2014-03-19, 21:33
Medlem
Jag kan inte sätta ord på det men jag är bara så jävla trött på att Svenska kvinnor ej vill vara just kvinnor.
Jag har alltid fått lära mig av min gammalmodiga far att man ska ta hand om kvinnor. Man ska vårda de ömt och dela på ansvar.

Men i varje förhållande med en svensk tjej så har det varit problematiskt. I vår jakt på att vara världens bästa feminister och världens bästa PK samariter så har vi tappat fotfästet.

Har alltid kritiskt undrat, om det är jag som har haft problem. Men när jag var på en lång utlandsresa på över 1 år nyligen, så bekräftades det att det vårt lands feminism, och PKism som är extrem. Inte andra länders.

Hade 2 relationer under min utlandsvistelse och de var de bästa och mest problemfria förhållanden jag någonsin haft.(Bägge var från olika delar av världen)

Även nu när jag är tillbaka så har jag gett Svenska tjejer en till chans, men fick göra en "avbryt, eld upphör" och börja dejta en utländsk tjej igen. En ryska den här gången Voila! back to problemfritt.

Jag vet inte vad jag tillför, men det var skönt att få lufta i alla fall.
Citera
2014-03-19, 21:40
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Du kan stånga dig blodig, men lyd mitt råd istället och se det som invecklad komik - skratta åt det. Det går inte att vinna den här fajten. En kvinna får gnälla, får gråta och får spela offer. Det finns andra män som tar hennes parti oavsett, om än enbart för att få ligga. Du är alltid den stora förloraren, att ens ifrågasätta till en början gör dig "omanlig". Förmånen att likt ett barn skylla ifrån sig, och passivt vänta på att andra löser ens problem, har inte vi män.
Och även om du blir lyssnad till, kommer dina argument inte att fungera: i många kvinnors värld är tillvaron i en skyttegrav fullt jämförbar med att föda barn.

Lösningen är paradoxalt nog att vara en man. Innerst inne är många kvinnor så osäkra. De vet inte vad de tycker från en dag till en annan så att just du råkar ut för deras godtyckliga fasoner är snarare en stokastisk oundviklighet, än något som innehar en djupare mening. Gå din egen väg och följ ditt eget sinne, låt aldrig feminister påverka hur du tänker. Det kommer bara vilseleda dig och smutsa ner ditt intellekt. För som sagt, de lever i en helt annan värld än du.
Citera
2014-03-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Har alltid kritiskt undrat, om det är jag som har haft problem. Men när jag var på en lång utlandsresa på över 1 år nyligen, så bekräftades det att det vårt lands feminism, och PKism som är extrem. Inte andra länders.

Ja, när man väl stegat ut ur landet inser man att det var inte svårare än så.
Citera
2014-03-19, 22:16
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Problemet är väl att feminism har gått för långt. Det fanns en tid då vi behövde göra jämställdheten sett till förutsättningar mellan könen en verklighet. När det uppnåddes började bägaren rinna över. Kvinnor skulle prioriteras överallt och den vansinniga principen att arbetsplatser skulle ha 50/50 av anställdas kön oavsett könskvoten sökande blev ett nytt mål. För den okunnige ser det ut som ojämlikhet att alla arbetsplatser inte har 50% representation av varje kön men för den kloka människan ser man att något går fel. Tyvärr är det inte den senare som får plats i Metro och Aftonbladet. Idag är trots allt löneskillnaderna mellan män och kvinnor under hundralappen.

Feminism handlar inte längre om samma förutsättningar, den mållinjen passerades för väldigt många år sedan. Att kalla sig feminist idag är att svika både män och kvinnor i vårt samhälle.

Fin text för övrigt, låt bara inte vanliga kvinnor drabbas av den blaska som kolumnisterna på Östermalm försökt dränka dig i.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag tycker du har en väldigt stark poäng faktiskt. Kanske inte just om feminismen men om samhällsklimatet gentemot män överlag.

Jag har inte tid att kommentera men jag vill i alla fall säga att jag uppskattar ditt inlägg. Du är en förebild för de riktiga kvinnorna i Sverige.
Senast redigerad av AbdullahSvensson 2014-03-19 kl. 22:21.
Citera
2014-03-19, 22:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Man kan inte ha en ideologi som är så luddig att alla måste vara feminister men samtidigt kan ingen kritisera den för att den är så luddig. Det enda vi kan göra är att se feminismen för vad den är i det svenska samhället. Hur svensk samhällsdebatt styrs av rabiata manshatare och hur det uppstått en situation där det är helt normalt att hata vita män.

Jag skulle gärna vilja träffa nån feminist som hatar vita män för att de är vita män. Har inte gjort det än dock. Men det kanske du har?
Citera
2014-03-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag skulle gärna vilja träffa nån feminist som hatar vita män för att de är vita män. Har inte gjort det än dock. Men det kanske du har?

Jag är feminist och generellt tycker jag illa om alla män som inte är feminister. Män som ser sig själva som feminister tycker jag däremot någorlunda bra om.
Citera
2014-03-19, 22:41
Medlem
Citat:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article10448146.ab

Där har du, så nu kan du vara tyst.
Citera
2014-03-19, 22:49
Medlem
Citat:

Även om jag redan gett dig ett klockrent exempel så behöver inte hatet vara direkt. Om man ständigt uppförstorar problem bland vita män och samtidigt försvarar invandrare vad de än hittar på så är det ett indirekt hat mot just vita män.

Att fokusera på att vita män sitter för bredbent i tunnelbanan samtidigt som man fjantar omkring i slöja för att visa hur vita män är elaka och drar av muslimer hijaben så visar man ett indirekt hat mot vita män.
Citera
2014-03-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Du kan stånga dig blodig, men lyd mitt råd istället och se det som invecklad komik - skratta åt det. Det går inte att vinna den här fajten. En kvinna får gnälla, får gråta och får spela offer. Det finns andra män som tar hennes parti oavsett, om än enbart för att få ligga. Du är alltid den stora förloraren, att ens ifrågasätta till en början gör dig "omanlig". Förmånen att likt ett barn skylla ifrån sig, och passivt vänta på att andra löser ens problem, har inte vi män.
Och även om du blir lyssnad till, kommer dina argument inte att fungera: i många kvinnors värld är tillvaron i en skyttegrav fullt jämförbar med att föda barn.

Lösningen är paradoxalt nog att vara en man. Innerst inne är många kvinnor så osäkra. De vet inte vad de tycker från en dag till en annan så att just du råkar ut för deras godtyckliga fasoner är snarare en stokastisk oundviklighet, än något som innehar en djupare mening. Gå din egen väg och följ ditt eget sinne, låt aldrig feminister påverka hur du tänker. Det kommer bara vilseleda dig och smutsa ner ditt intellekt. För som sagt, de lever i en helt annan värld än du.

Tack. Bra uttryckt!
Citera
2014-03-19, 22:59
Medlem
x-mohammad-xs avatar
Fantastiskt skrivet! Välformulerade argument, vassa stick och fullkomligt sant (för det mesta).

Jag vill se feministernas svar på detta.
Citera
2014-03-19, 23:06
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ah, en stor luftburen kram på dig från mig. Så otroligt sympatiskt läsa åtminstone någon vettig snubbe här inne.
Haha, förväntade mig att bli totalt pajkastad. Känns bra att någon håller med! Kram på dig!
Citat:
Ursprungligen postat av paulrobeson
Så om man inte är feminist så är man korkad?
Man är mindre korkad om man är feminist än om man inte är det. Anser jag. De flesta förstår som sagt inte ens vad den handlar om. Då är man dåligt påläst och alltså en aning mer korkad, skulle jag säga.
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Så vad du har läst dig till att feminismen är i teorin är viktigare än vad feminismen faktiskt är i verkligheten i Sverige? Vi bedömer ideologier efter verkligheten, inte efter beskrivningar i böcker. Feminismen har i praktiken fullständigt spårat ut i Sverige, det är vad vi har att förhålla oss till, inte feministiska teorier och utopier.

Hur har den spårat ur? Den försöker likt ideologin kämpa för ett jämställt samhälle och har lyckats bra från när den började. Vi har den att tacka för mycket. Att du anser att den spårat ur är för att det är just de urspårade feministerna som syns i media, i och med att media vill ha läsare så skriver de hellre om CP-feminister än vanliga för att det lockar fler läsare.
Citera
2014-03-19, 23:10
Medlem
MaxDLs avatar
Kan tycka att du sjunker lite till en feminists nivå när du uppvisar bitterhet och ilska. Du blir lite utav en bitterfitta helt enkelt. Men i det stora hela håller jag med.

Feminister som är glada, positiva, ger en skön vibe och som står för att dom vill ha kuk har jag inget emot.
Alla bittra feminister som är ute efter "att ge igen" och man kan bara se den där äckliga frustrationen i dom, negativa energin, ja ni behöver börja meditera eller whatever. Gå och få er ett bra ligg! Eran bitterhet fördunklar hela feministens syfte. Enbart med en ovannämnd attityd kan ni få igenom några bra poänger, åtminstone hos mig, annars vänder jag dövörat till direkt för jag ogillar människor som försöker medvetet eller omedvetet (mest medvetet) trycka ner andra. För det är precis vad det är oavsett om intentionen bakom är god och ädel (vilket den kanske är och kanske inte är).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in