2013-07-12, 20:05
Medlem
Tjena,
Hittade ingen tråd för de som läser på läkarprogrammet/antagna till läkarprogrammet i Sverige, så tänkte att jag startar upp en!
Har jag missat att det finns så hänvisa gärna till den och lås denna tråd

Själv är jag antagen till läkarprogrammet på UU nu till hösten! Några fler där ute?
Citera
2013-07-12, 20:21
Medlem
Typorys avatar
Låt mig med det första inlägget på denna tråd, gratta dig och önska dig all lycka
Citera
2013-07-12, 21:14
Antagen till UU men är inte dit jag vill in. Vill in på KI och där är jag reserv 38.. såååå jag får vänta tills i vår Grattis till dig dock!
Citera
2013-07-12, 21:22
Medlem
Grattis! Jag tackade just ja till min plats på KI.
Citera
2013-07-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badholm
Antagen till UU men är inte dit jag vill in. Vill in på KI och där är jag reserv 38.. såååå jag får vänta tills i vår Grattis till dig dock!
Kom du in med BI då eller?
Citera
2013-07-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
Låt mig med det första inlägget på denna tråd, gratta dig och önska dig all lycka
Tackaar! Pluggar du på något Läkarpro.?
Citera
2013-07-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CandyKane
Grattis! Jag tackade just ja till min plats på KI.
Gratulerar! Varför valde du KI?
Citera
2013-07-12, 22:09
Medlem
Yes skrivit i andra tråden också men börjar också UU ht13. Lite småsugen sådär. Förhoppningsvis inte för mkt cellbiologi för det är skittrist.
Citera
2013-07-12, 22:18
Medlem
Antagen till KI via PIL. Uppsala universitet är mitt nummer 1 men där är jag rökt. Så grattis alla, och ni som är antagna till KI så ses vi i höst.
Citera
2013-07-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fucklivet
Yes skrivit i andra tråden också men börjar också UU ht13. Lite småsugen sådär. Förhoppningsvis inte för mkt cellbiologi för det är skittrist.

Om man ska generalisera lite så är det väl just cellbiologi som UU är starka på forskningsmässigt, så räkna med en del av den varan (speciellt på t2). Jämför detta med KI som kanske är snäppet vassare på biokemi och fokar naturligtvis mera på det i sin undervisning
Citera
2013-07-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsleofMan
Om man ska generalisera lite så är det väl just cellbiologi som UU är starka på forskningsmässigt, så räkna med en del av den varan (speciellt på t2). Jämför detta med KI som kanske är snäppet vassare på biokemi och fokar naturligtvis mera på det i sin undervisning

Har inte så mycket med forskningen att göra som med vilka personer och institutioner som råkar ha hand om preklinundervisning på respektive lärosäte.
Citera
2013-07-12, 22:52
Medlem
Jag har nog hellre mer cellbiologi än biokemi.. Biokemin ska man ta sig igenom, men tror inte det blir med ett nöje..
Hoppas på ett gäng trevliga kursare så vi kan varva tentorna med liite nöjen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in