2017-08-23, 19:20
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ssong 3 r extremt skum. Jag sg fram emot terkomsten oerhrt mycket d jag tycker att Twin Peaks (ssong 1 & 2) r en av de bsta tv-serierna ngonsin (topp 10 iaf). Jag har sett de flesta mer knda verk av David Lynch utver Twin Peaks ssong 1 och 2, filmer som Elefantmannen, Blue Velvet, Eraserhead, Lost Highway, Mulholland Drive, Twin Peaks-"filmerna" och Inland Empire. Han gr speciella filmer och vissa r bttre n andra, men ssong 3 av Twin Peaks r s obeskrivligt dligt att jag vet inte vad. Det verkar vara antingen eller nr folk recenserar ssong 3. Antingen jttebra eller s pass dligt att man undrar om han har tagit (eller inte tagit) droger/sina mediciner nr han bde skrev, producerade och regisserade denna ssongen av Twin Peaks.

Jag orkade tre-fyra avsnitt, sedan la jag ner. Det finns ingen logik eller rd trd och allt r helt irrationellt och ingen hittar p ngot s mrkligt som ssong 3 av Twin Peaks utan att vara smtt strd. Lynch r speciell och jag gillar hans tidigare verk men ssong 3 av Twin Peaks kan vara ngot av det smsta jag ngonsitt sett p TV. Blir den bttre efter ngra avsnitt eller? Jag har sett de 3-4 frsta men knner att jag mste vara pverkad utav ngon substans fr att ht klara igenom skiten om nivn r densamma som de tidiga avsnitten.

Jag tnker inte diskutera smak med dig utan ditt omdme respekterar jag, men jag kan konstatera att de rda trdarna finns dr och knyter redan nu ihop ganska mycket som ocks pekar bakt mot de tv frsta ssongerna och inte minst mot FWWM. Det har fr mig blivit ett antal ganska kul "aha" under dessa hittillsvarande femton avsnitt men det betyder ju inte att du behver uppskatta det... Men tro mig, det finns nog fler rda trdar i detta n vi nnu anar.
Citera
2017-08-23, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag tnker inte diskutera smak med dig utan ditt omdme respekterar jag, men jag kan konstatera att de rda trdarna finns dr och knyter redan nu ihop ganska mycket som ocks pekar bakt mot de tv frsta ssongerna och inte minst mot FWWM. Det har fr mig blivit ett antal ganska kul "aha" under dessa hittillsvarande femton avsnitt men det betyder ju inte att du behver uppskatta det... Men tro mig, det finns nog fler rda trdar i detta n vi nnu anar.
Angende trdarna - det gr det skert. Lynch r ingen idiot, men ssong 3 hittills r s jvla dlig. Blir den bttre och mer rationell s r det vl bra, jag tnker tvinga mig igenom avsnitten och hoppas p att serien levererar ngonting rationellt och inte Lynch's opiuminducerade drmmar.
Citera
2017-08-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Krt barn, absolut...

En annan reflektion:

Citera
2017-08-23, 21:07
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito

Du har givetvis rtt, jag hade fr mig att hon skt sig men det var jag som mindes fel. https://youtu.be/eiYxoVrNua4
Citera
2017-08-23, 21:16
Medlem
Citat:
Allts noll logik och obeskrivligt jvla dligt. Jag har sett bde solsidan och vnner och gillar de starkt p sitt stt.

Men jag fredrar en mer svart, avancerad humor som i Seinfeld, Frasier, Curb Your Enthusiasm och verk av Woody Allen.

Jag gillar ven filmer av Tarkovskij och att lsa bcker av t.ex Dostorjevskij. Det r inte ngot fel p mitt intellekt och det handlar inte om vad jag tagit eller inte tagit. Twin Peaks (2017) har sjunkit frn 9.5 till 8.7 p ngra mnader p IMDB. Antingen r det skit eller jttebra nr det recenseras dr. Detsamma gller personer jag talat med. En del tycker det r overkligt jvla dligt medans en del tycker det r bra.
Absolut r man helt berttigad sin sikt och man r ju absolut inte ointellektuell fr att man inte gillar en TV serie vilken det n r. Ja jag tror denna serie r s pass extrem s antingen gillar man det skarpt eller s str man inte ut med konceptet, finns nog endel som gillade originalet som "tvingar" sig igenom ngot man inte gillar i frhoppning om att det ska bli ngot det inte r. Serien r uppbyggd som en 18 timmars lngfilm s efter tre avsnitt s r du ju som en kvart in i en film typ, ett helt annat koncept n vad vi r vana vid. Den hr serien r s bra fr Logiken fr du skapa p egen hand och som Lynch sjlv sger r det s du upplever s r det s det r. Har sett om alla avsnitt och det blir mycket tydligare och bttre nr man ser om det. Gillar dock att det kommer ett avsnitt i veckan s man har en vecka att fundera, diskutera och analysera men tror den kommer gra sig bst att strck kollas. Ska personligen sga att jag tycker det brjar snudda vid originalet nu nr vi r 15 avsnitt in i denna "lngfilm". Ska ju ven tillggas att folk pallade inte originalet srskilt lnge heller fr att folk inte var vana med ngot s nyskapande som det var d, och idag diskuteras Twin Peaks som en serie som lagt grunden fr hur man gr TV serier idag. S undra vad the Return kommer ha fr betydelse fr framtidens TV?
Senast redigerad av Amelito 2017-08-23 kl. 21:24.
Citera
2017-08-23, 21:36
Medlem
Citat:
Angende trdarna - det gr det skert. Lynch r ingen idiot, men ssong 3 hittills r s jvla dlig. Blir den bttre och mer rationell s r det vl bra, jag tnker tvinga mig igenom avsnitten och hoppas p att serien levererar ngonting rationellt och inte Lynch's opiuminducerade drmmar.
Brja med avsnitt 8 s blir du nog inspirerad att fortstta titta ganska mnga lsa trdar reds ut men i rlighetens namn tror jag det kommer finnas en uppsj frgetecken och jag skulle bli otroligt frvnad om det inte r vidppet fr egen spekulation nr detta r ver vilket inte str mig det minsta. Tycker personligen att avslutet i originalserien r s bra att det nstan kan stra mig att historien inte avslutades p det viset ven om jag r jtteglad fr Ssong 3
Citera
2017-08-23, 21:45
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Absolut r man helt berttigad sin sikt och man r ju absolut inte ointellektuell fr att man inte gillar en TV serie vilken det n r. Ja jag tror denna serie r s pass extrem s antingen gillar man det skarpt eller s str man inte ut med konceptet, finns nog endel som gillade originalet som "tvingar" sig igenom ngot man inte gillar i frhoppning om att det ska bli ngot det inte r. Serien r uppbyggd som en 18 timmars lngfilm s efter tre avsnitt s r du ju som en kvart in i en film typ, ett helt annat koncept n vad vi r vana vid. Den hr serien r s bra fr Logiken fr du skapa p egen hand och som Lynch sjlv sger r det s du upplever s r det s det r. Har sett om alla avsnitt och det blir mycket tydligare och bttre nr man ser om det. Gillar dock att det kommer ett avsnitt i veckan s man har en vecka att fundera, diskutera och analysera men tror den kommer gra sig bst att strck kollas. Ska personligen sga att jag tycker det brjar snudda vid originalet nu nr vi r 15 avsnitt in i denna "lngfilm". Ska ju ven tillggas att folk pallade inte originalet srskilt lnge heller fr att folk inte var vana med ngot s nyskapande som det var d, och idag diskuteras Twin Peaks som en serie som lagt grunden fr hur man gr TV serier idag. S undra vad the Return kommer ha fr betydelse fr framtidens TV?
Dock knns det som bullshit att det r en 18 timmars film.
Det r ju verkligen en cliffhanger-serie. Saker man fr grubbla p i en vecka, som sen vnds upp och ner direkt.

Vldigt mycket frsmras nr svaren vntar runt hrnet i ssong 3.

Jag lskar nya ssongen, men jag har lst s mnga krnikr och antagligen pverkats av andras hype. Var riktigt skeptisk frst.
Citera
2017-08-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Dock knns det som bullshit att det r en 18 timmars film.
Det r ju verkligen en cliffhanger-serie. Saker man fr grubbla p i en vecka, som sen vnds upp och ner direkt.

Vldigt mycket frsmras nr svaren vntar runt hrnet i ssong 3.

Jag lskar nya ssongen, men jag har lst s mnga krnikr och antagligen pverkats av andras hype. Var riktigt skeptisk frst.

r inte riktigt beredd att hlla med dig dr, givetvis fr man ju grubbla en vecka d det r en veckas uppehll tror man hade grubblat ganska mycket om man tittade p en film man var helt inne i och tyckte var spnnande och s sa ngon nu mste du pausa tills imorgon. Tycker inte detta r en cliffhanger serie kan inte pminna mig om att ngot avsnitt avslutats som en cliffhanger faktiskt. I en traditionell cliffhanger serie avslutas ju ett avsnitt med ngot spnnande som man bara mste se hur det gr och s fr man svaret levererat direkt i nsta avsnitt typ Prison Break detta r ju inte alls p detta vis dremot fr man ju sllan ngra tydliga svar vilket medfr en hel del funderingar men det r inte en cliffhanger fr mig. Tycker inte heller att ngot vnds upp och ner direkt i nsta avsnitt vldigt sllan i denna serie man fortstter dr man avslutade det fregende avsnittet.
Senast redigerad av Amelito 2017-08-23 kl. 22:51.
Citera
2017-08-23, 22:54
Medlem
dubbel
Citera
2017-08-23, 23:10
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
r inte riktigt beredd att hlla med dig dr, givetvis fr man ju grubbla en vecka d det r en veckas uppehll tror man hade grubblat ganska mycket om man tittade p en film man var helt inne i och tyckte var spnnande och s sa ngon nu mste du pausa tills imorgon. Tycker inte detta r en cliffhanger serie kan inte pminna mig om att ngot avsnitt avslutats som en cliffhanger faktiskt. I en traditionell cliffhanger serie avslutas ju ett avsnitt med ngot spnnande som man bara mste se hur det gr och s fr man svaret levererat direkt i nsta avsnitt typ Prison Break detta r ju inte alls p detta vis dremot fr man ju sllan ngra tydliga svar vilket medfr en hel del funderingar men det r inte en cliffhanger fr mig. Tycker inte heller att ngot vnds upp och ner direkt i nsta avsnitt vldigt sllan i denna serie man fortstter dr man avslutade det fregende avsnittet.
Hller med, plus tempot som tydligt har kat, vilket som utspelas vldigt likt just lngfilmer.
De frsta avsnitten gav vldigt lite, chockande lite nu nr man tnker tillbaks. Men som en film s beskrivs frst vrlden och mnniskorna i den.
Men nu knyts scken ihop, drfr kar tempot och vi ser mer hndelser per avsnitt. Som slutet p en film.
Citera
2017-08-23, 23:14
Medlem
Neofytens avatar
Citat:

Jag hller med dig det r inte riktigt traditionella cliffhangers i den hr serien, utan det r mer av WTF?!-moments stora delar av tiden och d menar jag p ett mycket bra stt. Angende din spoiler, ja det br vl hnda ngot p den fronten nu det r ju inte s mnga avsnitt kvar. Ngon som vet om det sagts ngot officiellt om en till ssong?
Senast redigerad av Neofyten 2017-08-23 kl. 23:17.
Citera
2017-08-24, 00:32
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Allts noll logik och obeskrivligt jvla dligt. Jag har sett bde solsidan och vnner och gillar de starkt p sitt stt.

Men jag fredrar en mer svart, avancerad humor som i Seinfeld, Frasier, Curb Your Enthusiasm och verk av Woody Allen.

Jag gillar ven filmer av Tarkovskij och att lsa bcker av t.ex Dostorjevskij. Det r inte ngot fel p mitt intellekt och det handlar inte om vad jag tagit eller inte tagit. Twin Peaks (2017) har sjunkit frn 9.5 till 8.7 p ngra mnader p IMDB. Antingen r det skit eller jttebra nr det recenseras dr. Detsamma gller personer jag talat med. En del tycker det r overkligt jvla dligt medans en del tycker det r bra.

Det personerna du talar med. Har dom tidigare sett David Lynch filmer? Fr vrigt sjunker alltid betygen p IMDB. Inget ovntat med det direkt. Och jag har fr vrigt ocks lst en del av Dostojevskis verk. Och Tarkovskij r en av mina absoluta favoritregissrer. Solaris r vll favoriten. Men den rknas ju som kanske hans mest lttillgngliga film. Sger ju en hel del om den regissren. Och som jag skrev tidigare s tycker jag inte du ska fortstta kolla p serien, d du med stor sannolikhet inte kommer att gilla avsnitten efter. Men det r ju ditt val sklart.
Senast redigerad av Mysteriousstranger 2017-08-24 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in