Citat:
Ursprungligen postat av
ceyifam2
Säsong 3 är däremot fan helt sjuk. Jag tyckte den var fantastisk, andra gick bananas.
För att parafrasera bröderna hårdrock:
Citat:
"Har du sett den nya säsongen? Men du, du måste se den nya. Det är det bästa som någonsin gjorts. Ja."
Citat:
Ursprungligen postat av
ceyifam2
Jag rekommenderar tveklöst att börja med säsong 1, en kanna kaffe, lite fika, och en skön filt.
-Detta är det korrekta sättet att se Twin Peaks. Förslagsvis tillsammans med en vänn. Det blir betydligt roligare om man har någon att spekulera tillsammans med. Dessutom är det lättare att skratta om man är två. Ibland känns det som att många missar Lynch's humor. Han är faktiskt väldigt rolig.
Watch order:
Säsong 1, 2 - Visst, säsong 2 har några svagare avsnitt/sidospår, men det är inget man lider av vid första genomtitten.
Fire walk with me - Inte lika lättsam som serien, många blev nog otroligt besvikna. Dessutom är den kraftigt nedklippt och det gjorde antagligen inte saken bättre. Säsong 3 refererar till den, så det är bra att ha sett den.
The missing pieces - Jag har faktiskt inte sett de saknade scenerna. Får väl se om det blir någon dag. Känner inte att jag har något direkt behov av det i dagsläget.
Nu är det dags att vänta 25 år, sen är det dags att se säsong 3

Ett annat förslag är att se Lost Highway, Mulholland Drive, Blue Velvet och kanske Eraserhead. Många av de teman som förekommer där utforskas i säsong 3.
Säsong 3 Finalen, crescendot. Här finns inte längre några spärrar. En 18 timmar lång film, uppdelad i kortare avsnitt. Antagligen det sista vi får se av David Lynch. Men vilken avslutning!
Till skillnad från säsong 1 och 2 upplevde jag inte att det här gick att sträcktitta på samma sätt. Efter 2 avsnitt var jag så mätt att jag behövde en vecka för att smälta alla intryck.
Återigen kan man behöva en kamrat vid sin sida. Här finns mycket att disktuera