2013-05-23, 19:54
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jag lyssnade precis på aftonbladet live och en fd kriminalkommissarie som pratade om andra styckmord som han har kommit i kontakt med.

Två saker tyckte jag var intressanta i det han sa:

- han pratade om defensiv styckning. I Efterlyst pratade de i stället om att det rörde sig om offensiv styckning. Undras just vem som har rätt.

- han sa att personer som styckar kroppar efter mord oftast har erfarenhet av att stycka kött - de kan t.ex. vara jägare. Hur var det med KJ nu igen? Jagar han?

Jadu, KJ verkar ju gilla att jaga andra människor med airsoft. Men ne, tror inte det klassas som erfarenhet av jagning.
Citera
2013-05-23, 19:54
Medlem
nicamaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Tror det var till bodengrabb isåfall. Till mig nämde han ingen påse iallafall.

När talades ni vid?
Citera
2013-05-23, 19:56
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det fanns ett par blodiga och slemmiga kalsonger i påsen. Hur kommer man ens på att lägga dessa i en påse och placera den på en bänk några 100 meter ifrån där ett lik ligger begravet och sedan tala om att det är jag som har gett henne påsen.

Visst, det kan vara så att hans fingeravtryck finns på påsen, men hur mycket DNA har han inte lämnat på kroppen då.

Märkligt.

Bodens största ICA-butik har gula plastpåsar. Troligen finns sådana överallt och i allas ägo. Det är helt enkelt inget utmärkande att ha en gul plastkasse i Boden.
Citera
2013-05-23, 20:00
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Bodens största ICA-butik har gula plastpåsar. Troligen finns sådana överallt och i allas ägo. Det är helt enkelt inget utmärkande att ha en gul plastkasse i Boden.
Nej men en plastkasse oavsett färg, innehållande blodiga underkläder och placerad så nära ett undangömt, styckat lik, är väldigt anmärkningsvärt. Även om KJ aldrig hade berättat att han gett henne en påse hade den varit högintressant.
Citera
2013-05-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, det undrar jag också. Han hade ju information för en vecka sedan redan han satt och sög på.

https://www.flashback.org/sp43579854

Idag 16:29 skrev han sist. Så han är nog inte "mystiskt försvunnen".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Har pratat med min vän/bekanta från I19 igen som var med och fann kroppen och även råkat se bilder i all sin hast från teknikerna inne i "ödehuset". Som jag förstod det hela så låg benen helt öppet precis innanför fönstergluggen på högersida. De De var inte bestialiskt arrangerade. De låg på sidan med 20-30 cm mellanrum. Övriga fynd utanför brottsplatsen ca 15-30 meter från huset var en grön smutsig pressening som var bland de första militärerna hittade. Huruvida det har med fallet att göra vet han inte Han kan inte uttala sig om det var blod på den heller om det bara var vanlig smuts. Dock samlade polisen in det. Sen för att återkoppla till underbenen så var blodet koagulerat och underbenen hade spår av skrapmärken, som att VB ramlat eller blivit dragen på hård terräng. Benen hade en gråaktig/Blå nyans förutom där de kapats där de var mer svarta.

Rykte han även hört ifrån andra lumparpolare är att de kollat efter fotavtryck på och runt omkring den. De har tydligen hittat fynd. Sen om det är på plankan eller i närheten av den kan han dessvärre inte svara på.

Mer inkastat i all hast då låter det som. Blev GM störd av något potentiellt vittne tro som kan sitta med observationer utan att veta om det?

Finns det någon uppgift på hur länge kroppsdelarna legat på plats?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
NK: Greps av specialstyrkan
Citat:
Klockan 13.20 greps han av specialstyrkan i Boden på en tomt i ett bostadsområde.

- Jag vill inte gå in exakt på var han befann sig, han var inte hemma i alla fall, säger [KR], biträdande spaningsledare vid polisen i Luleå.
Citera
2013-05-23, 20:03
Medlem
nicamaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Nej men en plastkasse oavsett färg, innehållande blodiga underkläder och placerad så nära ett undangömt, styckat lik, är väldigt anmärkningsvärt. Även om KJ aldrig hade berättat att han gett henne en påse hade den varit högintressant.

Vi vet inte om KJ har berättat att han gett henne en påse. Den uppgiften kommer från Bodengrabb och endast honom. Och nu dyker den upp i närheten av fyndplatsen med komprometterande innehåll.
Citera
2013-05-23, 20:04
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hekima
Mer inkastat i all hast då låter det som. Blev GM störd av något potentiellt vittne tro som kan sitta med observationer utan att veta om det?

Finns det någon uppgift på hur länge kroppsdelarna legat på plats?

Eller att dom inte fick plats i hålet 150 meter bort.
Citera
2013-05-23, 20:04
Medlem
Wow, nu , NU ikväll verkar polisen ha gripit någon. Äntligen.

Ska bli mäkta intressant och se hur rätt vi på FB haft eller också hur fel vi haft.
Förutom KJ så vet jag iaf inga andra tänkbara kandidater till gärningsman.

Det där om random främmande bil som sliter in kvinnor i bilar och kör iväg låter väääldigt långsökt.
Citera
2013-05-23, 20:05
Bannlyst
GM verkar ju inte vara någon snilleblixt direkt med tanke på hur snabbt han åkte dit (om det nu är han).

Eller så kanske han ville åka fast?
Citera
2013-05-23, 20:05
Medlem
Såg att det har diskuterats om han har haft en medhjälpare, tex en bror. I intervjun med åklagare Ulr*ka S*hönbäck på Expressen säger hon att de inte misstänker att han har haft någon medhjälpare.

http://www.expressen.se/nyheter/gripen-for-mord-pa-vatchareeya-20-nekar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in