Jag hller med dig det r inte riktigt traditionella cliffhangers i den hr serien, utan det r mer av WTF?!-moments stora delar av tiden och d menar jag p ett mycket bra stt. Angende din spoiler, ja det br vl hnda ngot p den fronten nu det r ju inte s mnga avsnitt kvar. Ngon som vet om det sagts ngot officiellt om en till ssong?
David Lynch har ju sagt att det blir bara en ssong men samtidigt har jag hrt att Frost/Lynch sagt att under rtt omstndigheter s kan man gra en fortsttning vet dock inte om detta r fakta eller nsketnkande frn fans.Tror chanserna r rtt sm med tanke p hur mnga r det tog att gra ssong 3 i samma tempo skulle ju gubbarna sitta p lderdomshemmet innan en eventuell ssong 4 blir klar, hrde dock ett rykte attman redan spelat in ssong 4 och mrkat detta men det tar jag med en rejl nypa salt.
Senast redigerad av Amelito 2017-08-24 kl. 07:55.
Fast hon har redan ftt ett namn i eftertexter, etc:
Hm, det hade jag faktiskt inte noterat. Men som ngon annan i trden ppekade: vad r vl ett namn?
Nr hon trffade gode Coop i byggnaden p det lila havet blev hon rdd fr det som bultade p drren (hennes mor). Min teori r att hennes mor r varelsen som dk upp i glaskuben och ocks fdde fram BOB. Det r sklart bara en gissning, men det innebr i s fall att hon har en viktig anknytning till black lodge. Det "knns" lite som att hon skulle kunna vara denna Judy som bad Coop r s besluten att hitta.
Jag tror ocks att fyllot som sitter i arresten och upprepar vad folk sger r den dr Billy som Audrey pratar om. Hon hade sett honom i en drm dr han bldde frn nsa och mun, vilket ju stmmer. Megan och Sophie hade ocks sett honom blda och bete sig jvligt skumt innan han frsvann.
Hm, det hade jag faktiskt inte noterat. Men som ngon annan i trden ppekade: vad r vl ett namn?
Nr hon trffade gode Coop i byggnaden p det lila havet blev hon rdd fr det som bultade p drren (hennes mor). Min teori r att hennes mor r varelsen som dk upp i glaskuben och ocks fdde fram BOB. Det r sklart bara en gissning, men det innebr i s fall att hon har en viktig anknytning till black lodge. Det "knns" lite som att hon skulle kunna vara denna Judy som bad Coop r s besluten att hitta.
Jag tror ocks att fyllot som sitter i arresten och upprepar vad folk sger r den dr Billy som Audrey pratar om. Hon hade sett honom i en drm dr han bldde frn nsa och mun, vilket ju stmmer. Megan och Sophie hade ocks sett honom blda och bete sig jvligt skumt innan han frsvann.
Han har suttit i cellen nu i flera veckor bldande, br han inte f trffa en lkare?
Han har suttit i cellen nu i flera veckor bldande, br han inte f trffa en lkare?
Ja, det har jag ocks tnkt p, och varfr sitter han dr? Och om det r Billy s var det ju han som anklagade Chuck fr att ha stulit hans truck. Ingen har vl sagt att Billy varit anklagad fr ngot?
Och om kvinnan utan gon r s viktig och mste skyddas ska hon kanske inte sitta dr varje low-lifer som fr sova ruset av dig i cellerna kan bertta om henne nr de kommer ut?
Tror du r rtt ute angende Naido var dock ronette pulaski lookaliken som sa " hurry my mother is coming" nr det bankades. Tror ocks fyllot kan vara Billy fast jag tycker personligen inte det ser ut som blod ur munnen jag tror det r brnd motorolja
Ja, det har jag ocks tnkt p, och varfr sitter han dr? Och om det r Billy s var det ju han som anklagade Chuck fr att ha stulit hans truck. Ingen har vl sagt att Billy varit anklagad fr ngot?
Och om kvinnan utan gon r s viktig och mste skyddas ska hon kanske inte sitta dr varje low-lifer som fr sova ruset av dig i cellerna kan bertta om henne nr de kommer ut?
Det var vll Andys id efter mtet med the fireman, kanske det att hamna dr med freddy och hans handske att skydda henne
senaste Audrey teorin r att Audrey r dd och fast i bordet p the roadhouse likt josie i byr handtaget. Drfr Audrey knner till Billy och alla andra som diskuterats vid just det bordet. Tror ocks richard sa Audrey was my mothers name.
Ja, det var "the American girl" som spelades av samma skdis som Ronette som sa att hennes mamma var p vg.
Nu har jag inte sparat ngra lnkar fr detta knns ganska far off, men det finns i diskussioner ute p ntet en id om en moder till Bob (eller som typ lgger gg med onda anar eller vad det kan vara) och att det kan vara denna rara lilla mamma som dk upp i glasboxen i New York och slaktade killen och tjejen. Det finns d en teori om att symbolen med de tv "hornen" skulle vara denna moders symbol, en symbol fr det ondas klla, och att det inte r "horn" utan armar som bjs bakt ("sometimes my arms bend back"). Som sagt, jag noterade detta i frbigende i ngon diskussion men nr nu "mamma" kom upp i trden ville jag nmna det.
Har ngon i ssong tre hittills nmnt "The Bookhouse Boys"?
Jag tror inte det. r det inte lite frvnande? James Hurley var med dr, och han trffar Freddy och denne berttar om sin handske vilket James accepterar som den naturligaste sak i vrlden. Men r det inte ngot som Hawk och hans andra vnner i The Bookhouse Boys borde f veta?
Fast kanske s enkelt att Lynch trttade p den idn i ursprungsserien och bara slppte den, det blev ju ingen stor grej dr heller.
Tror du r rtt ute angende Naido var dock ronette pulaski lookaliken som sa " hurry my mother is coming" nr det bankades.
Det har du helt rtt i, jag snurrade till det dr.
Monstret frn glaskuben (i forts. MFG) verkar vara en mktig uppenbarelse frn the black lodge, kanske rentav ngon slags "hrskare" eller central makt dr som allt fldar frn. Doppelgangers r ju vardagsmat i den dimensionen och det r kanske mjligt att MFG kan fda fram/skapa sdana, s att Ronette-kopian r en doppelganger med MFG som mor. Exakt hur detta skulle spela roll i sammanhanget vet jag inte.
Jag tror nu att Naido (Judy?) kommer ha ngon slags viktig roll att spela, ven om jag inte vet vad hennes bakgrund r. Hon interagerade med good Coop i purple sea och kan ha relevans fr kampen mellan white lodge och black lodge.
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Tror ocks fyllot kan vara Billy fast jag tycker personligen inte det ser ut som blod ur munnen jag tror det r brnd motorolja
Det var en bra observation! Jag tnkte att det skulle vara blodblandat var eller ngot i den stilen, men brnd motorolja lter rimligt (tminstone i den hr serien ) eftersom det har anknytning till black lodge.
Britten med gummihandsken fick tydligen sina krafter frn Jtten (white lodge), s man kan ju undra om vad som kan tnkas ske dr nere i hktet.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!