde jag en halv joint som hör till ovanligheterna (samma strain) men det var som att bli hög för första gången, med massa fnissattacker o mitt korttidsminne var helt borta. Varför blev det så? För jag har hört att pipa är ett mer effektivt sätt att få i sig THC än en joint, dock använder jag ju mer grönt när jag gör en joint så kanske är därför. Någon annan som upplevt samma sak?
Citera
2016-02-20, 16:43
Medlem
Skulltorchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Jag brukar oftast köra via min pipa och blir då ganska hög men ändå väldigt kontrollerbart. Nu körde jag en halv joint som hör till ovanligheterna (samma strain) men det var som att bli hög för första gången, med massa fnissattacker o mitt korttidsminne var helt borta. Varför blev det så? För jag har hört att pipa är ett mer effektivt sätt att få i sig THC än en joint, dock använder jag ju mer grönt när jag gör en joint så kanske är därför. Någon annan som upplevt samma sak?

Ska vara ärlig och säga att du nästan redan svarat på din egen fråga, du är van att röka i din egen takt i pipa, när du väl meckar upp en joint så "tvingar" du dig själv att röka upp den, därav blir du mer bakad än när du röker pipa.
Citera
2016-02-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skulltorcha
Ska vara ärlig och säga att du nästan redan svarat på din egen fråga, du är van att röka i din egen takt i pipa, när du väl meckar upp en joint så "tvingar" du dig själv att röka upp den, därav blir du mer bakad än när du röker pipa.

Han skrev ju att han bara rökte halva?
Citera
2016-02-21, 10:06
Medlem
Säg att en "kompis" till mig fick skickat till sig minimal mängd THC-olja brevledes. Det blev strul med postverken då mottagaren just flyttat och ej hunnit meddela posten om detta. Lägg till att detta skedde i ett annat nordiskt land och brevet blev skickat från Sverige.

OM brevet på något sätt öppnas i endera nordiska landet och THC-oljan upptäcks och en polisman ringer upp tänkta mottagaren. Vad skall denne svara då?

Erkänna rakt av och ta straffet (som är..?)

Eller blåneka? Mottagaren kan knappast ta ansvar för brev som någon vettvilling i Sverige på måfå har lyckats skicka till denna?

Hur bete sig? Tacksam för hjälp..
Citera
2016-02-21, 18:15
Medlem
Det har än så länge bara blivit bong för min del men tänkte lära mig rulla joints inför kommande amsterdam-resa.
Har "tränat" några gånger utan att ha någon weed i. Nu senast la jag in grindar växter jag hittat utomhus bara för att det ska bli så likt verkligheten som möjligt. Har inte velat slösa weed när jag är en newbie på att tillverka joints.

Jointsen har blivit rätt ok nu, men när jag testat tända på så har pappret brunnit upp väldigt snabbt runt om växterna medan växterna inte alls brunnit vilket gjort att växterna väldigt fort ramlar ut.
Hur undviker man detta när det är the real deal?
Citera
2016-02-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroooong
Det har än så länge bara blivit bong för min del men tänkte lära mig rulla joints inför kommande amsterdam-resa.
Har "tränat" några gånger utan att ha någon weed i. Nu senast la jag in grindar växter jag hittat utomhus bara för att det ska bli så likt verkligheten som möjligt. Har inte velat slösa weed när jag är en newbie på att tillverka joints.

Jointsen har blivit rätt ok nu, men när jag testat tända på så har pappret brunnit upp väldigt snabbt runt om växterna medan växterna inte alls brunnit vilket gjort att växterna väldigt fort ramlar ut.
Hur undviker man detta när det är the real deal?

Växterna är antagligen fuktiga.
Det är inte gräset du röker (om det är ordentligt torkat, kurerat och flushat).
Citera
2016-02-21, 20:24
Medlem
Shenare har en fråga angående Cb, åkte fast för 1 vecka och 3 dagar sedan inte rökt sen dess då jag inte vill ha mer knas från farbror blå men om jag nu skulle ta 1-2 holkar imorgon bara och sen inte röra skiten mer om jag dom då skulle plocka in mig på ett till pisseprov inom kort skulle de syna att jag inte slutat och att väderna inte sjunkt eller måste man röka mycket mer än så då? tacksam för snabba svar då jag verkligen skulle vilja röka en sista gång innan jag slutar tills allt med Aina lugnat sig
Citera
2016-02-21, 21:00
Medlem
?
Citera
2016-02-23, 17:45
Medlem
serubs avatar
Hej. Jag letar efter en pipa i glas. Gärna med en duglig skål då jag inte pallar hålla på och fippla. Vill kunna tända den och bli stekt. Jag har problem med att mecka, så därför sträcker jag ut handen till er! Pris spelar inte så stor roll. Jag har tänkt att inhandla den ifrån sidan smoketower, så om ni har något tips så länka gärna det. Ni kanske har egna erfarenheter med pipor! Jag röker bara rent och håller ej på med någon typ av tobak.

Tack.

Edit: Vill gärna ha något som inte är så avancerat! Ska bara vara att packa, tända & flyga.
Senast redigerad av serub 2016-02-23 kl. 17:48.
Citera
2016-02-23, 18:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serub
Hej. Jag letar efter en pipa i glas. Gärna med en duglig skål då jag inte pallar hålla på och fippla. Vill kunna tända den och bli stekt. Jag har problem med att mecka, så därför sträcker jag ut handen till er! Pris spelar inte så stor roll. Jag har tänkt att inhandla den ifrån sidan smoketower, så om ni har något tips så länka gärna det. Ni kanske har egna erfarenheter med pipor! Jag röker bara rent och håller ej på med någon typ av tobak.

Tack.

Edit: Vill gärna ha något som inte är så avancerat! Ska bara vara att packa, tända & flyga.
Måste den vara i glas? Jag personligen föredrar nog faktiskt en vanlig träpipa men det är ju en smaksak. Jag har en Roor Steamroller och typ en sån här fast lite annan form; http://smoketower.com/pipes/glass-pi...ed-1-13cm.html

Jag har inte använt Steamrollern men den andra har jag testat och den är verkligen inte dålig på nåt sätt, bara inte riktigt i min smak. Men nu när jag skriver så ser jag att du bara röker gräs rent, för det är gräs du röker va? Röka hasch rent i pip är skitjobbigt. Hur som helst så hade jag ju skaffat en bong i stället för en pipa. Pipa anser jag vara lite mer för dom som faktiskt gillar själv grejen att röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in