2013-05-24, 07:58
Medlem
073RLAZDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
och hur vet vi hur många styckmord som gjorts?
många försvunna som aldrig hittas, kan vara "lyckade" styckmord.
Tur att vi är många som pysslar med UE,
inte många ödehus har missat oss, eller tvärtom..
Annars skulle det kunna finnas en svensk Castro någonstans, vem vet?
Hemska tanke,
Citera
2013-05-24, 07:58
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Det är häpnadsväckande att läsa att han lyckats axla rollen som gruppledare inom MPS lokalt.
Detta bör bli en lärdom för MPS och polisen men det måste vara väldigt svårt att komma åt eller förhindra om en GM har förmåga att spela ett trovärdigt spel.
Att axla roll som gruppledare inom MPS är inte svårt alls, man bara utser en random person som ser ut att vara normalbegåvad och klarar att hålla reda på ett papper. Under första fredagen när MPS gick runt 14-15 timmar bytte vår grupp ledare 4-5 ggr allteftersom man avvek och åkte hem.
Citera
2013-05-24, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Eftersom morden inte har ökat i antal de senaste 20 åren, snarare minskat enligt BRÅ
http://www.bra.se/bra/brott--statistik/mord-och-drap.html
så är det väl antalet styckade bland dessa mord som menas?

Det är intressant med de olika motiven till att stycka nån.
Förr stympade man ju avrättade personer och grävde ner kroppsdelarna på olika platser för att de inte skulle kunna hemsöka oss efter döden.
Det motivet kan vi nog bortse nu för tiden.

Ioförsej,,att stycka och sprida likdelar har ju samma syfte idag men stoppa hemsökning på ett annat plan.

Vi vet ju inte om morden minskat elelr ökat då det ju faktiskt saknas en massa folk som aldrig återhittas.

Hur man kan stycka någon. Det är väl på samma sätt som att man kan mörda någon.
Har man gjort det så vill man nog skyla det för att klara sej och då beroende på hur starkt det är att skyla sej så går man väl till handling då?
Citera
2013-05-24, 08:01
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
MPS har väl aldrig knackat dörr? Och de har vä inte heller varit med på nattsök? De som sökte på natten var väl frivilliga som kom till brandstationen första dagen hon hade annonserats som försvunnen?

I MPS-sök brukar man väl aldrig knacka dörr. Strikta order om att inte göra det. Eller har de haft olika regler olika dagar?

Men som min polare sa, svårt att tro att den killen skall vara skyldig när man träffat honom i söket.
Framkom det att han var det siste som träffat henne? Och i så fall, hur verkade han tänka kring det?
(Eller framkom det inte alls och han betedde sig som alla andra?)
Citera
2013-05-24, 08:02
Medlem
Här är artikeln om nattsöket och att han är gruppledare och att han inte vill knacka dörr. Lite förvirrad artikel tycker jag det verkar
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6848410
Citera
2013-05-24, 08:03
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9295
Är det någon som vet var stugan är?
Är de i närheten typ Sävastön?

Den ligger på adress Altersj*n 25, precis vid sjön med samma namn (google map). Zoomar man in, med satellitvisning, så ser man byggnaden, som ser ut precis som på bilden i NSD.
Citera
2013-05-24, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 073RLAZD
Tur att vi är många som pysslar med UE,
inte många ödehus har missat oss, eller tvärtom..
Annars skulle det kunna finnas en svensk Castro någonstans, vem vet?
Hemska tanke,

UE? betyder?
Jag skulle kunna ha nån i mitt hus i många år utan att bli upptäckt.
Kolla bara in hur länge folk kan ligga döda utan at upptäckas.
Jag vet själv att ingen skulle reagera om jag bara försvann.
Öppna en tråd om det? eller det finns väl säkert?
"hur länge kan jag sitta med nerdragna persienner/ligga död innan nån reagererar?"
Citera
2013-05-24, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Så fort man frågar folk så börjar de direkt söka förklaringar. Hade de frågat utan att han hade varit misstänkt för mord så hade tongångarna varit helt annorlunda.

Här i tråden så ser man hur vissa desperat och på ett i det närmast psykotiskt sätt försöker hitta förklaringar till varför KJ är psykopat. Det framgår klart att dessa skribenter lider av någon form av verklighetsfrånvarande, mani och förmodligen är betydligt mer psykopatiska än KJ i deras iver att hitta förklaringar.
Har förmodligen med en önskan om att distansera sig från tanken på att en mördare kan vara vem som helst - brist på insikt om att vi ALLA under vissa omständigheter skulle kunna agera våldsamt och irrationellt.
Istället för att reflektera över sådant och ha ett förhållningssätt och ett välgrundat beslut inför sig själv under vilka omständigheter man kan tillåta sig att ta livet av en annan människa så vill man hellre att det finns en förklaring som gör mördare till en annan sorts människa än man själv är.
Naturligtvis FINNS det såna mördare men påfallande ofta så är mördaren tidigare ostraffad och ingen har kunnat förutse det hände - dvs om man inte räknar alla efterhandskonstruktioner...

Lite som det där med Hitlertyskland "Jag skulle ALDRIG ha...blablabla..." de allra flesta som säger det skulle ha slukat hela grejen med hull och hår bara för att kunna avancera ett par pinnhål på den sociala stegen.
Citera
2013-05-24, 08:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Ioförsej,,att stycka och sprida likdelar har ju samma syfte idag men stoppa hemsökning på ett annat plan.

Vi vet ju inte om morden minskat elelr ökat då det ju faktiskt saknas en massa folk som aldrig återhittas.

Hur man kan stycka någon. Det är väl på samma sätt som att man kan mörda någon.
Har man gjort det så vill man nog skyla det för att klara sej och då beroende på hur starkt det är att skyla sej så går man väl till handling då?

Nej, det vi ju faktiskt inte. Jag tror som du att det finns ett mörkertal där.
Jag kan tänka mej att är man så rasande på nån att man fullständigt vill förgöra personen så är styckningen bara en fortsättning på mordet.
Alla kanske inte kan uppbåda den ilskan dock?
Citera
2013-05-24, 08:12
Medlem
Två bilar bärgades från platsen och ska undersökas av tekniker.
De två bilar har just de färger som vittnen pekat ut funnits i området kring den styckade kroppen.
Iakttagelserna handlar dels om en mörk bil, som stått parkerad i anslutning till fyndplatserna, dels en ljus bil.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7673891

Skarp journalist
Citera
2013-05-24, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nej, det vi ju faktiskt inte. Jag tror som du att det finns ett mörkertal där.
Jag kan tänka mej att är man så rasande på nån att man fullständigt vill förgöra personen så är styckningen bara en fortsättning på mordet.
Alla kanske inte kan uppbåda den ilskan dock?

Jag tror att styckning sker inte direkt vid mordet utan efteråt i nån slags uppsamlad vad har jag gjort nu måste jag städa efter mej. Om nu inte mordet direkt gör nån typ av styckning direkt.
När någon mördat så infaller det väl något slags kemichock i hjärnan som typ när man bryter ett ben och inte har ont direkt?
Citera
2013-05-24, 08:17
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Här är artikeln om nattsöket och att han är gruppledare och att han inte vill knacka dörr. Lite förvirrad artikel tycker jag det verkar
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6848410

Märkligt. Så typiskt att alla nu säger vad dem tycker är märkligt med den 22 åring som är misstänkt än så länge. Absolut något mysko med honom, troligtvis inkopplad på något vis, och har han en diagnos så brister det för honom förr eller senare får man väll hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in