2014-03-19, 08:55
Medlem
Ja, jag hatar verkligen er feminister! (läs längst ner eller låt bli att kommentera)

Jag skriver detta för jag är trött på att vara ständigt arg och känna sådan hat.
Jag känner inte igen mig själv längre och måste skriva av mig.

Hata är ett stort ord men det är verkligen så jag känner för feminismen.
Jag har varit med om mycket i mitt liv trots min unga ålder (22) och aldrig riktigt hata någon innan feminismen.

Har sett världen från många perspektiv. Har gått från mobbad i ung ålder (6-13) till någon som folk respekterar.
Har blivit utpressad, knivhuggen, mordhotat utan att göra en fluga förnär. Skapat upp mitt företag trots att ingen har hjälpt mig eller stöttat mig.
Skylla från sig på andra eller känna sig som ett offer har aldrig funnits på kartan för mig och det är nog därför jag har lyckats.

Feminister menar att jag har haft det så jäkla lätt hela mitt liv och har fått allt gratis på grund av att jag är man.
Men jag bryr mig egentligen inte vad bittra äckliga feminister tycker om mig personligen. Jag bryr mig om alla andra män som får skit för ingenting.
Jag bryr mig om mina vänner,bröder och medmänniskor som blir hatade utan anledningen. Jag bryr mig om samhället som håller på att förfalla på grund av feminismen.
Det har gjort mig till en hatiskt människa som jag inte känner igen som sagt.

Skolan:

När tjejer lyckas bättre i skolan så är det för att de är så himla duktiga förstås.
Däremot om män lyckas bättre så är det för att kvinnor är förtryckta. Kvinnor lyckas bättre i skolan är pojkar och jag har inget emot det.
Men när pojkar/män lyckas bättre på högskoleprovet så ska man minsann ändra det så det blit mer "kvinnovänligt". Är ni helt jävla dumma i huvudet eller??
Bara för att pojkar lyckas bättre så betyder det inte att kvinnor är förtryckta!!!

Förut så var det majoriteten män som studerade på högskolan nu är majoriteten kvinnor. När det var majoriteten män så var kvinnor förtryckta tydligen men nu
när det är det omvända, måste män "step up and be a man". Vi har hjälpt kvinnor så länge men när det nu är det omvända så ska mannen klara sig själv.
Under min skoltid så fick man alltid höra att kvinnor är minsann så mycket bättre på allting och kvinnor ska lyftas upp. Alla män är elaka blah blah blah.
Var kommer allt manshat ifrån? Varför tror ni män hatar skolan? Jo för att vi får lära oss att vi är totalt jävla värdelösa av samhället.

Har två bröder som går i högstadiet respektive gymnasiet. Och dem instämmer på att det är tusen gånger värre nu. Kvinnor får bättre betyg är vad de är värda pojkar sänks betyget på.
Hur kan en tjej som får IG på nationella provet i matte få A/MVG i slutbetyg? Och det är inte bara mina bröder som påstår detta utan samtliga pojkar som går i skolan instämmer detta som jag har pratat med.
Ändå så får de höra att kvinnan är minsann förtryck i skolan! DET ÄR FÖR FAN MÄN SOM ÄR FÖRTRYCKTA I SKOLAN ERA JÄVLA IDIOTER!!

Inte nog med detta! Nu börjar man bjuda in skolor att titta på scum manifest/män som förtrycker kvinnor/män är värdelösa propaganda föreställningar.
Feminister undrar var allt kvinnohat kommer ifrån, vart fan tror ni?? Unga män får höra dag ut och in att de är värdelösa i skolan och ni tror inte att det kommer får konsekvenser när det blir vuxna.
Tro mig, de kommer inte vill ha något att göra med kvinnor förutom att ha sex med dem. Ni förstör samhället!!

Förskolor/dagis har nu börjat experimentera med små barn som inte har något att säga till om. Ni försöker tvinga på ert jävla genus skit på försvarslösa barn som bara vill leka och vara barn.
Så jäkla patetiskt! Låt barnen vara era jävla idioter!!!! Om en pojke vill leka med sina bilar så låt han får göra det! Han ska inte bli tvingad att leka med dockor och ha på sig rosa.

Finns hur mycket som helst att tillläga... blir bara förbannad när jag tänker på det!

Feminister vill förstöra mansrollen. Jag har blivit uppväxt med viss värderingar mot kvinnor. Jag ska vara huvudförsörjare, jag ska aldrig slå kvinnor, jag ska vara en gentleman på mot kvinnor,
hålla upp dörrar,skydda kvinnor osv. Allt detta var jag stolt över att göra innan men idag så har man inte lust längre. Istället för att respektera kvinnor så känner jag ett hat mot kvinnor istället.
Feminister vill ha en dörrmatta som gör att de säger idag utan något mothugg. De respekterar inte män vi ska minsann respektera kvinnor. Allt män har gjort för kvinnor under historien skiter ni blankt i!

I krig har män försvarat er. Ni behövde inte kriga för att vi vet att ni inte är lika fysiskt eller psykiskt starka som män. Vilket aldrig har ifrågasätt för ni är mödrar till våra barn.
Än mans roll är att skydda kvinnan och det är därför vi fortfarande har massa "White knights,manginas" trots att kvinnor inte respekterar män tillbaka. De kan helt enkelt inte säga upp sin roll som försvarare.
Ni är så jäkla otacksamma.Vid Titanic fick kvinnor och barn gå först, vid gisslan så får kvinnan och barn gå ut först. Varför? Jo, för att män vill beskydda er och älskar er.
Kvinnor har alla möjligheter i världen idag att göra exakt vad man vill utan att riskera era liv om det blir krig.

Feminister tjafsar om löneskillnad som det inte finns någon alls belägg för. Och om det skulle stämma handlar det om ynka 1% skillnad av oförklarliga anledningar.
Ni behöver inte kriga, ni behöver inte betala för er på dejter osv, ni straffas inte lika hårt som män av lagen men ändå så gnäller ni att ni förtryckta!
NI HAR FÖRTUSAN FLER RÄTTIGHETER ÄN MÄN I SVERIGE! Vad mer vill ni ha?? Ta äran för arbeten män har gjort?

Allt ni använder har den vita mannen skapat. Er älskade telefon,tv,hus,dator,Facebook,Instagram och allt annat ni håller på med är skapat av den vita mannen. Men ändå så hatar ni oss så jäkla mycket!
GÖR DET SJÄLV DÅ FÖR HELVETE!! sluta använda allt som männen har skapat om ni är så jäkla otacksamma. skapa något själv som andra människor eller anpassa er.

Mode:

Det är kvinnor som styr modebranschen och det är kvinnor som läser alla modetidningar. Ni säger att ni vill ändra kvinnoidealet? Gör det då!
Ha tjocka kvinnor i modetidningar, ingen man kommer att bry sig! Vi läser inte modetidningar.Det är ni kvinnor som får skylla er själva.
Eller är det så att ni egentligen vill vara vackra men det är lättare att skylla på mannen? Jävla idioter! Ta ansvar för er själva!

Kärnfamiljen:

Feminister vill förstöra kärnfamiljen. Vi har en epidemi av ensamstående mammor i Sverige. En kvinna kan inte uppfostra en pojke att bli en man.
Ni har ingen aning hur män fungerar. Och en man kan aldrig uppfostra en flicka att bli en kvinna. Både föräldrarna behövs är det så svårt att förstå?
Majoriteten av brottslingar kommer från ensamstående mammor. Tillfällighet? I think not! Ni tror att ni kan klara allt själv, att ni är så självständiga.
Ni behöver män! Män har naturliga egenskaper som ledarskap,respekt,auktoritet som en kvinna inte besitter. Ett barn behöver gränser och det kan bara mannen ge.
En pojke kommer aldrig lyssna på sin mamma om sådant för ni besitter inte samma respekt som en man gör. Kvinnor behövs lika mycket, vilket jag aldrig kommer ta ifrån er.
Kärlek och omtänksamhet är något kvinnor lär ut mycket bättre än män. Män och kvinnor har olika egenskaper, båda lika viktiga! Naturen skapade oss för att jobba tillsammans.

Feminister vill ändra så att man inte kan bestämma själva hur man vill lägga upp föräldraledigheten. Så ni menar att ni är så jäkla dumma i huvudet att ni inte ens kan prata med er
partner hur ni vill ha det? "Älskling jag vill jobba", "Älskling jag vill vara hemma" svårare än så är det inte. Ni ska inte bossa över andra människor. Sköt er själva för tusan!

Finns tusentals fler anledningar men det skulle ta tio sidor att få med allt. Poängen är att jag inte känner igen mig själv längre.
Ni ser ju hur mycket hat det finns inom mig. Det jag är rädd för att det kommer gå ut på kvinnor som avstår från feminismen.
Vill hitta tillbaka till den ödmjuka gentlemannen som skänkte pengar till välgörenhet istället för att supa upp dem. Han som respektera kvinnor och vill hjälpa människor.
Den drivna personen som jag kan vara stolt över.

Ni kan tycka att jag skylla ifrån mig på feminismen, vilket jag också gör. Det är därför jag måste från och med idag ta avstånd från allt med feminismen att göra.
All media,flashback,debatter måste undvikas för att bli en glad människa igen. Jag hatar er så innerligt att jag börjar bli rädd för mig själv!

Om ni har orkat läsa allt,ge er själva en guldmedalj! Det var skönt att släppa allt hat äntligen som finns inom mig!

Det jag undrar nu, är det fler som riktigt hatar feminister?
Jag vill inte höra att jag är en kvinnohatare eller annat skit från er feminister nu. Jag vill höra om det är fler som känner ren och skär ilska mot feminister?
Skriv gärna av er! (skrev på mobilen så om texten blev lite konstigt ber jag om ursäkt)

Ha det gott medmänniskor!

/Robert
Citera
2014-03-19, 09:26
Medlem
WildPungNr1s avatar
Bra skrivet! Har inte hunnit läsa precis allt men av det jag såg verkar det som du fått med det mesta.

Mvh Gamle vise Wildpung
Citera
2014-03-19, 09:45
Medlem
akzags avatar
Jävligt bra skrivet, speciellt när det gäller ensamstående mammor, fy fan för det. Finns många skilda par vars barn har utvecklats till rent av white trash. Men det lugnt min broder mannen kmr alltid att styra no matter what. Glöm inte att du äger en styrka samt pyskiskt övertag. Som min mentor sa en gång i tiden
Citat:
Straffknulla på min vän.
Citera
2014-03-19, 10:09
Bannlyst
Tycker man skall vara försiktig med att säga kvinnor = feminister rakt av, så länge jag inte befinner mig i Stockholm är det trots allt rätt sällan man ens träffar på några rabiata feminister. Slentrianfeminister som tror att feminism handlar om jämställdhet springer man ju på rätt ofta men det handlar ju bara om okunnighet och att dom inte förstår svensk feminism så dom kan man inte direkt bli förbannad på, dom har bara blivit indoktrinerade av media, politiker och skolan och är inte smarta nog att stå emot.

Hata är ett för starkt ord för mig, feminism behövs trots allt runt om i världen men hata radikalfeminismen som vi ser som norm i Sverige idag är självklart, det gör alla män med lite självbevarelsedrift men det handlar inte om att hata enskilda feminister utan det är en ideologisk fiende som jag ser framför mig.

Feminister ville ha ett könskrig och det har dom fått men själv har jag alltid varit lite skeptisk till att försöka bekämpa eld med mer eld, det löser helt enkelt ingenting.
Citera
2014-03-19, 10:20
Medlem
Jag har också länge stört mig på radikalfeminismen eftersom jag tycker den är skev i att den stöper alla kvinnor i samma form och har tendenser av självömkan.
Min personliga analys av radikalfeminister är att troligtvis har en eller flera rejält dåliga personliga erfarenheter av män i deras närhet, eller att de är lesbiska.
Citera
2014-03-19, 10:33
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertberg92
Ja, jag hatar verkligen er feminister! ...Hysterisk text.

Det känns som om du behöver arbeta en hel del med dig själv för att bli hel. Det är inte bra att fokusera så ensidigt på en företeelse och lägga alla sina negativa känslor där.
Citera
2014-03-19, 10:36
Medlem
remixutoheavens avatar
Håller med dig till punkt och pricka, förstår inte alls hur män kan kalla sig feminister. De går bara inte ihop att vara man och feminist eftersom feminismen är utefter att kvinnan skall vara det dominerande könet i samhället.

Därför ska man kalla sig jämställd ifall man vill att båda könen ska ha någon som helst likabördighet när det gäller löner tex.

Du glömde ta upp könskvorteringen som är helt absurd egentligen mig på alla plan!
Senast redigerad av remixutoheaven 2014-03-19 kl. 10:41.
Citera
2014-03-19, 10:43
Medlem
Låter lite mer som du hatar radikalfeminister. Jag är feminist och vill att män och kvinnor ska ha samma förutsättningar, alltså rösträtt, kan få alla jobb. Om de får det eller inte får helt enkelt bero på en själv. Tycker att alla ska vara självständiga, får du inte ett jobb ska du inte klaga på att du är förtryckt om du nu inte fått en helt självklar anledning att tro det.

Jag ogillar också sådana feminister som verkligen hatar män, speciellt då vissa saker inte har ett dugg med män och göra och också kan lösas av sig själva, och också de feminister (vissa av dessa har jag varit vän med för länge sedan) som bara ser män som odjur och kvinnor som offer i allt, när båda faktiskt kan vara offer.. Jag älskar män, aldrig sagt att jag inte gjort det, det enda jag är emot är hur samhällena är i andra länder som i Saudiarabien då kvinnor knappt har rättigheten att prata. Så länge vi har samma rättigheter och förutsättningar (alltså att alla får utbilda sig och får chansen till att bli vad de vill med de rätta kunskaperna såklart) så är jag nöjd.

Trots det bör du nog inte klumpa ihop alla feminister till en enda grupp. För det är det inte längre. Vissa har helt enkelt gått till extremen.
Senast redigerad av Alice1222 2014-03-19 kl. 10:45.
Citera
2014-03-19, 11:28
Medlem
Det finns flera olika inriktningar inom feminismen och alla hatar väl radikalfeministerna?

Den största andelen feminister hörs dock inte då dem inte är benägna att skrika ut sina åsikter, låta sitt hår växa och bränna upp saker och ting. Om jag förstått det rätt tycker de flesta feminister att hela påtvingade genustänket inom skola och dylikt är rätt bullshit utan det dessa vill är att det ska vara jämnt fördelat när det kommer till några få saker, som lön inom samma yrken.
Citera
2014-03-19, 11:28
Medlem
FarbrorKruts avatar
Var ett nöje att läsa! Summerar vad jag tycker på pricken! Tyvärr blir jag bara mer irriterad desto mer jag tänker på feminister. Du gjorde min dag lite ljusare i vart fall
Citera
2014-03-19, 11:41
Medlem
Du beskriver en radikalfeminist och sen säger du att du hatar feminister. Lite som att beskriva en högerextremist och sen påstå att du hatar alla som är högerinriktade i sin politik.

De "feminister" som passar in i din beskrivning ingår inte i majoriteten feminister, alla sidor har sina extrema folk.

Vill dela med mig av denna bild, du hatar den övre rutan, inte den undre: http://i.imgur.com/0nWOfxw.jpg
Senast redigerad av Majestics 2014-03-19 kl. 11:47.
Citera
2014-03-19, 11:42
Medlem
merrilys avatar
Du hatar radikalfeminister - inte feminister. Den övervägande delen av feminister kämpar genom att stå upp för sig själva, våga gå emot normer och ifrågasätta könsrelaterade orättvisor. Att vara manshatare är inte synonymt med att vara feminist, även om det medialt ser ut just så. Vi som inte har könslösa barn, inte skriver arga facebook-inlägg om hur kvinnor porträtteras i media eller demonstrerar med "krossa patriarkatet"-skyltar syns inte lika mycket som de radikala.

Jag är kvinna och gillar städa. Jag älskar män och utgår ifrån att min man sköter bilen. Jag skulle dock gärna vilja kunna gå på stan mitt i natten i kort kjol utan att folk utgår ifrån att jag ska knullas. Bara för att ta ett exempel. Det är bland annat varför feminism behövs för mig - en skev kvinnosyn.

Och jo, feminism (i dess ursprungliga form, ej radikal sådan) är jämställdhet och inget annat. Det handlar inte om att män på något sätt ska ha det sämre. Kanske få våldta mindre då, men det känns väl ok i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in