Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-16, 23:24
Medlem
bess.the.bests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Tyckte, precis som du, inte alls om FWWM.

Fansen har en tendens att inte gilla den, jag tycker som er. Det kändes fel när inte Lara Flynn Boyle spelade Donna och det är inte samma stämning i den alls
Det är sällan jag tittar på den!
Citera
2013-05-16, 23:29
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bess.the.best

https://www.google.se/search?q=Austin+Jack+Lynch+wiki&rlz=1C1GGGE_en-gbGB482GB484&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=t0uVUca0 O6S34AS9_oDoDA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=709#im grc=4Ws_K8vud1Nj_M%3A%3Be5_52_E5pXTXCM%3Bhttp%253A %252F%252Fimages.zeit.de%252Fkultur%252F film%252F2011-03%252Flynch-interview-austin%252Flynch-interview-austin-540x304.jpg%3Bhttp%253A%252F% 252Fwww.123people.ca%252Fs%252Faustin%252Blynch%3B 540%3B304

Mjo, men han var fan mer lik när han var liten.
Citera
2013-05-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datseyk
Är denna serie värd att ge ett försök? Funderar på att torrenta den, men är tiden att se den värd att lägga ner?

Ja. Har hittills inte sett någon serie som är bättre än Twin Peaks.
Citera
2013-05-18, 17:49
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp

Absolut!
Inte så många avsnitt heller, så man behöver inte "sjukskriva" sig för att hinna med.
Du kan ju dessutom sluta kolla när de avslöjar Laura Palmers mördare(men inget jag rekommenderar)?

//Crimson
Citera
2013-05-19, 14:09
Medlem
bess.the.bests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp

AMEN!!!
Citera
2013-05-19, 14:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Vilket avsnitt är det som Nadine försöker ta livet av sig?
Citera
2013-05-19, 19:40
Medlem
bess.the.bests avatar
sista avsnittet på säsong 1
Citera
2013-05-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Tyckte, precis som du, inte alls om FWWM.
Om man förväntar sig att filmen ska vara i samma anda som serien så blir man väldigt besviken, egentligen så borde man se den som en fristående film. Jag gillar FWWM riktigt mycket, serien också!
Citera
2013-05-20, 09:10
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bess.the.best
sista avsnittet på säsong 1

Tack så mycket.
Citera
2013-05-20, 22:49
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Om man förväntar sig att filmen ska vara i samma anda som serien så blir man väldigt besviken, egentligen så borde man se den som en fristående film. Jag gillar FWWM riktigt mycket, serien också!
Mitt största problem var nog att det tog ett bra tag innan jag förstod vem Donna var eftersom att det inte var samma skådespelerska. Vet inte riktigt vad jag hade väntat mig av filmen men jag antar att det var bakgrundshistoria och det får man väl lite? Får ta och se om filmen helt enkelt.
Citera
2013-06-13, 02:20
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Jag tror inte att det kan bli en säsong tre i och med att Bob (Frank Silva) är död.

Läste någonstans att Ray Wise (Leland) är en av skådisarna som verkligen är intresserad av en tredje säsong, och som pratat med Lynch om det. Man kan ju undra vilken roll han skulle spela då?? . Fast ge mig gärna fler TP-stunder med Wise. En härligare skådespelare än honom får man leta efter.

Precis sett igenom hela guldboxen igen, och undrar över en av alla dessa oavslutade cliffhangers. Finns där någon teori om vad Benjamine Horne ser i näst sista avsnittet (tror jag). Scenen jag tänker på är när han försöker övertala Audrey att ställa upp i "Miss Twin Peaks". Audrey lämnar rummet och Ben vänder sig om, och får ett skräckslaget ansiktsuttryck.

Det enda förslag jag läst (i något obskyrt forum) är att han ser Josie's ansikte i byrån, men eftersom det inte är i samma rum verkar det inte troligt.......
Citera
2013-06-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Läste någonstans att Ray Wise (Leland) är en av skådisarna som verkligen är intresserad av en tredje säsong, och som pratat med Lynch om det. Man kan ju undra vilken roll han skulle spela då?? . Fast ge mig gärna fler TP-stunder med Wise. En härligare skådespelare än honom får man leta efter.

Precis sett igenom hela guldboxen igen, och undrar över en av alla dessa oavslutade cliffhangers. Finns där någon teori om vad Benjamine Horne ser i näst sista avsnittet (tror jag). Scenen jag tänker på är när han försöker övertala Audrey att ställa upp i "Miss Twin Peaks". Audrey lämnar rummet och Ben vänder sig om, och får ett skräckslaget ansiktsuttryck.

Det enda förslag jag läst (i något obskyrt forum) är att han ser Josie's ansikte i byrån, men eftersom det inte är i samma rum verkar det inte troligt.......

Man kan ju hoppas i alla fall. Jag är övertygad om att Lynch skulle kunna ordna till en bra sista säsong.

Angående Benjamins ansiktsuttryck har jag ingen aning. Skulle behöva se om den scenen, men om jag bara ska dra till med en gissning så bodde ju Bob på hans hotel så det var ju inte omöjligt att även han fick en glimt av onskan själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in