2013-05-23, 10:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Tänk om han inte hade placerat benen i ödehuset, då hade man kanske fortfarande inte hittat henne.
Citera
2013-05-23, 10:49
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Inte sannolikt att det skulle droppa, inte om hunden var invirad i en säck.

Många bäckar små, det kanske var en mindre blödning, men om hunden var i plastsäcken en längre stund så kunde en större mängd ha ansamlats i säcken. Man måste vara öppen för alla möjliga slags scenarion.
Citera
2013-05-23, 10:51
Medlem
ME077s avatar
Verkar som att inte heller kommande information fr polisen kommer att ge något:

"Vid 11-tiden väntas en ingående information lämnas av polisen om hur arbetet fortgår.
- Det är inte så att vi håller på något, vi har inget genombrott att berätta om, sade Anna-Lena Hesse, kommunikationsansvarig vid Norrbottenspolisen vid 8.40-tiden på torsdagen." (NK)
Citera
2013-05-23, 10:52
Medlem
Woolyhats avatar
Apropå den där hunden? var tog den vägen? övat lite styckning på vovven först?
Citera
2013-05-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pfert
Inte efter så lång tid. Det blir inte vackert. Lägg dessutom eventuellt till skador i ansiktet innan föruttnelseprocessen sätter igång (och eventuellt även efter) så vet du knappt vad du tittar på.

Det går så fort alltså?
Jag har bara sett filmer och då hittas ju alltid liken, något bleka men ändå väldigt prydliga i mossan eller plastsäcken.
Det är (som tur var) den enda referensen jag har.
Citera
2013-05-23, 10:53
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggah
Lägg undan pipan. Jag är seriös jag lägger inte av förrän mordet är löst. Men att spekulera och hålla på med förtal på flashback är ju inte direkt det smartaste folk gör här ... en användare som kallar sig för engultomat ska ta det väldigt lugnt gällande namngivelser tycker jag, om han/hon kommer tillbaka hit. Får personerna som det skrivs om reda på vilka som skriver om alla dom här "misstänkta" och det visar sig att dom är oskyldiga så kan ni själva bli anmälda.. ni är inte helt skyddade även om inte flashback ger ut ip till polisen. Finns andra vägar att gå. Kan det inte vara så att polisen kan spåra vem som har ip utan att höra med flashback?

Här är jag. Jag har inte hunnit läsa ikapp alla sidor än men såg detta inlägg där jag nämns. Jag förstår inte vad det är du yrrar om? Jag anser inte jag skulle ha nämnt fler personer än andra i tråden. Och denna tråd är full med spekulationer, jag har nämnt de som är intressanta i fallet - det betyder inte jag har skrivit "DETTA ÄR GM!!!" om alla jag nämnt utan snarare att jag ställer mig frågan "Vet de något som kan leda fallet framåt?"

Jag tycker DU får ta det lite lugnt. Väldigt otrevlig ton har du, verkar som du känner någon av de jag har nämnt.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Verkar som att inte heller kommande information fr polisen kommer att ge något:

"Vid 11-tiden väntas en ingående information lämnas av polisen om hur arbetet fortgår.
- Det är inte så att vi håller på något, vi har inget genombrott att berätta om, sade Anna-Lena Hesse, kommunikationsansvarig vid Norrbottenspolisen vid 8.40-tiden på torsdagen." (NK)

Inget genombrott, de har ju hittat massa kroppsdelar.

De tycker väl det är pinsamt att svara på journalisternas frågor om varför de inte har en misstänkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankara
Inte i klartext. Dock verkar det som om de inte var det.
Om huvud och torso inte separerats verkar det ju ännu
tydligare att styckning skett utomhus i närhet av fyndplats.
Om det skett inomhus för att transporteras lättare och var
förpackat väl för att undvika spill vid transport tror jag inte
att GM skulle bemöda sig att öppna alla dessa paket ute i
skogen. Jag tror att GM bara vill dumpa och avlägsna sig så
fort h*n kan. Jag gissar på att allt skedde utomhus. Om KJ
dräpt, styckat och paketerat offret i sitt hem hade polisens
funnit spår vid det här laget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Verkar som att inte heller kommande information fr polisen kommer att ge något

Om det blir livesändning från någon presskonferens så får de som vet gärna skriva här vart man i så fall kan se den.
Citera
2013-05-23, 10:54
Medlem
Hörde något sorts utryckningsfordon precis. Bor ~50 meter ifrån VB's föräldrar. Förmodligen irrelevant, men vi behöver lite mer spänning i tråden just nu.

Fordonet rörde sig mot centrum.
Citera
2013-05-23, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Sannolikt de skriken grannen hört. Min granne är en riktig sportnörd hade tjejer hemma den aktuella kvällen. Deras vrålskrik fick t o m med mig att titta ut på balkongen, men det var matchen de tittade på.

Jag finner hockeysambandet osannolikt,
men har skrikaren närstående i Kalix, Malmberget eller Lule typ så kanske dårå.
Det finns ju några med youthteam/aktiv i därifrån i aktuell roster.
Citera
2013-05-23, 10:55
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7672344
what? detta är så bisarrt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in