2015-07-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microdosing
Skrev fel här och kan inte editera. Ska stå 105grader.

Min broder!
tack
Citera
2015-07-27, 10:33
Medlem
Tjena, tänkte kanske baka någon kaka eller något och aldrig ätit CB innan.
Vet inte riktigt hur mycket gram jag har atm men det är skapligt stor bud, är det noga att få rätt vikt och hur mycket tror ni man ska ha?

Rökt cirka 2.5-10g varje månad i nästan ett år.

Och vad är lättast o göra, Oboy eller typ en muffin?

Länka gärna ett pålitligt och bra recept!
Kan återkomma med en vikt på buden om några timmar om det är extremt viktigt o veta.

Pallar inte sitta på toan I 12 timmar och spy
Citera
2015-07-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reigns
Tjena, tänkte kanske baka någon kaka eller något och aldrig ätit CB innan.
Vet inte riktigt hur mycket gram jag har atm men det är skapligt stor bud, är det noga att få rätt vikt och hur mycket tror ni man ska ha?

Rökt cirka 2.5-10g varje månad i nästan ett år.

Och vad är lättast o göra, Oboy eller typ en muffin?

Länka gärna ett pålitligt och bra recept!
Kan återkomma med en vikt på buden om några timmar om det är extremt viktigt o veta.

Pallar inte sitta på toan I 12 timmar och spy

Ta några nypor g o veva ner i en kladdkakssmet. smält g't i smör dock.

Doseringen är inte så noga, antingen blir ni skönt bänga eller så kommer ni till ett apstadie.´Lycka till!
Citera
2015-07-27, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Röker cananbis till och från. Nu när de är sommar har jag uppskattningsvis rökt dagligen i 2 veckor, svårt att komma ihåg haha. Hur lång tid tar det innan jag blir ren? Jag har tänkt gymma och jogga för att påskynda utsöndringen.

Behöver veta för ska pissa antigen denna vecka eller nästa. Hur ska jag klara detta?

Skulle tippa på minst 3 veckor. Men sånt varierar ju kraftigt från person till person. I perioder när jag rökt mycket har de tagit mig så mycket som 6 veckor för att bli negativ

Men 3-4 veckor får du nog räkna med. Sen kanske det hade räckt med 2 veckor för vissa.

Kan du inte dra en liten lögn och säga att du rökt en gång veckan innan och är osäker på att du kommer vara negativ?
Citera
2015-07-27, 16:01
Medlem
microdosings avatar
Citat:
Röker cananbis till och från. Nu när de är sommar har jag uppskattningsvis rökt dagligen i 2 veckor, svårt att komma ihåg haha. Hur lång tid tar det innan jag blir ren? Jag har tänkt gymma och jogga för att påskynda utsöndringen.

Behöver veta för ska pissa antigen denna vecka eller nästa. Hur ska jag klara detta?

Skulle gissa 3-4veckor. För att skynda på det se till att träna mycket. Hitta på en ursäkt till varför du inte kan, feber eller något. Beställ hem ett testkit från ebay och kolla regelbundet. Det finns en uträkning här:
http://www.marijuanacentral.com/content/calculator.html
Citera
2015-07-27, 16:17
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drFish
Skulle tippa på minst 3 veckor. Men sånt varierar ju kraftigt från person till person. I perioder när jag rökt mycket har de tagit mig så mycket som 6 veckor för att bli negativ

Men 3-4 veckor får du nog räkna med. Sen kanske det hade räckt med 2 veckor för vissa.

Kan du inte dra en liten lögn och säga att du rökt en gång veckan innan och är osäker på att du kommer vara negativ?
Citat:
Ursprungligen postat av microdosing
Skulle gissa 3-4veckor. För att skynda på det se till att träna mycket. Hitta på en ursäkt till varför du inte kan, feber eller något. Beställ hem ett testkit från ebay och kolla regelbundet. Det finns en uträkning här:
http://www.marijuanacentral.com/content/calculator.html

Wat inte kan väl det finnas kvar metaboliter längre än den period man har rökt? Jävla fitt cannabis asså. Har ett piss test hemma men om ja pissar positivt på de så kanske jag eventuelt kan dricka mycket vatten och citronsaft för att sänka koncentrationen?
Citera
2015-07-27, 16:21
Bannlyst
Citat:
Wat inte kan väl det finnas kvar metaboliter längre än den period man har rökt? Jävla fitt cannabis asså. Har ett piss test hemma men om ja pissar positivt på de så kanske jag eventuelt kan dricka mycket vatten och citronsaft för att sänka koncentrationen?
Klart det kan. Om du röker en gång blir du inte negativ på en dag. Spara testet till dagen innan. Är du positiv är det läge att hitta på en ursäkt.
Citera
2015-07-30, 16:14
Medlem
hemaks avatar
Jag har inte rökt sedan ungdomens glada dagar, men nu i sommar snubblade jag över en bekant som vet en som säljer och det var ett kärt återseende. Men, som jag minns det brukade jag bli skönt soft och sova väldigt gott. Med det här rökat blir jag förvisso soft, men jag får så jävla bra idéer och det är omöjligt att somna. Måste upp och byta musik, måla en hylla i köket, bläddra igenom en massa gamla sparade bilder och prova ett nytt recept på blåbärspaj och sånt.
För någon dag sen drack jag ett glas vin när ruset började avta, då sov jag gott, men annars liknar det här inte alls hur jag minns det som sagt...
Min bekant är inte insatt i vad hennes kompis säljer. vad är det för nåt jag har fått tag på tror ni? Gillar det här bättre än segrökat för 20 år sen...
Citera
2015-07-30, 18:55
Medlem
shevitas avatar
Tjena!

Fick tag på nåt sjukt potent weed häromdagen i sthl området. Jag brukar inte röka så jätteofta bara ibland. Men när jag rökte som mest kunde jag röka 6-7 ggr /dag i flera månader och med starkare grejer (oftast brunt, ruger, svart afghan, pollen, guldst osv) och ibland blev man överstenad men det som nu hände va att jag blev helt väck!

Rökte 5-6 djupa bloss och kände efter 1min hur jag började bli stukad, det ökade hela tiden i ca 1 timma och sen kunde jag bara ligga på mattan på golvet hade djup andning och va helt utslagen. Tex när jag vände huvudet såg jag hur saker jag såg släpade efter. Jag var borta i ca 6-7 timmar STARKT. Helt orörlig. Aldrig vart med om nåt liknande.

Gräset ser bra ut. Grönt med buddhas i stora klumpar med överdrag av kristaller, blommor, liten touch av gulaktighet på trådarna men lukten är sjukt stark. Får inte bort lukten. Har det i två påsar, i en stängd burk, när jag öppnar skåpsdörren så forsar det ut weed lukt! Det luktar lite bensinaktigt med mkt citronlukt. När man delar det är det lite smått kletigt men fö torrt.

Testade igen igår lite för o se om jag bara va utmattad lr nåt förra gången. Denna gång tog jag 1/4 av mängden senast och la det i en bong. Vi snackar om 2-3 riskorn. Tog ETT halvdjupt bloss. Blev stukad bra! Höll i flera timmar wtf!??

Vad tror ni jag fått för strain? Är inte så bra på detta men d verkar sjukt potent!?

Tacksam för alla svar.
Peace
Citera
2015-07-31, 11:16
Medlem
En polare käkar Voxra(någon form av antidepressivt tror jag?) och undrar om det kan ha någon dålig effekt på gräset eller tvärs om? Någon som vet?
Citera
2015-07-31, 11:46
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
En polare käkar Voxra(någon form av antidepressivt tror jag?) och undrar om det kan ha någon dålig effekt på gräset eller tvärs om? Någon som vet?
Om du är ute efter ett evidensbaserat svar - inte ett anekdotiskt n = 1 - tror jag inte det har undersökts. Finns få cocktaileffekt-studier på cannabis.
Citera
2015-07-31, 13:30
Medlem
Ge mig ett enkelt sätt att grinda mina buds på om man inte har en grinder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här