Citat:
Ursprungligen postat av
Lanoo
Tack för att du bekräftar det jag själv upplevt den lilla tid jag lagt på 2.1.2 så långt.
Så jäkla trist att man bara kan droppa DHn nu, jag som hade tre olika M6 DHs att leka runt med.
Jag är sjukt besviken på resonemanget om att man "nerfar" m6 pga att det är enda builden som var duglig med Fire/Cold.. Ja, lightning fanns, men den sög get-balla.
Nu är det m6 som fortfarande gäller, dock med Cindercoat iställetför Taskers n' Theo.
Chakram med Fire-runan då Hatred endast kostar 10 för Chakram.
Jag testade igår med Maelstorm-runan (cold) på Cluster Arrow, det gick, men omöjligt att hålla Hatred vid liv då Cluster kostar 40 Hatred.
Testat nu på morgonen med Impale, kostar 20 hatred "bara" och har en Cold-runa jag kört med, måste säga att damagen man gör är totalt sinnesjuk!
Crittar upp emot 250-300mille om man har 4 sentrys ute, men även här kommer problemet.
Hatred går åt som smör i solsken!
Nu på morgonen så loota jag en Pride of Fall (en hjälm som reducerar kostnaden för resource med 30% om man ej tagit skada senaste 5sekunderna)
Även med den hjälmen så går det inte att hålla Hatred i nivå för att kunna spamma, har nu 40.xx% cost reduce.
Jag kan reducera mina kostnader på Shoulders, båda ringarna och på Amuletten.
Men, då återkommer vi till som jag gnällde på i förra inlägget, man blir tvingad att ersätta Cost Reduce roll med någon vital del såsom CC, CD eller AS på Smycken samt buff av Sentry eller Hatredspender på shoulder (värsta fall köra Dex, CDR, Cost reduce och en buff för spender) men då på sistnämna i parantes, gå ner i Toughness.