2013-05-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du styrka det om du är säker på din sak, jag spekulerar och har ingen anledning att tro dig så länge du inte har mer att komma med än ordningspolisstilen.

Känner människan.....Han är inte så glad att bli uthängd här... Det är en familjefar som inte gör en fluga förnär.... Han tuppade helt enkelt av och slog i ett handtag....Ursäkta ordningspolisstilen
Citera
2013-05-23, 19:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Sorry om detta redan nämnts:

Om nu KJ är skyldig, borde han då inte ha låtit bli att berätta för folk om den gula ICA-kassen?

Verkar övermåttan korkat att berätta om den om den nu fanns på ett för fallet intressant ställe och dessutom innehöll möjliga bevismaterial.

Däremot har halva världen känt till detta med ICA-kassen under rätt lång tid och vem som helst har kunnat fixa fram en sån och plantera ut.

(Därmed inte sagt att jag ser KJ som oskyldig)

Det här är en intressant fundering, varför, om det nu stämmer, sa KJ att hon hade en gul platspåse med sig när hon gick när det ändå inte var hennes böcker/huvud eller annat som låg i den när den hittades. Han borde han vetat om vad som fanns i påsen.

Det är märkligt, svårförklarligt och obegripligt varför han skulle ha nämnt den, nästan så jag funderar över om det inte är sant.
Citera
2013-05-23, 19:44
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Det är väl inte att peka ut? De går ju inte ut med namn som dom många gånger annars gör!

Det är väl mycket väl att peka ut någon då det är ganska allmänt känt vid det här laget vem hon var hos. Det räcker ju med att läsa här i två minuter så vet du allt om KJ. Dessutom har polisen ingen anledning alls att tala om vem som är anhållen i dagsläget eftersom han endast är skäligen misstänkt.
Citera
2013-05-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det här är en intressant fundering, varför, om det nu stämmer, sa KJ att hon hade en gul platspåse med sig när hon gick när det ändå inte var hennes böcker/huvud eller annat som låg i den när den hittades. Han borde han vetat om vad som fanns i påsen.

Det är märkligt, svårförklarligt och obegripligt varför han skulle ha nämnt den, nästan så jag funderar över om det inte är sant.

Nämt den så att det inte skulle vara konstigt om hans fingeravtryck finns där? Just a thought
Citera
2013-05-23, 19:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag läser bakåt i tråden, men också det aktuella och eftersom tråden växer med typ ett inlägg per sekund är det ett helvete att skaffa sig en överblick Man ska alltid vara källkritisk, så mycket säger jag bara, men å andra sidan verkar ingen heller ha sett till KJ senaste dygnet så det är kanske han som är anhållen då.

Det är nog så att det är ganska klart med tanke på bilen på bilden och andra mer informativa ord om vem det kan vara. Så ja, klart det är den sista personen som såg henne som är anhållen.
Den tekniska biten kommer ge besked hur involverad han egentligen är antingen släpper dom honom snabbt eller så ökar graden på misstanke.
Det är numera mord det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Sorry om detta redan nämnts:

Om nu KJ är skyldig, borde han då inte ha låtit bli att berätta för folk om den gula ICA-kassen?

Verkar övermåttan korkat att berätta om den om den nu fanns på ett för fallet intressant ställe och dessutom innehöll möjliga bevismaterial.

Däremot har halva världen känt till detta med ICA-kassen under rätt lång tid och vem som helst har kunnat fixa fram en sån och plantera ut.

(Därmed inte sagt att jag ser KJ som oskyldig)

Den uppgiften kan man tro på eller anse att den inte har underlag, så det är ju inget givet att det är på det viset.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-23 kl. 19:48.
Citera
2013-05-23, 19:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Nämt den så att det inte skulle vara konstigt om hans fingeravtryck finns där? Just a thought

Det fanns ett par blodiga och slemmiga kalsonger i påsen. Hur kommer man ens på att lägga dessa i en påse och placera den på en bänk några 100 meter ifrån där ett lik ligger begravet och sedan tala om att det är jag som har gett henne påsen.

Visst, det kan vara så att hans fingeravtryck finns på påsen, men hur mycket DNA har han inte lämnat på kroppen då.

Märkligt.
Citera
Medlem
nicamaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel

Vem var det som först nämnde den gula kassen? Bodengrabb som hört KJ säga det under ett MPS-sök?

Ifrågasätta den uppgiften först och främst kanske... Vi vet inte om KJ sagt det ena eller andra och till vem, däremot vet vi vem som sade det här.
Citera
Medlem
Har pratat med min vän/bekanta från I19 igen som var med och fann kroppen och även råkat se bilder i all sin hast från teknikerna inne i "ödehuset". Som jag förstod det hela så låg benen helt öppet precis innanför fönstergluggen på högersida. De De var inte bestialiskt arrangerade. De låg på sidan med 20-30 cm mellanrum. Övriga fynd utanför brottsplatsen ca 15-30 meter från huset var en grön smutsig pressening som var bland de första militärerna hittade. Huruvida det har med fallet att göra vet han inte Han kan inte uttala sig om det var blod på den heller om det bara var vanlig smuts. Dock samlade polisen in det. Sen för att återkoppla till underbenen så var blodet koagulerat och underbenen hade spår av skrapmärken, som att VB ramlat eller blivit dragen på hård terräng. Benen hade en gråaktig/Blå nyans förutom där de kapats där de var mer svarta.

Rykte han även hört ifrån andra lumparpolare är att de kollat efter fotavtryck på och runt omkring den. De har tydligen hittat fynd. Sen om det är på plankan eller i närheten av den kan han dessvärre inte svara på.
Senast redigerad av Seeyainhell 2013-05-23 kl. 19:57.
Citera
2013-05-23, 19:50
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Sluta nu med sierskor mm, håll dig till fakta och det är det som kan ge tråden framgång och finna en GM eller flera GM. Sierskor och andra andliga tecken bara belastar tråden med ren "bullshit".

Ok så vad är det som inte passar in? En stuga i skogen som e nedgången VB ska finnas där med 2 män, VB hittas vid en nedgången stuga i skogen just nu sitter 1 man anhållen & ingen vet förutom han om det finns 1 gärningsman till. Så berätta va i det tipset förutom 2 män som inte stämmer med verkligheten. Jag personligen tror inte på sierskor, Men jag tror även att även en blind höna hittar ett korn!
Så du får mer än gärna komma med lite bra info nu tror hela tråden väntar på en riktig smaskig detalj som inte enl dig e bullshit
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
Är det bara jag som tycker det är konstigt att VB:s "syster" N*Bel*e inte verkar bry sig det minsta om vad som hänt de senaste dagarna?? Hennes FB idag talar för sig själv...
Så fruktansvärt hemskt om inte ens hennes närmaste verkar bry sig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicamace
Vem var det som först nämnde den gula kassen? Bodengrabb som hört KJ säga det under ett MPS-sök?

Ifrågasätta den uppgiften först och främst kanske... Vi vet inte om KJ sagt det ena eller andra och till vem, däremot vet vi vem som sade det här.

Tror det var till bodengrabb isåfall. Till mig nämde han ingen påse iallafall.
Citera
2013-05-23, 19:51
Medlem
Jag lyssnade precis på aftonbladet live och en fd kriminalkommissarie som pratade om andra styckmord som han har kommit i kontakt med.

Två saker tyckte jag var intressanta i det han sa:

- han pratade om defensiv styckning. I Efterlyst pratade de i stället om att det rörde sig om offensiv styckning. Undras just vem som har rätt.

- han sa att personer som styckar kroppar efter mord oftast har erfarenhet av att stycka kött - de kan t.ex. vara jägare. Hur var det med KJ nu igen? Jagar han?
Senast redigerad av fringis 2013-05-23 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in