Citat:
Ursprungligen postat av
Propaman
coolt, vilken termin går du på , vad tkr du om LP berätta lite
Ska börja T6 efter sommaren. Jag pluggar på KI och vi är mitt uppe i den största kursen i programmet som är om internmedicin. Faktiskt väldigt bra och intressant kurs. Väldigt kliniskt relevant oavsett vilken väg du sen väljer att vandra.
Tycker läkarprogrammet var ett väldigt bra val för mig personligen. Jag trivs på programmet och har jobbat på vårdcentral förra sommaren och gör det nu också, vilket jag tycker verkar väldigt intressant. Självständigt arbete, många olika patientfall, små operationer och även akuta fall ifall du jobbar i en mindre ort utan närhet till sjukhus. Kan dyka upp allt ifrån hjärtinfarkter, halsfluss till vanliga mottagningsbesök för uppföljning av lipidvärden, blodtryck, etc. Det är mycket personligt också, du får träffa många olika patienter. Sjukhus har jag inte trivts lika bra på, frånsett akuten som jag också gillat mycket.
Jag är själv en person som presterar bra under stress och gillar när det händer mycket saker. Tror det är därför akuten lockar, liksom vårdcentral. Sen har jag inte läst kirurgikursen än så vi får se om nåt lockar därifrån! Tror också det kan vara riktigt spännande.
Vet inte riktigt vad jag ska berätta, ställ gärna frågor! Finns hur mycket som helst.