Citat:
Jag kan inte argumentera mot hans diskriminering - och det gör jag inte heller. Att bemöta hans påstående om diskriminerade bröder är liksom inte möjligt - det är säkert mycket troligt - har själv blivit diskriminerad pga mitt kön i skolan, men jag tog inte upp det heller eftersom mina personliga erfarenheter har väldigt lite med feminismen i stort att göra.
Som sagt tycker jag, och flera feminister med mig, att pojkar i skolan är ett enormt samhällsproblem och det måste lösas. Oavsett om det gäller betygsdiskriminering eller en antipluggkultur - de hamnar efter, det är tydligt, och det måste fixas.
Ja, må vara overkill att nämna lagstiftningen, men eftersom många män med antifeministiska sympatier hela tiden envisas med att dra upp att de dött i krig i hundratals år för "vår" skull utan att ens reflektera över att "vi" inte ens fick delta - så tåls det tydligen att upprepas.
Jag bryr mig inte. Jag köper inte tidningarna. Skiter i modet. Men reklam överallt tvingar mig ändå att se skiten. Det är ju strukturellt; kvinnan är ju en konstruktion - precis som mannen är en konstruktion - för att lära sig "göra kvinna" för att slippa sociala repressalier så köper kvinnor den här skiten. Det fria valet är inte så jävla fritt som du verkar tro.
Som sagt tycker jag, och flera feminister med mig, att pojkar i skolan är ett enormt samhällsproblem och det måste lösas. Oavsett om det gäller betygsdiskriminering eller en antipluggkultur - de hamnar efter, det är tydligt, och det måste fixas.
Ja, må vara overkill att nämna lagstiftningen, men eftersom många män med antifeministiska sympatier hela tiden envisas med att dra upp att de dött i krig i hundratals år för "vår" skull utan att ens reflektera över att "vi" inte ens fick delta - så tåls det tydligen att upprepas.
Jag bryr mig inte. Jag köper inte tidningarna. Skiter i modet. Men reklam överallt tvingar mig ändå att se skiten. Det är ju strukturellt; kvinnan är ju en konstruktion - precis som mannen är en konstruktion - för att lära sig "göra kvinna" för att slippa sociala repressalier så köper kvinnor den här skiten. Det fria valet är inte så jävla fritt som du verkar tro.
Det senaste du skrev om skolan är förvisso sant. Jag har dock aldrig upplevt det som att feministerna ska ha bidragit på något sätt till att pojkarna fått det bättre i skolan. Snarare tvärtom.
Påståendet om krig används nästan aldrig för att skuldbelägga kvinnor som grupp (annat än de specifika kvinnor som stött såna lagar). Det har använts som argument mot att män skulle ha varit det privilegierade könet. Om det är fel att dra upp detta så kan man precis lika gärna tycka att det är fel att ta upp alla de fall där kvinnor blivit förtryckta genom historien.