2013-05-28, 18:28
Medlem
Konstigt att det varken har skapats en minnessida på FB eller skrivits på hennes logg. Ett tecken på att hon knappt hade några vänner?
Citera
2013-05-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Det har nog polisen utrett skulle jag tippa... Någon hade en ide om att det var AN som blivit haffad av polisen vid halv fyra på natten mot den femte, då även denna kvinna var född -66 och saknade körkort.. Men som sagt det vet nog polisen hur det ligger till.
I mina ögon hade MB & AN kanske varit mer suspekta om hon Inte skyltat med föraktet.

hon skyltade med föraktet just därför.... Okej, ojoj det kan alltså ha varit AN som var ute och körde den natten mellan 4-5.............hrmhrm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomber
Ett nick som förekom i början av tråden var "Bodengrabb" och denne har jag inte sett något inlägg från i slutet av tråden. Gärningsmannens hund hette "grabben" och det tillsammans med att det kändes inte som att bodengrabb skrev inlägg med så mycket substans utan mera villospår typ att det kanske VB åkt till Piteå på cruising och undrade om någon sett regnr på en bil med en person som liknade VB. Det kan vara någon annan som hade nicket bodengrabb som inte är GM men det kändes som ett intressant sammanträffande även om det inte bevisar någonting. Antar att flashback inte får lämna ut uppgifter om vem som står bakom ett nick här men det kanske skulle vara intressant att se om "bodengrabb" är densamme som den häktade.

Bodengrabb skrev fortfarande i tråden när MGM satt häktad. Håller dock med om att han skrev märkliga saker.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag är både ironisk och menar allvar. Alla vettiga personer i tråden inser att det är långt ifrån klarlagt eller självklart att KJ är skyldig och vi är fullt beredda på att det här kan sluta med att han blir frisläppt och avförd från utredningen.

Däremot finns det ungefär 10 gånger så mycket saker i nuläget som talar emot KJ. Det enda som finns i "karatespåret" är några elaka kommentarer och ett rykte om att det funnits någon slags förbindelse mellan VB och MB. Det finns dock även påståenden om att det hela "bara" handlat om en slags stalking från VB:s sida, eller att det funnits en personkonflikt mellan AN:s dotter och VB. Det är allt och inga formella misstankar har framförts från polisens sida. Det kan mycket väl bara så att båda dina "misstänkta" har alibi - det var trots allt en lördagskväll. Flera uppgiftslämnare i tråden har också hävdat att det förhåller sig så. Ändå verkar du och många andra i tråden inte kunna förstå hur stor chansen/risken är att ni bara jagar efter en spökbild - en "misstänkt" som man i själva verket redan i flera veckor säkert har kunnat avföra från utredningen.

Men visst - vill ni fortsätta "utreda" dem så varsågod.
Det viktiga nu är ju att få fram en brottsplats. Utan brottsplats blir det svårt att få fram tillräcklig bevisning för sannolika skäl - oavsett vem som nu är gärningsman.

Men om det nu inte skulle vara KJ - vilket mycket fortfarande tyder på, brottsplats eller ingen brottsplats - så tycker jag inte att vi ska snöa in på MB/AN, som sägs ha haft alibi för hela kvällen. VB var socialt speciell - hon tydde sig gärna till äldre män, hade lite svårt med sociala gränser, och beskrivs som en naiv person som trodde alla om gott. Finns det någon person som hon har tytt sig till som hon inte hade bort ty sig till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Är det vanligt att polisen inte städar en fd fp? Ännu värre om man lämnar rester av kroppsvätska som bildar ord. Att folk skulle börja springa där efteråt kanske de borde förstått.
Städat har dom nog gjort men för att få bort dom där fläckarna måste man nog hyvla ur golvet en halv cm minst.
Citera
2013-05-28, 18:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Det är mycket mer som talar för de(MB AN) än för KJ (om man har läst hela tråden och tar hänsyn till all fakta med en objektiv syn)
Nej, det gör det faktiskt inte. Det finns bara en tydligare motivbild. Men det första man lär sig av att följa mordfall, det är att motiv ensamt inte är mycket att gå på. Folk tar livet av varandra av de mest konstiga anledningar.
Citera
2013-05-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Konstigt att det varken har skapats en minnessida på FB eller skrivits på hennes logg. Ett tecken på att hon knappt hade några vänner?

är ju iofs oerhört känsligt just nu med alla omstänidgheter runt ikring det här specifika fallet. Tror de flesta i hennes närhet fortf har lite svårt att ta in allt och förstå
Citera
2013-05-28, 18:32
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4554u17
Här kommer jag med svårbevisade påståenden. Jag dras ju också med ett konto skapat i maj så nu kommer det säkert gå hett till. Men efter mycket forskning så har jag fått höra av en bekant med påstådda kontakter att MB varit intressant för polisen, att han haft ett förhållande med VB men ljugit om detta i förhör till att börja med. Polisen slog dock hål på den lögnen och har fått detta förhållande bekräftat. Om nu detta stämmer så måste Polisen ha haft en bra anledning för att kunna avföra MB från listan med misstänkta. Han lär ju inte ha suttit och ljugit om en såpass viktig sak och sen bara fått åka hem utan vidare.

Som sagt, jag kan inte veta helt säkert att det här är sanning, men jag ser ingen anledning att min bekanta skulle ljuga om det, den bekanta bor i Norrbotten men har knappt följt media i det här fallet och vet inte ens vad flashback är.

Han kanske inte var sugen på att bli utmålad som otrogen/kidnappare/styckmördare. Kan nog få vem som helst att försöka undkomma. Ingen vet väl vem som är avförd som misstänkt i dagsläget? Från början sa de att KJ absolut inte var misstänkt. Fast han var det. Så vad vet vi egentligen?
Citera
2013-05-28, 18:32
Medlem
Ingen som vågat sig till fp2 å fotat??
Citera
2013-05-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attitydinkontinent
om nu MB hade en affär med VB som gjorde AN förkrossad kan jag tänka mig att hennes son mycket väl kan ha "hjälpt" sin mor.han var less på att VB förstörde deras familj. har skrivit en teori tidigare men hittade den inte nu. men han verkar väldigt mån om sin familj (kolla omslagsfotot på facebook)

https://www.facebook.com/al*xand*r.b*rg.9887?fref=ts *=e

jag blir mer och mer övertygad. MB, AN, AB!
Citera
2013-05-28, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moiraine
*** skrev fortfarande i tråden när MGM satt häktad. Håller dock med om att han skrev märkliga saker.
Jag kan säga mer än en handfull som i så fall bör vara misstänkta.
Jag har hemskt svårt att någon skulle sprida villospår på FB. Det är ju inte här det döms.
Citera
2013-05-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Jag tror det redan har brustit för AN, i respekt och allmänt vett. Men att hon i maskopi med man och barn smitit från bröllop(?) för att stycka en 20 årig tjej, för att sedan basunera ut sitt hat på nätet?! Absurt är ordet som dyker upp i mitt huvud.
Att hon inte hymlat med sitt förakt tyder ju istället på att hon inte haft med det att göra utan bara är en försmådd skitsur karatefru!!

Kan ju vara så att näthatet kom före det att AB talat om vad han ev. hade gjort, innan hon visste vad som hänt, AN:s hat mot BO kan ha varit bensin för AB, sedan viken dag efter brottet de har hjälpts åt att flytta BO är ju svårt att veta. Tror dock att hon varit hel och gömd slarvigt på brottsplatsen minst ett par dagar.

Skulle vilja veta mer om denne AB! Vad som stämmer i de ryktena om honom, 1 håller på med doping? 2. inåtbunden(tyckter han är obehaglig) ? 3. Har varit ihop med BO? BO har kallat honom homosexuell?

AN:s dotter har varit god vän med BO! 4. Vad hände som bröt den vetskapen? 5. Är AN:s dotter en pojkflicka? 6. Kan hon haft ett förhållande BO? När man läser dikten BO skrev om omöjlig kärlek etc. så kan man dra en sån paralell. 7. Har MB haft mer än ett vänförhållande med BO?

8. Har BO gjort polisanmälan mot personer i Boden ? Vilka personer och vad var anledningen till anmälan?

Fick man verifierat några av dessa frågeställningar skulle det bli enklare att ringa in ev. gärningsmän/kvinnor och ev. medhjälpare.

Tills KJ har erkänt eller åtminstone fått teknisk bevisning emot sig så är kretsen kring Mb intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in