2015-01-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mSrk
Spelar det någon roll hur man förvarar hasch, om rökat i fråga ändå kommer vara upprökt inom ett halvår? Sitter på ett hegge brunt som jag förvarar i strax över vanlig rumstemperatur, gör det någon skillnad om jag skär upp det i mindre bitar och förvarar i ziploc-påsar åtminstone?

ja det låter ej optimalt. hitta ett lite svalare ställe och försök minimera luftdrag . samt ha det så intakt som möjligt. kanske i en plastburk?

lägger man det på fel ställe kan faktiskt guldet bli till sand
Citera
2015-01-23, 16:00
Medlem
Tjena alla. Har en fråga som det säkert finns svar på här men det är ju så mycket att läsa och helst om man är helt grön på området.

Jag skulle vilja veta vad som behövs för att driva 2-3 plantor vad gäller lampor och allt annat. Kan nån bussig själ kanske pm:a mig en liten lista och kanske nån länk samt vad det kan kosta...ja alla tips jag kan behöva ?

Letade lite själv men när man inte vet alls vad man söker så är det svårt. Hittade nåt startpaket för 4000:- men dom pengarna kan det väl aldrig handla om för det lilla jag söker ?.

Tacksam för svar
Citera
2015-01-23, 16:29
Medlem
jambalajazs avatar
Tja några snabba frågor om hur man rullar en joint. Jag har fått tag i 1.5gram hash o ska göra detta till ca 7st joints men 0.2gram i varje. Ska blanda ut det med tobak så köpte ett ciggpaket
Frågorna
Tror ni ett paket cigg räcker till 7st joints, är lite osäker..
Det där med filter, hur gör man det på bästa sättet?
Och har ni lite mer tips så får ni gärna dela med er till en nybörjar rullare..
Citera
2015-01-23, 16:30
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smash3r
Nope!

Det gör det visst
Citera
2015-01-23, 16:37
Medlem
Smash3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det gör det visst
Rök du kvistar om du vill! Men du vet att det är blommorna som producerar det mesta av THC:et.
Citera
2015-01-23, 17:24
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smash3r
Rök du kvistar om du vill! Men du vet att det är blommorna som producerar det mesta av THC:et.

Absolut! Men frågan var ju om kvistarna innehåller THC och det gör dom, om än betydligt mindre än blommorna
Citera
2015-01-23, 19:24
Medlem
mSrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jambalajaz
Tja några snabba frågor om hur man rullar en joint. Jag har fått tag i 1.5gram hash o ska göra detta till ca 7st joints men 0.2gram i varje.

1,5 gram till 7 stycken holkar låter alldeles perfekt tycker jag.

Citat:
Ska blanda ut det med tobak så köpte ett ciggpaket
Frågorna
Tror ni ett paket cigg räcker till 7st joints, är lite osäker..

Det räcker med en cigg per joint. Roasta gärna ciggen innan du smular ut den, alltså flytta en tändare fram och tillbaka under ciggen medan du rullar runt ciggen långsamt, då det ger bättre smak enligt många. Se bara till att cigaretten inte fattar eld, du märker vad som är lagom.

Citat:
Det där med filter, hur gör man det på bästa sättet?

Om du har möjlighet tycker jag du bör gå iväg och köpa ett paket OCB (slim + filter). Nu för tiden är OCB-filterna perforerade så det går knappt att vika dem dåligt. Vik tre gånger så att formen av ett "M" bildas, snurra sedan resterande del av filtret så cirkelformat du kan och lägg exempelvis din telefon ovanpå det ihopsnurrade filtret så att det behåller sin form, medan du meckar, tills du ska använda det.

Citat:
Och har ni lite mer tips så får ni gärna dela med er till en nybörjar rullare..

Förhoppningsvis kan denna bilden hjälpa dig: http://anony.ws/i/2015/01/23/help.jpg
  1. Vik ihop ett "M"
  2. Lägg någonting med lite vikt ovanpå filtret, så det behåller sin form
  3. Väg upp rökat
  4. Smula ner haschet till så små bitar du kan & roasta ciggen
  5. Smula ner tobaken (lagom är bäst, blir det alldeles för finkornigt blir det svårrökt)
  6. Placera filtret i rullpappret
  7. Lägg alltihopa jämnt fördelat i rullpappret
  8. Rulla ner den ena sidan av rullpappret så att det ser ut på följande vis
  9. Vik över den motsvarande sidan av rullpappret (det är enklast att inleda själva "vika över"-processen över filtret)
  10. Slicka lite lagom på klistret och limma ihop din holk med kärlek
  11. Skrapa in det sista av rökat i holken. Cigarettstumpen kan användas för att packa
  12. Grattis du har en fin holk redo att avnjutas

Lycka till, hoppas det går bra för dig
Senast redigerad av mSrk 2015-01-23 kl. 19:27.
Citera
2015-01-24, 04:06
Medlem
CPSKADAs avatar
Tog 3 bloss cannabis på fyllan, kände ingen skillnad?

Hejsan! drack lite mycket för någon vecka sedan. Vi gick ute på stan o sedan träffade vi på ett gäng "nysvenskar". Som tur är så var dom på bra humör och sa att de ville bjuda på röka. Vi snackade om lite skit sen drog vi därifrån ganska snabbt. Min kompis som är 170cm o väger kanske 60kg tog ett bloss o tyckte att de var hur skönt som helst, han började mumla lite för sig själv och sa att varje steg var som att gå på moln. Medans jag tog 3 bloss, ja är 196cm o väger 110kg. Jag tyckte det kändes som en helt vanlig fylla... den enda skillnaden var att jag fick lättare för att skratta?

Har inte testat på innan och det var en egen rullad joint som inte smakade tobak. Smakade typ nyklippt gräs eller nåt.
Citera
2015-01-24, 04:07
Bannlyst
Alla får inte rus första gången de använder cannabis. Det besvarar din fråga. (Om det nu rör sig om CB)
Citera
2015-01-24, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qertym
Alla får inte rus första gången de använder cannabis. Det besvarar din fråga. (Om det nu rör sig om CB)
Ett rus får nog alla som provar men det urartar sig på olika sätt. Det är min förklaring.
Citera
2015-01-24, 04:24
Medlem
nabbolbs avatar
kanske var värsta skit weedet! Då räcker inte 3 bloss långt.
Citera
2015-01-24, 04:32
Medlem
BigFatCones avatar
Väger man 110 pannor så behöver man en del. Men som en fylla känns det verkligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in