Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Detta blir bara bättre och bättre och bättre för varje avsnitt. Scenerna i Twin Peaks och med Gordon och Albert är ren och skär magi. Mycket intressant som hände i detta avsnitt; särskilt med Shellys dotter, och framför allt det som hände i Buckhorn.

Las Vegas och Dougie däremot... nja, intrigerna är helt okej och börjar bli intressanta men lite mer får gärna hända.

Blir en lång vecka!

Edit:

Shellys dotter och den där ohängde pojkvännen tillför inte mycket. Idag fick vi ännu en ny karaktär: Shellys pojkvän. Jag har inga stora förhoppningar på honom heller.

Citera
2017-07-24, 23:53
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Shellys dotter och den där ohängde pojkvännen tillför inte mycket. Idag fick vi ännu en ny karaktär: Shellys pojkvän. Jag har inga stora förhoppningar på honom heller.

Det fetade:

Sedan var det ju lite kul att...
Citera
2017-07-25, 02:23
Medlem
Venators avatar
Sedan är det intressant att fundera över var vi egentligen har Diane...

Citera
2017-07-25, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Om jag minns rätt fick vi i något avsnitt se:

Citera
2017-07-25, 08:27
Bannlyst
Leo Jonsson, chaffisen? Han kan mycket väl vaknat upp från sin koma och spela en avgörande roll!

Men som du skriver, jag gillade inte heller Leo Jonsson i orginalserien av Twin Peaks.

Alternativt menar du Bobby Briggs.. han var ju ochså ett mähä. Men ändå intressant i utredningen eftersom han hade kopplingar till både Leo, Shelley och Laura. Dom tre verkade ha samkväm med narkotika.

Citat:

Senast redigerad av Nassegorang 2017-07-25 kl. 08:36.
Citera
2017-07-25, 10:17
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Shellys dotter och hennes pojkvän har jag stora förhoppningar på. Känns väldigt spännande.

Shellys pojkvän, Red, är inte alls ny - vi har tidigare fått reda på att...

Citera
2017-07-25, 13:09
Medlem
Avsnitt 10 + 11 var riktigt jäkla bra avsnitt (tycker serien "peakar" nu), ingen kan komma och säga att humorn från Twin Peaks är borta, garvade mer än till en bra komedi. 2h gick så fort och man ville bara ha mer, Tittat på en massa andra serier ett tag nu men tycker de bleknar i förhållande till detta.
Senast redigerad av Amelito 2017-07-25 kl. 13:16.
Citera
2017-07-25, 13:20
Medlem
Citera
2017-07-25, 13:24
Medlem
[quote=EugeneSandberg|61302911]
[/QUO
Citera
2017-07-25, 13:26
Medlem

Håller med till 100%, mästerverk
Senast redigerad av Amelito 2017-07-25 kl. 13:29.
Citera
2017-07-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Du tror alltså Showtime kommer ge mer pengar till detta? Det var en lång utdragen process innan detta blev av, och lynch hoppade av för att han inte fick tillräckligt med pengar och tillräckligt med avsnitt..

Hade det hänt något av värde i serien så skulle det kanske gått bra med tanke på hypen i början.. men det har mest varit avsnitt som varit extremt tålamodsprövande och med nya (i varenda avsnitt) karaktärer som man inte bryr sig ett skit om.

Skulle bli väldigt förvånad om Showtime vill ha en till säsong av detta.

Tror inte så mycket heller på en säsong till, främst för att skaparna sagt att det bara blir en säsong, men också för att det blir svårt att skaffa en ny publik och behålla alla gamla fans, alltså ta upp en gammal kultserie och göra en publiksuccé 0,01 % chans att lyckas du har ju försatt dig i en rävsax innan du ens börjat filma. Skönt att veta att Lynch och Frost gör sin grej, och publiksiffror och fler säsonger är bara bonus. Hade Lynch velat ha fler säsonger och tjänat mer pengar hade han nog inte börjat detta med att jävlas med Showtime.
Citera
2017-07-25, 16:00
Medlem
EggBoxJuans avatar
Tror inte Bobby är så god som det verkar.
I hans första scen diskuterar han narkotikasmuggling från norr med sin chef.
Det skulle inte alls förvåna mig om han är inblandad i det, kanske även Mike är med på ett hörn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in