Problemet är väl att feminism har gått för långt. Det fanns en tid då vi behövde göra jämställdheten sett till förutsättningar mellan könen en verklighet. När det uppnåddes började bägaren rinna över. Kvinnor skulle prioriteras överallt och den vansinniga principen att arbetsplatser skulle ha 50/50 av anställdas kön oavsett könskvoten sökande blev ett nytt mål. För den okunnige ser det ut som ojämlikhet att alla arbetsplatser inte har 50% representation av varje kön men för den kloka människan ser man att något går fel. Tyvärr är det inte den senare som får plats i Metro och Aftonbladet. Idag är trots allt löneskillnaderna mellan män och kvinnor under hundralappen.
Feminism handlar inte längre om samma förutsättningar, den mållinjen passerades för väldigt många år sedan. Att kalla sig feminist idag är att svika både män och kvinnor i vårt samhälle.
Fin text för övrigt, låt bara inte vanliga kvinnor drabbas av den blaska som kolumnisterna på Östermalm försökt dränka dig i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Jag tycker du har en väldigt stark poäng faktiskt. Kanske inte just om feminismen men om samhällsklimatet gentemot män överlag.
Jag har inte tid att kommentera men jag vill i alla fall säga att jag uppskattar ditt inlägg. Du är en förebild för de riktiga kvinnorna i Sverige.