2014-07-08, 14:59
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Lirar DH med 5p Marauder + Tasker. Har dock lite problem med min CDR då jag inte hinner slänga upp mer än 2 (max 3) sentries för varje elite pack. Hur mycket CDR bör man ha när man kör denna builden? Känns lite surt att behöva offra Crit i paragon för att sätta på CDR..

Min nuvarande CDR är 26.34% (endast från gear, inget i paragon), men känner att den måste upp lite för att vara optimal.

Hur hög bör min CDR vara?
Vad har du för paragon lvl ? Och hur mkt crit har du?
CDR är ju en starkare stat i paragon än crit enligt mig
Citera
2014-07-08, 15:05
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardcorebobo
Vad har du för paragon lvl ? Och hur mkt crit har du?
CDR är ju en starkare stat i paragon än crit enligt mig

Paragon lvl 309.
Maxar jag Crit Dmg och resten i Crit Chance så har jag +426% Dmg och 42.20% Chance. Förlorar en hel del crit om jag sätter i CDR.
Citera
2014-07-08, 15:16
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Paragon lvl 309.
Maxar jag Crit Dmg och resten i Crit Chance så har jag +426% Dmg och 42.20% Chance. Förlorar en hel del crit om jag sätter i CDR.

Vilken torment spelar du på?

Har själv inte mer cdr än så på min DH, gäller att pulla mkt mobs bara medans man successivt sätter ut sentrys. Hade dissat taskers om jag vatt dig, inte värt, kört 6p mara och unity istället för RoRG. Om du spelar solo då, annars är magefists bättre gloves.
Citera
2014-07-08, 15:19
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Vilken torment spelar du på?

Har själv inte mer cdr än så på min DH, gäller att pulla mkt mobs bara medans man successivt sätter ut sentrys. Hade dissat taskers om jag vatt dig, inte värt, kört 6p mara och unity istället för RoRG. Om du spelar solo då, annars är magefists bättre gloves.

Lirar sällan solo, kör mest med 2-3 vänner eller public.
Magefists ger mig mer damage, fast scalar dem med mina sentries? Är det inte mer värt att mina sentries skjuter snabbare eftersom det ändå är dem som gör den största delen av damagen?
Citera
2014-07-08, 16:06
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Lirar sällan solo, kör mest med 2-3 vänner eller public.
Magefists ger mig mer damage, fast scalar dem med mina sentries? Är det inte mer värt att mina sentries skjuter snabbare eftersom det ändå är dem som gör den största delen av damagen?

Körde tidigare med taskers då dom ansågs som BiS, men efter ett tag ändrade man sig och insåg att taskers egentligen inte va så bra. Man får typ in en extra multi shot i sentryns rotation eller liknande, de breakpoints man behöver nå för att få en "stor" skillnad kräver 1hand vapen vilket i sin tur suger för sentrys. Detta är min uppfattning iaf. Magefists är för bra med en extra primary stat och är dessutom relativt enkla att hitta bra rollade. Kort sagt får du mer dmg från magefists än taskers.

Kan verkligen rekommendera philosophios youtube-kanal och twitch-stream om du vill veta mer, finns info om gear, builds osv.
Citera
2014-07-08, 16:19
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Körde tidigare med taskers då dom ansågs som BiS, men efter ett tag ändrade man sig och insåg att taskers egentligen inte va så bra. Man får typ in en extra multi shot i sentryns rotation eller liknande, de breakpoints man behöver nå för att få en "stor" skillnad kräver 1hand vapen vilket i sin tur suger för sentrys. Detta är min uppfattning iaf. Magefists är för bra med en extra primary stat och är dessutom relativt enkla att hitta bra rollade. Kort sagt får du mer dmg från magefists än taskers.

Kan verkligen rekommendera philosophios youtube-kanal och twitch-stream om du vill veta mer, finns info om gear, builds osv.

Tack så mycket för hjälpen!
Men ang. CDR.. hur mycket bör man ha?
Citera
2014-07-08, 16:51
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Tack så mycket för hjälpen!
Men ang. CDR.. hur mycket bör man ha?
Jag är paragon 435 (om jag minns rätt) och på min DH har jag ca 32% CDR. Då har jag spenderat 50 poäng i CDR i paragon points, 12% från gem i hjälmen, 7% på mina handskar, plus någon annanstans som jag inte kommer ihåg nu. Jag skulle satsa på att få din CDR till runt 30% men jag är ingen DH-expert heller. Det gäller ju att få upp dina Sentries så fort som möjligt, då är det CDR som gäller!
Citera
2014-07-08, 17:05
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Jag är paragon 435 (om jag minns rätt) och på min DH har jag ca 32% CDR. Då har jag spenderat 50 poäng i CDR i paragon points, 12% från gem i hjälmen, 7% på mina handskar, plus någon annanstans som jag inte kommer ihåg nu. Jag skulle satsa på att få din CDR till runt 30% men jag är ingen DH-expert heller. Det gäller ju att få upp dina Sentries så fort som möjligt, då är det CDR som gäller!

Okej!

Jag är som sagt paragon lvl 309 och jag har inte satt något på CDR i paragon. Här är vad min CDR kommer ifrån:

Helm - 12%
Vapen - 10%
Quiver - 7%
Shoulders - 8%
Total CDR: 32.23%

Min CDR bör alltså vara tillräcklig?
Citera
2014-07-08, 17:11
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Okej!

Jag är som sagt paragon lvl 309 och jag har inte satt något på CDR i paragon. Här är vad min CDR kommer ifrån:

Helm - 12%
Vapen - 10%
Quiver - 7%
Shoulders - 8%
Total CDR: 32.23%

Min CDR bör alltså vara tillräcklig?

näe 45% e absolut minimum för en vettig cdr build. 32% är knappt lönt, då e de bättre att köra en build som inte litar på CDR, utan kanske istället resource management.
Citera
2014-07-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Bullshit, i 99% av fallen är det definitivt inte blizz servers som "kraschar" utan användarens lina.
Du tror inte det skulle vara lite större uppståndelse än vad 2 trådar om dagen innebär, om 100% av spelarna på en given tidspunkt blev dc'ade (och majoriteten dog).

Vet inte hur många timmar jag har på hc, men spelade en vecka sc närspelet kom för två år sen, sen har jag enbart spelat hc. Under dessa 2k + timmar effektiv speltid har jag vid 2 tillfällen varit med om att servern har disc'at mig.
Det kan också vara fel någonstans i mitten. Då är det varken kundens eller Blizzard's fel. Sen behöver självklart inte alla servrar krascha för att en gör det.
Citera
2014-07-08, 17:34
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
näe 45% e absolut minimum för en vettig cdr build. 32% är knappt lönt, då e de bättre att köra en build som inte litar på CDR, utan kanske istället resource management.

45%? Då antar jag att man i alla fall bör vara paragon lvl 700-800 eller något så att man inte förlorar så mycket Crit.
Citera
2014-07-08, 17:39
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
45%? Då antar jag att man i alla fall bör vara paragon lvl 700-800 eller något så att man inte förlorar så mycket Crit.

sorry såg nu de va DH!! då e väl inte CDR lönt alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in