2014-08-30, 15:22
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Är det mening att 'adventure mode' ska vara upplåst direkt på level 1 på nya säsongen? Testade gå in dock hade jag inga wps på AV hah ..

Så länge du har spelat igenom spelet förut. Detta tycker jag var lite tråkigt, jag fick för mig att man skulle börja från 0 alltså inte ha något upplåst eller dylikt. Men men
Senast redigerad av Hej_tjo 2014-08-30 kl. 16:13.
Citera
2014-08-30, 16:13
Moderator
^Eazs avatar
goblinrunda efter timmar av farmande: http://www.twitch.tv/eazfb/b/563424626

Behöver e.g. inte guldet, alla karaktärer har maxade vanliga gems. Men är beroende av att farma vault.
Citera
2014-08-30, 18:05
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
goblinrunda efter timmar av farmande: http://www.twitch.tv/eazfb/b/563424626

Behöver e.g. inte guldet, alla karaktärer har maxade vanliga gems. Men är beroende av att farma vault.

sick
Citera
2014-08-30, 18:11
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
sick

Hahah, det komiska här är att direkt efter den så ska jag visa N3ss3 var jag farmar, och första rundan = Vault.

Edit: Tyvärr drog jag inte igång streamen för det, vi dog på bossen första försöket, men tog han på andra, runt 90M den gången med.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-08-30 kl. 18:29.
Citera
2014-08-30, 18:33
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Att göra samma bounty om och om och om igen är inte en exploit.
Om blizzard gjort det med flit eller inte spelar ingen roll.
Du har tydligen 0 uppfattning om vad exploit betyder. Exploit är att man utnyttjar en funktion i spelet på ett sätt som inte är menat av devsen. Om du tror att levla 1 till 70 på 2h genom att köra bounties man inte behöver döda något för utan i princip bara vara i närheten (klicka några objekt på ett av dem) är intended av devsen så är du efterbliven.
Citera
2014-08-30, 18:43
Medlem
Jag är besviken på på seasons och trodde det skulle va mer "ranking", nu är de ju samma som vanliga gubbarna att det är GR som rankas.

Dom borde slänga in saker som tex Diabloprogress har att man ser vart man ligger med dps, vitality och thoughness och får en rankning efter de.
Citera
2014-08-30, 18:54
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Du har tydligen 0 uppfattning om vad exploit betyder. Exploit är att man utnyttjar en funktion i spelet på ett sätt som inte är menat av devsen. Om du tror att levla 1 till 70 på 2h genom att köra bounties man inte behöver döda något för utan i princip bara vara i närheten (klicka några objekt på ett av dem) är intended av devsen så är du efterbliven.
Då hade de fixat detta redan i 2.1 PTR, vilket man valde att inte göra.
Citera
2014-08-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
gött, min HC crusader dog på T4 tidigare idag när blizzards servrar fick spiklagg.. Nu har jag tappat intresset totalt för d3. Lär nog ALDRIG mer bli HC, värdelöst att man ska dö pga såna skitgrejer.

Klassiskt QQ whine cry

Om det inte är ett klassiskt QQ whine cry så vet jag att många har tagit kontakt med blizzard och klagat och på det sättet fått tillbaka allt!
Citera
2014-08-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Äntligen droppade en mara chest med 3 sockets så jag kunde rolla sentry damage, letat sista 3-4 veckorna efter den.

Statsen börjar se ok ut,
Fire Damage 57%
Sentry Damage 45%
Cluster Arrow (en av mina 3 spenders) 29%
Elite dmg 43%

Sen kör jag med Leg Gem 20.4% Pet Damage (håller på att uppgraderas)

http://ladda-upp.se/files/2014/b115259.png

Alltså om man kan punkt farma ett item efter ens preferenser så är man ju bra.
Säg mig, hur många legs i timman får du in?
Är det igenom grift eller vanligt rift?

Jag spelade rifts innan och det Droppade en hel del!
Citera
2014-08-30, 19:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Alltså om man kan punkt farma ett item efter ens preferenser så är man ju bra.
Säg mig, hur många legs i timman får du in?
Är det igenom grift eller vanligt rift?

Jag spelade rifts innan och det Droppade en hel del!

Nej, inte punktfarm, det var rifts (och sista dagen) grift och alla blod shards till gick till chest.

Misstänker väl att minst 30K av de 170K blood shards jag samlat på mig gått till Chest.'

Edit: Leg per timme är olika, men har drygt 1700 Forgotten souls så många legendary har blivit salvage på vägen
Senast redigerad av ^Eaz 2014-08-30 kl. 19:53.
Citera
2014-08-30, 22:09
Medlem
Hej, efter att jag hört att spelet blivit bättre nu efter expansion och patch så tänkte jag börja spela lite igen. Senast jag lirade var vid releasen av D3 vilket var ett tag sedan.

Nu tänkte jag bara be om lite tips och så för att maximera spelupplevelsen; något jag bör tänka på? Finns det någon instansmotsvarighet som i WoW till exempel, eller PVP? Värt att nämna är att jag spelar på ett Playstation 3 och tänkt lira Crusader.

Fortsatt trevlig helg
Senast redigerad av iNzanic 2014-08-30 kl. 22:11.
Citera
2014-08-30, 23:48
Medlem
Inte så mycket att säga egentligen, det finns en bra game guide på diablos officiella forum som tar upp nyheterna i korthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in