Citat:
Ssong 3 r extremt skum. Jag sg fram emot terkomsten oerhrt mycket d jag tycker att Twin Peaks (ssong 1 & 2) r en av de bsta tv-serierna ngonsin (topp 10 iaf). Jag har sett de flesta mer knda verk av David Lynch utver Twin Peaks ssong 1 och 2, filmer som Elefantmannen, Blue Velvet, Eraserhead, Lost Highway, Mulholland Drive, Twin Peaks-"filmerna" och Inland Empire. Han gr speciella filmer och vissa r bttre n andra, men ssong 3 av Twin Peaks r s obeskrivligt dligt att jag vet inte vad. Det verkar vara antingen eller nr folk recenserar ssong 3. Antingen jttebra eller s pass dligt att man undrar om han har tagit (eller inte tagit) droger/sina mediciner nr han bde skrev, producerade och regisserade denna ssongen av Twin Peaks.
Jag orkade tre-fyra avsnitt, sedan la jag ner. Det finns ingen logik eller rd trd och allt r helt irrationellt och ingen hittar p ngot s mrkligt som ssong 3 av Twin Peaks utan att vara smtt strd. Lynch r speciell och jag gillar hans tidigare verk men ssong 3 av Twin Peaks kan vara ngot av det smsta jag ngonsitt sett p TV. Blir den bttre efter ngra avsnitt eller? Jag har sett de 3-4 frsta men knner att jag mste vara pverkad utav ngon substans fr att ht klara igenom skiten om nivn r densamma som de tidiga avsnitten.
Jag orkade tre-fyra avsnitt, sedan la jag ner. Det finns ingen logik eller rd trd och allt r helt irrationellt och ingen hittar p ngot s mrkligt som ssong 3 av Twin Peaks utan att vara smtt strd. Lynch r speciell och jag gillar hans tidigare verk men ssong 3 av Twin Peaks kan vara ngot av det smsta jag ngonsitt sett p TV. Blir den bttre efter ngra avsnitt eller? Jag har sett de 3-4 frsta men knner att jag mste vara pverkad utav ngon substans fr att ht klara igenom skiten om nivn r densamma som de tidiga avsnitten.
Jag tnker inte diskutera smak med dig utan ditt omdme respekterar jag, men jag kan konstatera att de rda trdarna finns dr och knyter redan nu ihop ganska mycket som ocks pekar bakt mot de tv frsta ssongerna och inte minst mot FWWM. Det har fr mig blivit ett antal ganska kul "aha" under dessa hittillsvarande femton avsnitt men det betyder ju inte att du behver uppskatta det... Men tro mig, det finns nog fler rda trdar i detta n vi nnu anar.