2014-03-20, 00:12
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Kan tycka att du sjunker lite till en feminists nivå när du uppvisar bitterhet och ilska. Du blir lite utav en bitterfitta helt enkelt. Men i det stora hela håller jag med.

Feminister som är glada, positiva, ger en skön vibe och som står för att dom vill ha kuk har jag inget emot.
Alla bittra feminister som är ute efter "att ge igen" och man kan bara se den där äckliga frustrationen i dom, negativa energin, ja ni behöver börja meditera eller whatever. Gå och få er ett bra ligg! Eran bitterhet fördunklar hela feministens syfte. Enbart med en ovannämnd attityd kan ni få igenom några bra poänger, åtminstone hos mig, annars vänder jag dövörat till direkt för jag ogillar människor som försöker medvetet eller omedvetet (mest medvetet) trycka ner andra. För det är precis vad det är oavsett om intentionen bakom är god och ädel (vilket den kanske är och kanske inte är).

Du behöver skaffa dig en mer realistisk bild av vad feminism är, vad som är dess verkliga underliggande drivkrafter, och vilka som är feminister. Detta enbart för din egen skull. För att kunna skydda dig själv.

Feminismen har infiltrerat alla myndigheter och stöpt om samhället till ett minfält för intet ont anande tjejtjusare. Dina eventuellt goda avsikter kommer inte att räknas för något den dagen en feminist vill göra ditt liv till ett helvete. Och det vill de allihop. De har bara inte kommit till dig än.
Citera
2014-03-20, 01:22
Medlem
SummaSummarums avatar
Feminister är jobbiga ja men kvinnorna är inte källan till vansinnigheterna. Feminismen är en del av kulturmarxismen. Anledningen till att män görs till måltavla är för att det finns vissa som vill undergräva de germanska folkens nationer och genom att försvaga männen så försvagar de samhällets motståndskraft. Det är psykologisk krigsföring. Behöver jag nämna att den internationella juden är inblandad? Han som äger nästan all media i västvärlden. Det är kanske inte vad du vill höra men det är vad du kommer finna om du gräver i vad det är för typer som ligger bakom diverse idéer.
Citera
2014-03-20, 02:34
Medlem
BFF666s avatar
Bland det bästa jag läst på länge, kul att se.
Citera
2014-03-20, 03:26
Medlem
Finns det något mer underhållande än arga, unga små män som uppenbarligen känner sig hotade av kvinnor? "Den vita mannens uppfinningar" hahahaha! Vad har du själv gjort om jag får fråga? Om du resonerar så pass att du tar cred från allt vad män har gjort, gäller de bara de bra grejerna då som kommer från ditt "släkte"? Hitler, Putin och Stalin är ju också män, är du som dem då? Våldtäktsmän likaså?

Så otroligt fånig diskussion. Fattar inte hur man för det första kan missförstå feminism som faktiskt betyder "lila villkor för båda kön". Hur kan man känna sig hotad av det? Vi är alla människor, kom igen. Varför blir alla så mörkrädda av ömsesidig respekt?

Men det är klart, alla här är så otroligt insnöade, så ni kommer nog aldrig inse eller förstå hur det är att vara kvinna idag, samt att samhället är långt ifrån jämställt. Men vad lan man förvänta sig från sårade små män på flashback..
Citera
2014-03-20, 04:07
Medlem
Wargs avatar
Feminismen var central för att kunna få ett modernt och humant samhälle under 1900-talet men har enligt min uppfattning kommit att bli överflödig och därav också direkt skadlig. Att förinta klyftorna kring människovärdessynen på könen emellan var viktig, att göra könen identiska är destruktivt.

Tittar man på alla kulturer världen över i nutid och dåtid så är det väldigt få där kvinnor suttit på majoriteten av maktpositionerna och styrt samhället. Samhällen/kulturer som är totalt oberoende och främmande för varandra har samma sociala hierarki - männen styr, männen konkurrerar bland varandra om kvinnorna. Tittar man bland däggdjuren så har de nästan exakt samma modell.
Det här säger mig att det har med vår biologi att göra och kvasivetenskapen "genus" åsikt om att detta handlar om sociala kön ser jag som föga troligt. Män är fysiskt större och har mer testosteron samtidigt som det är männen som konkurrerar om kvinnorna och inte tvärtom, på så sätt blir det naturligt att männen blir mer våldsamma/dominanta/ledarinriktade.

Det här innebär inte att män har ett större, eller mindre, människovärde än kvinnor. Det innebär helt sonika att män oftare naturligt faller in i ledartänk i sociala mindre grupper och i samhället som helhet. Det är tydligt att kvinnor världen över attraheras på en biologisk nivå av dessa män. Det är hövdingen/kungen/presidenten/chefen/ledarna som får mer kvinnor än losern inom gruppen/samhället.

När kvinnor då arbetar för att män skall bli mindre manliga och mer feminina så minskar också attraktionskraften könen emellan. Inte konstigt att det finns så många 30-åriga manliga oskuldslosers i det här samhället när de uppfostras till semi-flickor. Självklart tänder inte kvinnorna på dessa män.

Varför tror ni ex. det är vanligare att invandrarmän är med svenska kvinnor än svenska män med invandrarkvinnor? Jo, svenska män är för omanliga och mesiga tack vare feminismen samtidigt som invandrarmännen vuxit upp under mer klassiska biologiska könsroller.
Nu menar inte jag extrema könsroller där mannen våldför sig på kvinnan och där hon är totalt underlägsen, utan könsroller där mannen är mer uppoffrande och beskyddande kring sin fru, där mannen är den som håller upp dörren, där mannen är den som mest naturligt faller in i en ledande roll i situationer där det krävs.

Det går inte att motarbeta mänskliga biologiska drifter. Katolska kyrkan har försökt i evigheter att kväva sexdriften, hur har det gått? Inte alls, det har knullats mer barn (i brist på annat) i kyrkorna än i övriga landet där kyrkorna verkat. Att motarbeta naturen innebär konsekvenser.

Genusrörelsen må försöka, men det är ett dött lopp som endast lett och kommer att fortsätta leda till lidande, särskilt för männen som inte klarar av att leva upp till de förväntningarna som inofficiellt ställs på män av kvinnor.

Man har i sin strävan att få männen mindre manliga och mer feminina samtidigt inte lyckats få kvinnor att attraheras av den här nya typen av män, utan de gamla idealen lever kvar. Så länge man inte förändrar detta ideal (vilket som sagt tror är biologiskt) så är det ett dödfött projekt att totalt likställa könen beteendemässigt.
Senast redigerad av Warg 2014-03-20 kl. 04:35.
Citera
2014-03-20, 04:25
Medlem
Fråga är vad som kom först. Den kvinnliga mannen eller den manliga kvinnan? Den ena måste vara en produkt av den andra som i sin tur är en produkt av subtil hjärntvätt av media och skolväsendet.

Svenska män har alltid verkat mesiga för finnar t.ex. Men sen så är ju deras fruar lite kvinnligare också eller har jag fel så säg? Norrmän har också mesiga karlar men ändå traditionella kvinnor som trivs med att vara kvinna vad jag har upplevt.

Feminismen gör män mesigare helt klart. Ett land med mycket feminism har svaga män och det är väl hela vitsen med att bedriva krig mot ett kön? Fy så elak världen är och människan är så lättvindig att det inte ens behövs någon ondskefull agenda för att sabotera välmående nationer. Det behövs bara människor.

feminism, genus, hbtq-, tiggare, 100 000 flyktingar årligen osv allt kom ju samtidigt så nån spärr måste ju ha släppt i samhället, helt klart. Frågan är vad som händer sen. Innerligen spännande. Popcorn på värmning!
Citera
2014-03-20, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av besthestfest
Finns det något mer underhållande än arga, unga små män som uppenbarligen känner sig hotade av kvinnor? "Den vita mannens uppfinningar" hahahaha! Vad har du själv gjort om jag får fråga? Om du resonerar så pass att du tar cred från allt vad män har gjort, gäller de bara de bra grejerna då som kommer från ditt "släkte"? Hitler, Putin och Stalin är ju också män, är du som dem då? Våldtäktsmän likaså?

Så otroligt fånig diskussion. Fattar inte hur man för det första kan missförstå feminism som faktiskt betyder "lila villkor för båda kön". Hur kan man känna sig hotad av det? Vi är alla människor, kom igen. Varför blir alla så mörkrädda av ömsesidig respekt?

Men det är klart, alla här är så otroligt insnöade, så ni kommer nog aldrig inse eller förstå hur det är att vara kvinna idag, samt att samhället är långt ifrån jämställt. Men vad lan man förvänta sig från sårade små män på flashback..

Män och kvinnor är olika och män har till större delen byggt samhället vi lever i, var sig du vill eller ej. Hur blir det då om kvinnor "tar över"? Roligare blir det när kvinnorna har feminiserat världen och männen ska försöka "ta tillbaka" den. Människan - det roligaste i världen.
Citera
2014-03-20, 05:30
Medlem
Citat:

Tvungen att kommentera det här inlägget, det här är feminismen som värst.

När sa jag att jag tar cred från allt vad män har gjort? Jag sa, om män är så pass värdelösa varelser så avstå från allt männen har gjort och gör det själv istället!

Men som feminist hör du istället "tralalala du är hotad av kvinnor tralalala". Sen blir man defensiv och ska slänga in våldtäkts och Hitler kortet. Och ni undrar varför vi inte tar er seriöst? Otroligt....

Ja ni feminister älskar att säga, "ni har missförstått feminism, läs vad feminism står för" osv.
Det som låter bra i teorin betyder inte att det utövats i praktiken. Sen att folk säger "Jag är feminist men jag står i för det, "jag är feminist men jag tycker så här" osv. Ni vill inte ta ansvar helt enkelt.

Om ni kallar er feminister så står ni bakom hela organisationen. När nazismen och Hitler tog makten så skapades väldigt många jobb i en tuff depression i Tyskland. Då var det många som kunde stå bakom nazismen då. Däremot idag, skulle någon våga kalla sig nazist som har alla hästar hemma? Svaret är nej såklart. Du kan säga att "jag står för den här typen av nazism" men så fort du säger att du är nazist så kommer folk att titta snett på dig och bli upprörda.

Det är samma sak med feminism. Det började med något sunt men nu har det eskalerad till ren och skär manshat som ingen vettig man eller kvinna kan stå bakom. Media,skola,politiker propagerar en extrem feminism dag ut och dag in i Sverige. Sen har ni mage att säga "du vet inte vad feminismen står för". Om Extrem feministerna börja mörda män i slutändan, kommer ni fortfarande kalla er feminister då?

Poängen är antingen står man bakom hela organisationen och står för det dem gör eller så avstår man från feminismen helt enkelt. Du behöver inte en organisation bakom dig för att förmedla dina egna åsikter! "Jag är för jämlikhet, lika löner, samma rättigheter och jag är feminist" kan du inte säga längre. Ta bort ordet feminist i den meningen så kommer folk att hålla med dig. Varför måste du ha ett nersmutsat feminism bakom dina ord?

Det gäller samma sak med ett företag. Vi säger att en av mina anställda skulle göra något olagligt som varken jag eller företaget står för. Då har jag två val. 1. Antingen så avskedar jag den personen eller 2. står jag bakom dennes handlingar. Det vill säga väljer jag alternativ 2 så är också företaget skyldiga även om det är bara en person som har begått brottet.

Det är därför man ska vara försiktig innan man sätter en stämpel på vad man är. Säger du att du är feminist,nazist,Kommunist etc, så kommer folk också döma dig efter vad den organisationen har gjort. Grejen är att ni inte vill ta ansvar för något och det är där problematiken är.

Det sista fetstilta uppstår offermentaliteten igen. Man ser tydligt att de är minsann endast kvinnor som har det jobbigt, män har det så lätt så. "Du vet inte hur det är att vara kvinna i Sverige tralalala" "tralalala jag bryr mig bara om mig själv tralalala". Det vill säga ni lyssnar endast bara på er själva och vill inte ha någon kritik utan feminismens ord är lag! Fan man kan tro att vi lever i Saudiarabien enligt er feminister!

Sen slutligen har vi ju avslutningen där man försöker förnedra mannen när man inte har något att komma med. "Vad kan man förvänta sig från sårade män på FB". Men jag trodde att ni feminister vill ha bort mansrollen eller hur vart det nu igen? Män ska ju visa sina feminina sidor? Det skall ju uppmuntras att visa känslor? Ser ni vilken dubbelmoral? Feminister vill ha ansvar men inte ta ansvar!

Slutligen vill jag påpeka att det du säger på slutet är korrekt. Jag låter som en sårad man som skyller ifrån sig på andra. Det var just därför jag skrev detta inlägget om du hade läst allt. Jag känner inte igen mig själv. Jag vägrar att sjunka till eran nivå. Jag står för mina handlingar och tar ansvar för mitt liv och det är därför jag kommer att avstå från allt med feminismen att göra nu. Jag ser tendensen att mitt hat kommer ta det bästa av mig tillslut och bli som er feminister. Men så klart ni kommer ju aldrig inse det själva förstås!

Ha det gott!

/Robert
Citera
2014-03-20, 07:01
Medlem
Movitz4s avatar
Ba skrivet kamrat! Du har rätt i din beskrivning men du gör ett misstag.

Feministkulturen och önskan om söndrandet av kärnfamiljen kommer INTE från kvinnorna själva, den kommer från medie-direktörer och kapitalister på Wallstreet. Det är de som sprider dessa samhällsfientliga idéal genom populärkulturen om att kvinnor skulle vara förtryckta och att män ska hållas på mattan som feminina hundvalpar. Syftet är att hetsa kvinnor mot män och söndra våra en gång starka homogena samhällen. Göra oss svaga. Och du går i fällan när du vänder din frustration mot dina medsystrar.

Var en man och säg som det är till dina medmänniskor, men behåll din heder, vårda ditt språk och behandla folk med respekt och visa prov på benhård karaktär. Stå för dina värderingar i ALLA sammanhang. Mot lärare, på jobbintervjun, mot polarna. Först när en ny karaktärsfast man reser sig kan vi segra!
Citera
2014-03-20, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertberg92
Tvungen att kommentera det här inlägget, det här är feminismen som värst.

När sa jag att jag tar cred från allt vad män har gjort? Jag sa, om män är så pass värdelösa varelser så avstå från allt männen har gjort och gör det själv istället!

Redan här missuppfattar du jämställdhetsdebatten: INGEN som vill ha lika villkor säger att män är värdelösa! Jag tror på lika villkor och respekt mellan båda könen! Precis det feminism är! Jag är hetero och älskar samt tänder på män och tycker absolut inte de är värdelösa varelser!

Citat:
Men som feminist hör du istället "tralalala du är hotad av kvinnor tralalala". Sen blir man defensiv och ska slänga in våldtäkts och Hitler kortet. Och ni undrar varför vi inte tar er seriöst? Otroligt....

Ja, eftersom du använde ett sånt dåligt argument med sådan ilska får du väll förvänta dit ett drygt svar?

Citat:
Ja ni feminister älskar att säga, "ni har missförstått feminism, läs vad feminism står för" osv.
Det som låter bra i teorin betyder inte att det utövats i praktiken. Sen att folk säger "Jag är feminist men jag står i för det, "jag är feminist men jag tycker så här" osv. Ni vill inte ta ansvar helt enkelt.

Om ni kallar er feminister så står ni bakom hela organisationen. När nazismen och Hitler tog makten så skapades väldigt många jobb i en tuff depression i Tyskland. Då var det många som kunde stå bakom nazismen då. Däremot idag, skulle någon våga kalla sig nazist som har alla hästar hemma? Svaret är nej såklart. Du kan säga att "jag står för den här typen av nazism" men så fort du säger att du är nazist så kommer folk att titta snett på dig och bli upprörda.

Jämför du nu, helt seriöst, feminism med nazismen under andra världskriget? Känner du dig så hotad av feminismen, så är det bara sorgligt och jag kan säga att du är HELT ute och cyklar (igen)

Citat:
Det är samma sak med feminism. Det började med något sunt men nu har det eskalerad till ren och skär manshat som ingen vettig man eller kvinna kan stå bakom. Media,skola,politiker propagerar en extrem feminism dag ut och dag in i Sverige. Sen har ni mage att säga "du vet inte vad feminismen står för". Om Extrem feministerna börja mörda män i slutändan, kommer ni fortfarande kalla er feminister då?

Eh, det lär aldrig hända att feminister börjar mörda män. Varför skulle man? Det är ju inte målet Överhuvudtaget med feminism! Jag vet inte vilken aggressiv organisation du syftar på skulle göra så, men inte är de dem som vill ha ett jämställt samhälle iallafall

Citat:
Poängen är antingen står man bakom hela organisationen och står för det dem gör eller så avstår man från feminismen helt enkelt. Du behöver inte en organisation bakom dig för att förmedla dina egna åsikter! "Jag är för jämlikhet, lika löner, samma rättigheter och jag är feminist" kan du inte säga längre. Ta bort ordet feminist i den meningen så kommer folk att hålla med dig. Varför måste du ha ett nersmutsat feminism bakom dina ord?

Jäklar, nu blev allt svart på vitt! Jag säger feminism just för att det ÄR ett ord för att uttrycka just lika rättigheter! Alla andra använder ordet fel, som påstår att det betyder något annat

Citat:
Det gäller samma sak med ett företag. Vi säger att en av mina anställda skulle göra något olagligt som varken jag eller företaget står för. Då har jag två val. 1. Antingen så avskedar jag den personen eller 2. står jag bakom dennes handlingar. Det vill säga väljer jag alternativ 2 så är också företaget skyldiga även om det är bara en person som har begått brottet.

Men nu är syftet med feminismen för att förbättra läget för kvinnor, inte gå och typ mörda män osv som du nämnde tidigare. Att jämföra jämställdhet med ett företag är också så dåligt så jag nästan smäller av..

Citat:
Det är därför man ska vara försiktig innan man sätter en stämpel på vad man är. Säger du att du är feminist,nazist,Kommunist etc, så kommer folk också döma dig efter vad den organisationen har gjort. Grejen är att ni inte vill ta ansvar för något och det är där problematiken är.

Människa! Jämställdhet är vad allt handlar om!! Vad är det gör problem att få lika lön för lika arbete tex, slippa ha killar som tafsar en på rumpan när man är ute osv? Förstår verkligen inte ditt tänk, hur är det jobbigt för dig och stör dig?

Citat:
Det sista fetstilta uppstår offermentaliteten igen. Man ser tydligt att de är minsann endast kvinnor som har det jobbigt, män har det så lätt så. "Du vet inte hur det är att vara kvinna i Sverige tralalala" "tralalala jag bryr mig bara om mig själv tralalala". Det vill säga ni lyssnar endast bara på er själva och vill inte ha någon kritik utan feminismens ord är lag! Fan man kan tro att vi lever i Saudiarabien enligt er feminister!

Men du sitter här och gnäller om hur jobbigt du tycker att det är att vara man, är det så konstigt att jag kontrar med att du faktiskt inte har en aning om hur det är att vara tjej idag? Lika lite som jag lyssnar enligt dig, lyssnar du lika lite tillbaka. Nej, vi lever inte i Saudiarabien, tack och lov. Vet du varför? Tack vare feminismen! Sverige är bra mycket längre än många länder, men fortfarande inte jämställt. Betyder det att man ska sluta försöka få ett rättvist samhälle bara för att det finns länder som har det värre? Skitsnack!

Citat:
Sen slutligen har vi ju avslutningen där man försöker förnedra mannen när man inte har något att komma med. "Vad kan man förvänta sig från sårade män på FB". Men jag trodde att ni feminister vill ha bort mansrollen eller hur vart det nu igen? Män ska ju visa sina feminina sidor? Det skall ju uppmuntras att visa känslor? Ser ni vilken dubbelmoral? Feminister vill ha ansvar men inte ta ansvar!

Som sagt, INGEN som är feminism vill ha bort mansrollen! Vad är det för dumheter! Jag sa ingenting som var dubbelmoral! Det är du som målat upp dig som offerroll från början och skaffat dig en hittepå-bild av feminismen. Du är bara förbannad, därav min kommentar. Läs på!

Citat:
Slutligen vill jag påpeka att det du säger på slutet är korrekt. Jag låter som en sårad man som skyller ifrån sig på andra. Det var just därför jag skrev detta inlägget om du hade läst allt. Jag känner inte igen mig själv. Jag vägrar att sjunka till eran nivå. Jag står för mina handlingar och tar ansvar för mitt liv och det är därför jag kommer att avstå från allt med feminismen att göra nu. Jag ser tendensen att mitt hat kommer ta det bästa av mig tillslut och bli som er feminister. Men så klart ni kommer ju aldrig inse det själva förstås!

Ha det gott!

/Robert

"Vägrar sjunka till er nivå"? Lika rättigheter, är det något negativt? Alla är vi människor! Fattar inte problemet! Du tänker på samma sätt som man tänkte om mörka för x antal år sen: "de är svarta och är dumma i huvudet", fast om kvinnor. Men i slutändan är vi alla människor och förtjänar respekt och jämställdhet. Och det är DET allt handlat om som du helt klart missuppfattat.

Lite läsning till dig: http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Feminism

Ha det bra!
Citera
2014-03-20, 08:12
Medlem
Jämställdhet? Det faktum att feminism finns är ju beviset på att jämställdhet inte går. Att ni behöver Schyman och dess likar för att slåss för era rättigheter och löneförhandla åt er.

Tillsammans är ni starka, för ensamma är ni svaga.
Citera
2014-03-20, 08:29
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:

Du är antagligen kvinna så du kan omöjligt associera till hans upplevelser, precis som han inte kan associera till dina upplevelser som kvinna.

Skulle säga att det är ganska lätt att missförstå feminism idag med tanke på att allt man får upptryckt i ansiktet av media och politiker. De ska kvoteras in kvinnor i diverse styrelser vilket skapar en falsk rättvisa. Det ser bra ut på pappret (5 (två inkvoterade) kvinnor och 5 män i bolagets styrelse) men verkligheten är exempelvis att det bakom dessa inkvoterade kvinnor står det 2 män som skulle platsa mycket bättre till tjänsten men som aldrig fick chansen, rättvist? Jämställa villkor?

Är egentligen inte speciellt svårt att förstå varför män känner sig "hotade" av detta fenomen heller. Är en naturlig mekanism att vilja försvara sin grupptillhörighet. Vissa grupper känner du starkare samband med än andra, till exempel om någon skulle snacka massa skit om din familj, om någon skulle snacka massa skit om bolaget du jobbar på, om någon snackar massa skit om laget du håller på, om någon snackar massa skit om skolan du pluggar på, om någon snackar massa skit om landet du är född i, om någon snackar massa skit om könet du tillhör...

Det som antagligen också bidrar är att de radikala feminister (de som i själva verket vill ha bättre villkor för kvinnor än män) lyfts ofta fram som förgrundsfigurer i media typ "Åh vilken stark kvinna som tar strid mot alla dessa män". En mening som insinuerar att män är "onda" samt att alla män jobbar mot kvinnor.

För en man som strider för männens rättigheter är det inte alls sällan han lyfts fram negativt och responsen blir "Åh vilken äcklig mansgris, kan han inte ta sina värderingar tillbaka till 1500-talet".

Sensmoralen för er feminister är: Om ni fortsätter hoppa på män som om de vore mansgrisar, kalla de medeltida idioter och allt annat fyndigt ni hittat på kommer män ställa sig emot feminism och i sin tur jämställda villkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in