2015-03-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
im going physical baby

Ja men även om follower gör något av ovanstående ger det inte tillräckligt. hur ofta proccar en TF liksom? inte tillräckligt i allafall.
Som sagt, bästa lösningen måste va polar station! Nåt annat finns inte i min värld. Jag har sett builds med Caltrops och det funkar ju, men jag anser inte det är värt att lägga en skillslot på att trigga botT och cull the weak. Återigen så finns det ju ingen annan runa på Sentry som ger nån bra dps. Nej Spitfire turret ger för dåligt på totalen :P

edit: Spitfire Turret: "Fire homing rockets at random nearby enemies for 120% weapon damage as fire"

Creeds till er som orkar theorycrafta själva haha.

Såhär brukar jag göra:

Enter us.battle.net/forums/classes/datClass -> Create topic -> Gief Best solo grift build plox

:P
Citera
2015-03-13, 13:26
Medlem
fgnms avatar
Citat:
im going physical baby

Ja men även om follower gör något av ovanstående ger det inte tillräckligt. hur ofta proccar en TF liksom? inte tillräckligt i allafall.
Som sagt, bästa lösningen måste va polar station! Nåt annat finns inte i min värld. Jag har sett builds med Caltrops och det funkar ju, men jag anser inte det är värt att lägga en skillslot på att trigga botT och cull the weak. Återigen så finns det ju ingen annan runa på Sentry som ger nån bra dps. Nej Spitfire turret ger för dåligt på totalen :P

edit: Spitfire Turret: "Fire homing rockets at random nearby enemies for 120% weapon damage as fire"

Templar har ju en skill också som slowar allt han slår på / slår på honom men jag håller med, känns opålitligt att köra utan polar station.

Försökt hitta en phys soj för att börja pusha grifts igen men alla ni som gjort 44+ kör unity, är det verkligen värt det? Jag menar för min del räcker det att en jailer one-shottar mig genom min unity för att den ska börja kännas värdelös. Sen kör man ju med prides fall och tar man minsta lilla dmg tappar man massvis med dps så man spelar redan försiktigt av den anledningen. Kan iofs va så att jag helt enkelt inte kört med tillräckligt mycket toughness för unityn.
Citera
2015-03-13, 13:39
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Templar har ju en skill också som slowar allt han slår på / slår på honom men jag håller med, känns opålitligt att köra utan polar station.

Försökt hitta en phys soj för att börja pusha grifts igen men alla ni som gjort 44+ kör unity, är det verkligen värt det? Jag menar för min del räcker det att en jailer one-shottar mig genom min unity för att den ska börja kännas värdelös. Sen kör man ju med prides fall och tar man minsta lilla dmg tappar man massvis med dps så man spelar redan försiktigt av den anledningen. Kan iofs va så att jag helt enkelt inte kört med tillräckligt mycket toughness för unityn.

Jag menar att unity behövs ja!
Den räddar dig från mycket småskit som du normalt bli oneshottad av.
Ja jailers gör att du är fucked oavsett, men gör som jag, sök med spårljus efter en Cameo neck och saken är biff när du väl hittat en.
Det var i allafall jailers som jag slet med som en galning tidigare när jag gick med en maras istället.
Citera
2015-03-13, 13:55
Medlem
majxstros avatar
Klarade solo grift på 45 med cold dh och unity. Unity är användbart som fan för små skit man stöter på som man egentligen blir oneshottad utav. Sen har min unity 50/5.5/15 +sock så jag måste säga att det är värt det.

Hade även klarat 46 med marginal om jag inte hade glömt ändra tillbaka till grift passives istället för vanliga rift passives.

Jailers är inga problem sålänge man står i max range.
En haunt of vaxo för extra dps är inte helt fel heller då dina illusioner slänger ut marked of death lr vad den heter.
Senast redigerad av majxstro 2015-03-13 kl. 13:57.
Citera
2015-03-13, 14:31
Medlem
Lanoos avatar
Mycket matnyttigt spread sheet till er som vill göra er DH bättre.
Har nog missat att posta den tidigare.

http://sentrycalc.dawg6.com/sentry-web/
Citera
2015-03-13, 15:06
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Jag menar att unity behövs ja!
Den räddar dig från mycket småskit som du normalt bli oneshottad av.
Ja jailers gör att du är fucked oavsett, men gör som jag, sök med spårljus efter en Cameo neck och saken är biff när du väl hittat en.
Det var i allafall jailers som jag slet med som en galning tidigare när jag gick med en maras istället.

Ska prova köra med unityn igen, har en rätt bra med 2x critrolls. Jo, kan nog påstå att jailers var den enda anledningen till att jag gav upp grifts i s1, oavsett hur tanky man byggde blev man 1-shot random. Slipper iaf walk of shame nuförtiden haha.

Man kan ju drömma, har nog aldrig sett en cameo som rollat crit haha

Ty för länken btw, gynnar!
Citera
2015-03-13, 15:13
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Ska prova köra med unityn igen, har en rätt bra med 2x critrolls. Jo, kan nog påstå att jailers var den enda anledningen till att jag gav upp grifts i s1, oavsett hur tanky man byggde blev man 1-shot random. Slipper iaf walk of shame nuförtiden haha.

Man kan ju drömma, har nog aldrig sett en cameo som rollat crit haha

Ty för länken btw, gynnar!

inte för att va elak va... men kolla neck... http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/54587620
Citera
2015-03-13, 15:51
Medlem
Citat:
inte för att va elak va... men kolla neck... http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/54587620

Tänkte köra lite DH ikväll nog, saknar maruder shoulders. Fixa åt mig.
Citera
2015-03-13, 15:58
Medlem
fgnms avatar
Citat:

gtfo.. frågan är ju om en fin hellfire är bättre i solo grifts eller inte.
Citera
2015-03-14, 00:12
Medlem
Red-Pandas avatar
Finns det någon max level för Paragon?
Citera
2015-03-14, 01:09
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Finns det någon max level för Paragon?

Nej.
Citera
2015-03-14, 09:11
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Nu rollar ju din amu bra, utan snack!
Hade min varit en Resistans amu hade jag skattat mig lucklig då den rollar helt underbart

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Fritte-2225/hero/55602292
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in