Detta blir bara bättre och bättre och bättre för varje avsnitt. Scenerna i Twin Peaks och med Gordon och Albert är ren och skär magi. Mycket intressant som hände i detta avsnitt; särskilt med Shellys dotter, och framför allt det som hände i Buckhorn.
Las Vegas och Dougie däremot... nja, intrigerna är helt okej och börjar bli intressanta men lite mer får gärna hända.
Och Dougie får fan se till att vakna snart, men det lutar väl mer och mer åt att det inte blir av förrän i sista eller näst sista avsnittet.
Blir en lång vecka!
Edit:
Förresten, Gordon Coles skakande hand är lite spännande, med tanke på att folks händer började skaka okontrollerat fram emot slutet av säsong två när det började hända grejer...
Shellys dotter och den där ohängde pojkvännen tillför inte mycket. Idag fick vi ännu en ny karaktär: Shellys pojkvän. Jag har inga stora förhoppningar på honom heller.
Mannen med telefonen på nåt kontor nånstans kommer fortsätta försöka komma åt good Coop. Och good Coop kommer fortsätta överleva alla attentat med osannolik tur. Jag har gett upp hoppet om att han kommer vakna. Däremellan kommer det dö folk till höger och vänster utan vidare uppföljning. Richard Horne som badass? Ja, han är osympatisk, men bad Coop är ju i en helt annan liga när det gäller badass. Två avsnitt utan honom nu, vart tog han vägen?
Shellys dotter och den där ohängde pojkvännen tillför inte mycket. Idag fick vi ännu en ny karaktär: Shellys pojkvän. Jag har inga stora förhoppningar på honom heller.
Mannen med telefonen på nåt kontor nånstans kommer fortsätta försöka komma åt good Coop. Och good Coop kommer fortsätta överleva alla attentat med osannolik tur. Jag har gett upp hoppet om att han kommer vakna. Däremellan kommer det dö folk till höger och vänster utan vidare uppföljning. Richard Horne som badass? Ja, han är osympatisk, men bad Coop är ju i en helt annan liga när det gäller badass. Två avsnitt utan honom nu, vart tog han vägen?
Det fetade:
Nej, inte en ny karatär! Det är Red, den badguy som kallade Richard Horne för grabben och gjorde tricket med myntet... Shelly är definitivt inte i gott sällskap.
Sedan var det ju lite kul att...
... bara sådär i förbigående få veta att det var Bobby som är pappa till Shellys dotter, den berättarstilen gillar jag.
Sedan är det intressant att fundera över var vi egentligen har Diane...
Att hon får och skickar krypterade SMS som kan komma från onde Cooper är ju konstigt nog (fast någon kommentator jag läste noterade att Cooper skickade i versaler medan hon tog emot i gemena så vilka vägar meddelandet gått vet vi inte). Men detta är nästan mer anmärkningsvärt:
Hon såg inte ett dugg förvånad ut när hon såg woodsmen på campingen och reagerade inte när en av dem närmade sig bilen - än mindre varnade hon.
När polisen kallade på förstärkning konstaterade hon bara att ingen förstärkning skulle hjälpa.
Jag kan inte dra någon annan slutsats än att hon närmast väntade sig att se dem där... I alla fall blev hon inte skrämd eller ens förvånad. Efteråt, på polisstationen, sa hon att hon tyckte sig se en av dem vid bilen - det accepterade Gordon och Albert rakt av utan att ifrågasätta att hon inte reagerat.
Bad Cooper på ett foto vid den hemliga boxen i New York. Vad är de senaste teorierna kring den som driver det projektet? Jag vet att Audrey nämndes i tråden i början när säsongen drog igång.
För mig känns det av någon anledning som Windom Earle. Trots att jag förstås är medveten om vad som hände i hans sista scen i originalserien. Men jag får starka Windomvibbar. Kanske bonzaiträdet på bordet i avsnitt 1 spelar in här.
Leo Jonsson, chaffisen? Han kan mycket väl vaknat upp från sin koma och spela en avgörande roll!
Men som du skriver, jag gillade inte heller Leo Jonsson i orginalserien av Twin Peaks.
Alternativt menar du Bobby Briggs.. han var ju ochså ett mähä. Men ändå intressant i utredningen eftersom han hade kopplingar till både Leo, Shelley och Laura. Dom tre verkade ha samkväm med narkotika.
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Senast redigerad av Nassegorang 2017-07-25 kl. 08:36.
Shellys dotter och hennes pojkvän har jag stora förhoppningar på. Känns väldigt spännande.
Shellys pojkvän, Red, är inte alls ny - vi har tidigare fått reda på att...
...han smugglar in droger i Twin Peaks - vilket Richard Horne hjälper till med -
och har någon sorts övernaturlig kraft, med tanke på sitt mynttrick.
Någonting är mycket fel i Twin Peaks. Ondskan verkar starkare och mer utbredd än förr. Red, Shellys dotters svin till pojkvän och Richard Horne är tydliga delar av detta. Och tycker man inte att han är tillräckligt obehaglig... ja... då har vi olika åsikter.
Scenen i avsnitt tio där han rånar Sylvia är nog en av mina favoriter någonsin. Dockans upprepande, musiken, fotot, ångesten, ondskan... otroligt Lynchigt.
Avsnitt 10 + 11 var riktigt jäkla bra avsnitt (tycker serien "peakar" nu), ingen kan komma och säga att humorn från Twin Peaks är borta, garvade mer än till en bra komedi. 2h gick så fort och man ville bara ha mer, Tittat på en massa andra serier ett tag nu men tycker de bleknar i förhållande till detta.
Känner mig rätt övertygad om att Audrey och evil Cooper är Richards föräldrar, ska bli intressant att se vem Linda är? (Richards motpol kanske?), Richard är iaf. pure evil. Funderar på vem mannen på bilden från New York lägenheten tillsammans med mer MR C är?, Mycket talar ju för att Diane är skum men tror ändå inte hon är i samarbete med Mr C (, kanske att Tammy är skum i så fall. Vet att många längtar efter att Douige/Dale ska "vakna" men tror det dröjer, vilket inte gör mig något, älskar Dougie Jones, konstigt hur en så totalt hjälplös/hjärndöd karaktär kan på samma gång vara så karismatisk och älskvärd (ser dock ut som Kyle McLachlan ibland har svårt att hålla sig för skratt men kan ändå vara en Emmy nominering på g). Någonting säger mig att Dougie är blott Dales skal och själ men hans Kunskaper, färdigheter och medvetande besitts av Evil Cooper, en måste dö av någon anledning och Mr C är ju väldigt mån om att Dougie Jones ska dö, funderar dock på varför evil Cooper inte bara själv åker och "knäpper" Dougie ?
Senast redigerad av Amelito 2017-07-25 kl. 13:16.
För mig känns det av någon anledning som Windom Earle. Trots att jag förstås är medveten om vad som hände i hans sista scen i originalserien. Men jag får starka Windomvibbar. Kanske bonzaiträdet på bordet i avsnitt 1 spelar in här.
[/QUO
Ja det hade ju varit grymt, visst Bonzaiträdet kan vara en ledtråd eller bara en slump. Dock så ska ju inte Kennet Welsh som spelade Windom vara med, men iofs. planerar man en sådan Twist kanske man mörkar att han ska vara med.
Scenen i avsnitt tio där han rånar Sylvia är nog en av mina favoriter någonsin. Dockans upprepande, musiken, fotot, ångesten, ondskan... otroligt Lynchigt.
Håller med till 100%, mästerverk
Senast redigerad av Amelito 2017-07-25 kl. 13:29.
Du tror alltså Showtime kommer ge mer pengar till detta? Det var en lång utdragen process innan detta blev av, och lynch hoppade av för att han inte fick tillräckligt med pengar och tillräckligt med avsnitt..
Hade det hänt något av värde i serien så skulle det kanske gått bra med tanke på hypen i början.. men det har mest varit avsnitt som varit extremt tålamodsprövande och med nya (i varenda avsnitt) karaktärer som man inte bryr sig ett skit om.
Skulle bli väldigt förvånad om Showtime vill ha en till säsong av detta.
Tror inte så mycket heller på en säsong till, främst för att skaparna sagt att det bara blir en säsong, men också för att det blir svårt att skaffa en ny publik och behålla alla gamla fans, alltså ta upp en gammal kultserie och göra en publiksuccé 0,01 % chans att lyckas du har ju försatt dig i en rävsax innan du ens börjat filma. Skönt att veta att Lynch och Frost gör sin grej, och publiksiffror och fler säsonger är bara bonus. Hade Lynch velat ha fler säsonger och tjänat mer pengar hade han nog inte börjat detta med att jävlas med Showtime.
En stor stor anledning till att detta också blev så utdraget är ju det faktumet att skådespelare, som skulle spela stora avgörande roller i serien dog (främst David Bowie), så man fick skriva om en hel del innan man kunde börja produktionen.
Tror inte Bobby är så god som det verkar.
I hans första scen diskuterar han narkotikasmuggling från norr med sin chef.
Det skulle inte alls förvåna mig om han är inblandad i det, kanske även Mike är med på ett hörn.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!