2013-05-23, 19:35
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Ni som säger att det är KJ " studiekompisen ", ni tycker inte polisen eller media borde gått ut med att det är han redan då?
Jag menar det borde ha skrivit, mannen som var den sista som såg kvinna är nu skäligen misstänkt!?

Dom går inte ut med det för att killen bara e skäligen misstänkt, När den höjs då höjs även info till media

Därför skriver dom 20 års åldern för att inte peka ut han indirekt med åldern
Citera
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Ni som säger att det är KJ " studiekompisen ", ni tycker inte polisen eller media borde gått ut med att det är han redan då?
Jag menar det borde ha skrivit, mannen som var den sista som såg kvinna är nu skäligen misstänkt!?

Varför skulle de göra det? De vill ju inte på något sätt peka ut vem som är misstänkt utan bara tala om att NÅGON är det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Precis och då många inte läser/följer tråden utan bara hoppar in och ut så blir det desinformation.
Bilar som är beslagtagna, bostad som undersöks, sommarstuga som undersöks mm mm är kopplat till en person misstänkt i tråden sen tidigare, ung man.

Så tråden vet alltså vilka bilar som är beslagtagna??? Och vilka bilar KL äger?
Citera
2013-05-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
JA
Citera
2013-05-23, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Varför skulle de göra det? De vill ju inte på något sätt peka ut vem som är misstänkt utan bara tala om att NÅGON är det.

Det är väl inte att peka ut? De går ju inte ut med namn som dom många gånger annars gör!
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Sorry om detta redan nämnts:

Om nu KJ är skyldig, borde han då inte ha låtit bli att berätta för folk om den gula ICA-kassen?

Verkar övermåttan korkat att berätta om den om den nu fanns på ett för fallet intressant ställe och dessutom innehöll möjliga bevismaterial.

Däremot har halva världen känt till detta med ICA-kassen under rätt lång tid och vem som helst har kunnat fixa fram en sån och plantera ut.

(Därmed inte sagt att jag ser KJ som oskyldig)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja men om sierskan hade "rätt" så ska det juh finnas 1 gärningsman till som hjälpt KJ. Vilket e mycket möjligt då jag tror att inte KJ klarar att stycka en kropp vid varje led ensam å sen göra sig av med allt själv, Men visst han har haft 3v på sig att göra det & ingen vet ju nu när hon blev mördad eller styckad. Han kan juh dödat henne efter 1-2-5-7 dagar tex hållit henne fången i sommarstugan eller bara förvarat liket där tills han styckade det. Så sierskans teori hur lite eller mycket man tror på det e ju inte helt fel faktiskt & det tipset kom in redan den 8-9 maj

Sluta nu med sierskor mm, håll dig till fakta och det är det som kan ge tråden framgång och finna en GM eller flera GM. Sierskor och andra andliga tecken bara belastar tråden med ren "bullshit".
Citera
2013-05-23, 19:40
Medlem
nicamaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Vem är KL?

Det har med tydlig klarhet framkommit genom livebilder mm vilka fordon som bogserats iväg och varifrån. Genom dessa har folk med insyn kunnat bekräfta att åtminstone en av bilarna tillhör KJ, resterande ev bror eller far till densamme.

Ta dig tiden att LÄSA längre bak i tråden. Ffs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Sorry om detta redan nämnts:

Om nu KJ är skyldig, borde han då inte ha låtit bli att berätta för folk om den gula ICA-kassen?

Verkar övermåttan korkat att berätta om den om den nu fanns på ett för fallet intressant ställe och dessutom innehöll möjliga bevismaterial.

Däremot har halva världen känt till detta med ICA-kassen under rätt lång tid och vem som helst har kunnat fixa fram en sån och plantera ut.

(Därmed inte sagt att jag ser KJ som oskyldig)

Den gula ICA-kassetypen är ju tydligen vida spridd i Boden och ingen polis har väl ännu tillstått att den innehöll saker kopplade till fallet, så den kan vara vem som helst. Men det är ju möjligt att han fått totalt hjärnsläpp och använt en likadan kasse som han påstod att han gav till V och sedan glömde den på fyndplatsen.
Citera
Medlem
mumlaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Haha hade gärna velat vara ensam med honom en stund för att öva in lite olika slag.

Nån som har mer info kring VB hur hon var som person etc, nån nämnde "stalker" tidigare?
Kanske en vanlig lite förvirrad tjej med låg självkänsla som tog folk för givet helt enkelt..Vissa utnyttjade tydligen detta till sina fördelar. Den där 50 årige MB pedofilen såg kanske sin chans på lite "ung fitta"

Pedofil? Är du bakom flötet?
Även om nu MB och VB hade haft en flört så är man väl inte pedofil om tjejen är 20+? Gubbsjuk kanske.
Citera
2013-05-23, 19:42
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Kan ju vara allt möjligt. Allt från svagare indicier till starkare indicier (eller kanske till och med bevis). Den anhållne kanske har haft sin mobil påslagen med GPS-koordinater som kanske kan knyta honom till någon brottsplats? Avvikande spår från VB i bostad, på kläder eller i fordon? Konstiga samtal mellan den anhållne och någon annan, som har avlyssnats under en tid? SMS?

Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Sånt borde ju höra till teknisk bevisning och inte rättsmedicinsk kan jag tycka

Ja, jag ser nu att åklagaren sa just rättsmedicinsk undersökningen (NSD), så då handlar det väl om andra fynd än dom tekniska jag nämnde ovan men "Avvikande spår från VB i bostad, på kläder eller i fordon" kan ju stämma. DNA, blod, saliv, sperma?
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-05-23 kl. 19:49.
Citera
2013-05-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicamace
Vem är KL?

Det har med tydlig klarhet framkommit genom livebilder mm vilka fordon som bogserats iväg och varifrån. Genom dessa har folk med insyn kunnat bekräfta att åtminstone en av bilarna tillhör KJ, resterande ev bror eller far till densamme.

Ta dig tiden att LÄSA längre bak i tråden. Ffs.

Jag läser bakåt i tråden, men också det aktuella och eftersom tråden växer med typ ett inlägg per sekund är det ett helvete att skaffa sig en överblick Man ska alltid vara källkritisk, så mycket säger jag bara, men å andra sidan verkar ingen heller ha sett till KJ senaste dygnet så det är kanske han som är anhållen då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in