2017-07-15, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propaman
en fråga till er som kommit in på HP;
hur många gånger gjorde ni HP innan ni kom in på LP?

hur vanligt är det med folk som gjort hp 3-4 ggr innan de kommit in på LP?
2 gånger om man inte räknar gamla HP som jag gjorde för många år sedan. Jag kom iofs in första gången jag sökte men hann skriva 2 ggr innan jag sökte.

Ingen aning om det är vanligt att skriva många gånger, spelar det någon roll?
Citera
2017-07-15, 22:45
Medlem
TooOldForThiss avatar
Citat:
en fråga till er som kommit in på HP;
hur många gånger gjorde ni HP innan ni kom in på LP?

hur vanligt är det med folk som gjort hp 3-4 ggr innan de kommit in på LP?

Jag har en bekant som skrivit högskoleprovet fem gånger och ännu inte kommit in på utbildningen. Kanske börjar det bli dags att ge upp då?
Citera
2017-07-15, 23:24
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooOldForThis
Jag har en bekant som skrivit högskoleprovet fem gånger och ännu inte kommit in på utbildningen. Kanske börjar det bli dags att ge upp då?

Det är väl snarare dags för att se över sitt plugg till högskoleprovet?
Citera
2017-07-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
2 gånger om man inte räknar gamla HP som jag gjorde för många år sedan. Jag kom iofs in första gången jag sökte men hann skriva 2 ggr innan jag sökte.

Ingen aning om det är vanligt att skriva många gånger, spelar det någon roll?

ja det det spelar roll. ifall de flesta skrivit 1 gång och jag skrivit 3 ggr känns det dåligt.
Citera
2017-07-16, 11:58
Citat:
ja det det spelar roll. ifall de flesta skrivit 1 gång och jag skrivit 3 ggr känns det dåligt.

Ähh, skärp dig nu. Gör det du behöver göra för att komma in på din drömutbildning, när du kommit in så kommer du inse hur dumt det var att bry sig om något sånt.
Citera
2017-07-16, 13:03
Medlem
Inom vilka specialiteter kan man jobba med estetisk kirurgi förutom plastikkirurgi? Jag antar ÖNH, dermatoligi och kärlkirurg..?
Citera
2017-07-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Ähh, skärp dig nu. Gör det du behöver göra för att komma in på din drömutbildning, när du kommit in så kommer du inse hur dumt det var att bry sig om något sånt.

har redan kommit in vilket gör det läskigare.
Citera
2017-07-16, 13:49
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:

Jag skrev högskoleprovet fem gånger innan jag kom in. Skam den som ger sig.
Citera
2017-07-16, 13:59
Citat:
har redan kommit in vilket gör det läskigare.

Grattis!

Lova mig nu att du släpper dina tankar kring hur många gånger du gjort HP och njut av studietiden istället.
Citera
2017-07-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Jag skrev högskoleprovet fem gånger innan jag kom in. Skam den som ger sig.
coolt, vilken termin går du på , vad tkr du om LP berätta lite
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Grattis!

Lova mig nu att du släpper dina tankar kring hur många gånger du gjort HP och njut av studietiden istället.

tack! ja det är bara i början nu sådär innan uppropet som det pirrar
Citera
2017-07-16, 14:25
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
coolt, vilken termin går du på , vad tkr du om LP berätta lite

Ska börja T6 efter sommaren. Jag pluggar på KI och vi är mitt uppe i den största kursen i programmet som är om internmedicin. Faktiskt väldigt bra och intressant kurs. Väldigt kliniskt relevant oavsett vilken väg du sen väljer att vandra.

Tycker läkarprogrammet var ett väldigt bra val för mig personligen. Jag trivs på programmet och har jobbat på vårdcentral förra sommaren och gör det nu också, vilket jag tycker verkar väldigt intressant. Självständigt arbete, många olika patientfall, små operationer och även akuta fall ifall du jobbar i en mindre ort utan närhet till sjukhus. Kan dyka upp allt ifrån hjärtinfarkter, halsfluss till vanliga mottagningsbesök för uppföljning av lipidvärden, blodtryck, etc. Det är mycket personligt också, du får träffa många olika patienter. Sjukhus har jag inte trivts lika bra på, frånsett akuten som jag också gillat mycket.

Jag är själv en person som presterar bra under stress och gillar när det händer mycket saker. Tror det är därför akuten lockar, liksom vårdcentral. Sen har jag inte läst kirurgikursen än så vi får se om nåt lockar därifrån! Tror också det kan vara riktigt spännande.

Vet inte riktigt vad jag ska berätta, ställ gärna frågor! Finns hur mycket som helst.
Citera
2017-07-16, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Ska börja T6 efter sommaren. Jag pluggar på KI och vi är mitt uppe i den största kursen i programmet som är om internmedicin. Faktiskt väldigt bra och intressant kurs. Väldigt kliniskt relevant oavsett vilken väg du sen väljer att vandra.

Tycker läkarprogrammet var ett väldigt bra val för mig personligen. Jag trivs på programmet och har jobbat på vårdcentral förra sommaren och gör det nu också, vilket jag tycker verkar väldigt intressant. Självständigt arbete, många olika patientfall, små operationer och även akuta fall ifall du jobbar i en mindre ort utan närhet till sjukhus. Kan dyka upp allt ifrån hjärtinfarkter, halsfluss till vanliga mottagningsbesök för uppföljning av lipidvärden, blodtryck, etc. Det är mycket personligt också, du får träffa många olika patienter. Sjukhus har jag inte trivts lika bra på, frånsett akuten som jag också gillat mycket.

Jag är själv en person som presterar bra under stress och gillar när det händer mycket saker. Tror det är därför akuten lockar, liksom vårdcentral. Sen har jag inte läst kirurgikursen än så vi får se om nåt lockar därifrån! Tror också det kan vara riktigt spännande.

Vet inte riktigt vad jag ska berätta, ställ gärna frågor! Finns hur mycket som helst.

Jag har inga sådär specifika funderingar men hör gärna på vilka upplevelser och tankar du har ang livet på Läkarprgrmt.

intressant att höra att VC är mer trivsamt än sjukhusen kan tänka mig att det är svårare att orientera sig i ett stort sjukhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in