Citat:
Ursprungligen postat av
jambalajaz
Tja några snabba frågor om hur man rullar en joint. Jag har fått tag i 1.5gram hash o ska göra detta till ca 7st joints men 0.2gram i varje.
1,5 gram till 7 stycken holkar låter alldeles perfekt tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
jambalajaz
Ska blanda ut det med tobak så köpte ett ciggpaket
Frågorna
Tror ni ett paket cigg räcker till 7st joints, är lite osäker..
Det räcker med en cigg per joint. Roasta gärna ciggen innan du smular ut den, alltså flytta en tändare fram och tillbaka under ciggen medan du rullar runt ciggen långsamt, då det ger bättre smak enligt många. Se bara till att cigaretten inte fattar eld, du märker vad som är lagom.
Citat:
Ursprungligen postat av
jambalajaz
Det där med filter, hur gör man det på bästa sättet?
Om du har möjlighet tycker jag du bör gå iväg och köpa ett paket OCB (slim + filter). Nu för tiden är OCB-filterna perforerade så det går knappt att vika dem dåligt. Vik tre gånger så att formen av ett "M" bildas, snurra sedan resterande del av filtret så cirkelformat du kan och lägg exempelvis din telefon ovanpå det ihopsnurrade filtret så att det behåller sin form, medan du meckar, tills du ska använda det.
Citat:
Ursprungligen postat av
jambalajaz
Och har ni lite mer tips så får ni gärna dela med er till en nybörjar rullare..

Förhoppningsvis kan denna bilden hjälpa dig:
http://anony.ws/i/2015/01/23/help.jpg
- Vik ihop ett "M"
- Lägg någonting med lite vikt ovanpå filtret, så det behåller sin form
- Väg upp rökat
- Smula ner haschet till så små bitar du kan & roasta ciggen
- Smula ner tobaken (lagom är bäst, blir det alldeles för finkornigt blir det svårrökt)
- Placera filtret i rullpappret
- Lägg alltihopa jämnt fördelat i rullpappret
- Rulla ner den ena sidan av rullpappret så att det ser ut på följande vis
- Vik över den motsvarande sidan av rullpappret (det är enklast att inleda själva "vika över"-processen över filtret)
- Slicka lite lagom på klistret och limma ihop din holk med kärlek
- Skrapa in det sista av rökat i holken. Cigarettstumpen kan användas för att packa
- Grattis du har en fin holk redo att avnjutas
Lycka till, hoppas det går bra för dig