Lyssnade på den igår/i natt (9½ timmar) o den var klart bra. Jag fick i.o.f. IG i gymnasie-engelskan, men jag tog in nästan allt. Det handlade mycket om UFO'n, konspirationer upp till presidenter o militären, typ Arkiv X. Sen fick man veta lite mera av en del karaktärer, Ed, Nadine, Norma, Hank, the log lady, Josie, Andrew, m.fl. o vad som egentligen hände honom i båtexplosionen.
Samt fick man bekräftat att Audrey överlevde bankexplosionen.
Men sen handlade det väldigt mycket om Dougie Milford;
(Osäker på om namnet har nått att göra med Dougie Jones). Han var med i 2-3 avsnitt i säsong 2, alltså tidningsägaren, borgmästarens bror. Hans hemliga jobb som överste med att jobba med UFO'n o liknande.
Rekommenderas för "ultra-fansen"!
Vad hände egentligen med båtexplosionen? Inget emot att få det spoilat då jag är osäker till om jag kommer läsa boken.
Vad hände egentligen med båtexplosionen? Inget emot att få det spoilat då jag är osäker till om jag kommer läsa boken.
Pete och Catherine såg Andrew gå ombord. Sen small det, men han hade smugit ur o bort från båthuset. Josie hörde smällen. Hur han var förvarnad fick vi inte veta, men en kropp av en lodis hade lagts dit.
Josie låg bakom o det var Hank som utförde det praktiska.
I samband med att vi fick se effekterna av atombombsexplosionerna fick vi också en återblick till 1956 när en ung tjej på något sätt blev hypnotiserad via radio en woodsman och "infekterad" av det där motbjudande krypet. Tjejen bör ha varit född under slutet av 30-talet, kanske senast 1940. Något namn på henne fick vi väl aldrig höra? Åldersmässigt stämmer det perfekt med "the Log Lady" som ska vara född 1940. Finns någon annan kvinna i serien som passar in? Sarah Palmer ska vara född 1945 så hon var bara 11 år då.
Bad Cooper på ett foto vid den hemliga boxen i New York. Vad är de senaste teorierna kring den som driver det projektet? Jag vet att Audrey nämndes i tråden i början när säsongen drog igång.
Bad Cooper på ett foto vid den hemliga boxen i New York. Vad är de senaste teorierna kring den som driver det projektet? Jag vet att Audrey nämndes i tråden i början när säsongen drog igång.
Audrey har förmodligen inga fler syskon än Johnny, eftersom hon i säsong 2 när hon vill börja jobba hos pappa Ben, säger typ;
-Någon kommer så småningom att ta över företaget, o det lär inte bli Johnny!
Eller, ja, det är ju möjligt att Ben lattjat runt lite, vad jag förstod från säsong 2 så är han möjligen biologisk far till Donna.
Twin Peaks - Audience Q&A at San DIego Comic Con 2017
Showtime's Twin Peaks which is written and directed by David Lynch had a special panel at San Diego Comic Con 2017 (SDCC).
The Twin Peaks panel was moderated by Damon Lindelof and features Kyle MacLachlan, Kimmy Robertson, Naomi Watts, James Marshall, Everett McGill, Matthew Lillard, and Tim Roth.
Detta blir bara bättre och bättre och bättre för varje avsnitt. Scenerna i Twin Peaks och med Gordon och Albert är ren och skär magi. Mycket intressant som hände i detta avsnitt; särskilt med Shellys dotter, och framför allt det som hände i Buckhorn.
Las Vegas och Dougie däremot... nja, intrigerna är helt okej och börjar bli intressanta men lite mer får gärna hända.
Och Dougie får fan se till att vakna snart, men det lutar väl mer och mer åt att det inte blir av förrän i sista eller näst sista avsnittet.
Blir en lång vecka!
Edit:
Förresten, Gordon Coles skakande hand är lite spännande, med tanke på att folks händer började skaka okontrollerat fram emot slutet av säsong två när det började hända grejer...
Senast redigerad av Punkliv 2017-07-24 kl. 15:30.
Va i helvete är detta? Jag tror jag har aldrig sett en säsong med så många transportavsnitt som säsong tre. Showtime skulle ha stått på sig att det hade räckt med nio avsnitt istället för 18...
Ja, några avsnitt är i stora delar bra som den senaste men de flesta sidospår så som Cooper i Las Vegas är ofta totalt ointressanta.
Tycker det är skit faktiskt. Jag försöker verkligen tvinga mig själv att tycka om det nyskapande, men det här är rent ut sagt nonsens. Alla originalskådisar spelar ju parodiskt dåligt. Börjar på riktigt tro att det är en gigantisk trollning från Lynch sida vi får se.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!