Sonny Jim scenen med hans "gym" och temat till Svansjön som bakgrundsmusik var riktigt fucked up. Sedan började avsnittet riktigt bra, men sedan blev det sämre och sämre. Bättre än föregående avsnitt, men saknar dom riktigt surrealistiska scenerna från de tidigaste avsnitten. 8 Episoden var dock utan tvekan bland det mest sinnessjuka TV-Episoderna, filmer som jag har sett i mitt liv. Och har sett en hel del. Rekommenderas inte om man har rökt på och känner sig nojig, eller tagit LSD innan man sätter på avsnittet.
Härligt avsnitt men precis som förra dalar det i slutet.
fantastiskt rolig inledning med conga tåget en handikappad Cooper jims värld och t bag licksom vilket gäng. Riktigt fett med armbrytningen, dock hyfsat förutsägbart men ändå top notch, lite svar kring jeffries, stort frågetecken kring vakten som gav Ray ringen och nu stor anledning att tro att diane INTE samarbetar med evil coop, då hon borde messat honom koordinaterna redan i så fall. Riktigt konstnärlig scen med sonny Jim, familjen Jones befinner sig verkligen i sjunde himlen så det lär inte sluta väl är min känsla men väldigt vackra scener iaf. Richard fick en glimt av sin far? Kändes så iaf. Ryktet säger att Audrey fortfarande ligger i koma och hon enbart drömmer, känns logiskt då ingen nämner Audrey när det rör Richard. Dock rätt tråkiga scener med henne. Ed och Norma får det fortfarande inte att funka tror dock Big ed är mer insatt än vi tror han vart väldigt nyfiken när bobby prata om major. Ed är nog arkivisten från boken.
Sonny Jim scenen var helt klart en av höjdpunkterna i avsnittet. Och armbrytningen och dom scenerna. Sedan tycker jag som jag skrev i mitt inlägg att avsnittet blir tråkigare och tråkigare. Eller sämre och sämre
Senast redigerad av Mysteriousstranger 2017-08-08 kl. 18:08.
Scenen med conga-tåget är helt fantastisk. Gillade även låten i slutet på baren. Är en av mina favoritscener från det gamla twin peaks när han från ingenstans drar igång en låt med den rösten. Allt som allt ett helt okej avsnitt som hamnar mittenskiktet av denna säsong.
Sonny Jim scenen var helt klart en av höjdpunkterna i avsnittet. Och armbrytningen och dom scenerna. Sedan tycker jag som jag skrev i mitt inlägg att avsnittet blir tråkigare och tråkigare. Eller sämre och sämre
Håller med om att det tappade i slutet precis som senast, fast jag tycker ändå det fanns en behaglighet över slutscenen med BIG ED, och man fick den här gången känslan av att det är något väldigt mystiskt kring Audrey vilket öppnar för spekulationer (vilket jag gillar) tsk. från förra scenen med Audrey som bara var jobbig att se och skapade noll intresse hos mig. kände sista kvarten att det borde hänt något övernaturligt, förväntade mig det nästan i Palmer huset eller när James sjöng låten samma låt som när BOB dök upp bakom soffan i season 2 så hade det hänt hade jag nog rankat detta som det bästa avsnittet för säsongen en istället bara ett av dem bättre.
Scenen med conga-tåget är helt fantastisk. Gillade även låten i slutet på baren. Är en av mina favoritscener från det gamla twin peaks när han från ingenstans drar igång en låt med den rösten. Allt som allt ett helt okej avsnitt som hamnar mittenskiktet av denna säsong.
Ja vilken pangstart efter sömnpiller avslutet förra veckan
Håller med om att det tappade i slutet precis som senast, fast jag tycker ändå det fanns en behaglighet över slutscenen med BIG ED, och man fick den här gången känslan av att det är något väldigt mystiskt kring Audrey vilket öppnar för spekulationer (vilket jag gillar) tsk. från förra scenen med Audrey som bara var jobbig att se och skapade noll intresse hos mig. kände sista kvarten att det borde hänt något övernaturligt, förväntade mig det nästan i Palmer huset eller när James sjöng låten samma låt som när BOB dök upp bakom soffan i season 2 så hade det hänt hade jag nog rankat detta som det bästa avsnittet för säsongen en istället bara ett av dem bättre.
Bara att hålla med angående Audrey. Och som du skriver så är det synd att det inte hände något övernaturligt. Men scenerna med henne i detta avsnitt var som sagt betydligt bättre än sömnpillret förra veckan. Det var bara störande att höra hon och hennes dvärg till man hålla på att tjafsa hela tiden. Men saknar dom surrealistiska scenerna som jag har skrivit om i tidigare inlägg. Som sagt var scenen med Sonny Jim jävligt grym, och även armbrytningen och scenerna som utspelade sig i den lokalen. Sedan vill jag se mer av psykopaten Richard Horne. Han var ju bara med i bild i några sekunder när han såg hur Dougie mördade Ray.
Bara att hålla med angående Audrey. Och som du skriver så är det synd att det inte hände något övernaturligt. Men scenerna med henne i detta avsnitt var som sagt betydligt bättre än sömnpillret förra veckan. Det var bara störande att höra hon och hennes dvärg till man hålla på att tjafsa hela tiden. Men saknar dom surrealistiska scenerna som jag har skrivit om i tidigare inlägg. Som sagt var scenen med Sonny Jim jävligt grym, och även armbrytningen och scenerna som utspelade sig i den lokalen. Sedan vill jag se mer av psykopaten Richard Horne. Han var ju bara med i bild i några sekunder när han såg hur Dougie mördade Ray.
tycker de övernaturliga har varit ojämnt vissa grejer har varit vassa och vissa grejer har känts lite b, men tycker de surrealistiska avsnitten har varit mycket bättre när man sett om dem, framförallt avsnitt 8 got a light. Fast bästa surrealistiska avsnittet är sista avsnittet av originalet. Tycker Richard horne är en riktigt bra ny karaktär.
Senast redigerad av Amelito 2017-08-09 kl. 13:31.
tycker de övernaturliga har varit ojämnt vissa grejer har varit vassa och vissa grejer har känts lite b, men tycker de surrealistiska avsnitten har varit mycket bättre när man sett om dem, framförallt avsnitt 8 got a light. Fast bästa surrealistiska avsnittet är sista avsnittet av originalet. Tycker Richard horne är en riktigt bra ny karaktär.
Håller med vad du skriver. Därför vill jag se mer av Richard Horne i de sista avsnitten. Avsnitt 8 med LSD-Trippen var ungefär lika skön som scenen ur År 2001 ett Rymdäventyr. Även om jag föredrar den senare, eftersom den filmen var klart före sin tid. Stör mig också på att jag fått det jävla temat från Svansjön på hjärnan haha. Kan bero på att jag gjorde "misstaget" att se om scenen 20 gånger.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!