2013-05-18, 11:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Den här tråden är helt unik på så sätt att den pågått så länge utan att någon med minsta kännedom gett sig till känna.
Klart som spad att det dräller av intressant information där ute. Bara betänk att inte en enda av hennes kurskamrater eller karatekompisar, bekanta till mamman eller styvpappan, sagt något till vare sig media eller skrivit något här? Detta är faktiskt helt unikt och har självklart en förklaring. Detta går inte att förklara bara med att farbror polisen bett folk att vara tysta. Det fungerar liksom inte så.
Ska den här tråden komma vidare på egen hand måste information som finns plockas fram om de som förekommit i hennes närhet. Ta bara en sådan enkel sak som hennes kurskamrater. Bland dem finns inte hennes s.k. pluggkompis, så vad är han för en?

VB blev antagligen så mobbad hela skoltiden i Sverige att hon inte kunde knyta an till jämnåriga längre, utan sökte sig till äldre, det var tryggare. Boden-mentaliteten är tydligen utstötning... det ser man när man läser vad folk skrivit om VB när hon försvunnit. Till och med efter hennes förmodade död kan hon kallas "kackerlacka" av en vuxen, som karatetränarens fru AN.

Det går bra att ha fb-sidor där man riktar vapnet mot folk, medan godhjärtade går under. Heja Boden, skithåla på jorden...
Citera
2013-05-18, 11:12
Medlem
Off subject

Det finns en plats på jorden
Där solen aldrig ler
Den platsen heter Boden
Dit vill jag aldrig mer!

Skrivet av ngn militär då Boden hade mkt militärer
Citera
2013-05-18, 11:13
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kan det finnas ngt rasistiskt motiv till försvinnandet?

Nja, snarare att VB var en främmande fågel och att fula svenska tjejer började mobba henne hårt, då de själva hade något problem. VB var kanske för glad och snäll, är man "ny" ska man veta sin plats... hackordnad till döden?

Synd att VB, om det nu gick så fel, inte lämnade Boden och började plugga i någon annan del av Sverige. Det tror jag att hon hade mått bättre av, om det inte var bra nu.

Min kära väninna från Thailand hade turen att komma till Stockholm, hon gjorde precis samma resa som denna flicka, men efter gymnasiet återvände hon till Thailand för att studera. Det är inte lätt att komma till Sverige med ett thailändskt ok, helt sjukt att så många "älskar Thailand"; men sen åker folk dit och svinar, och så kommer thailändskor hit och så svinar man lite till. Jag blir så trött.
Citera
2013-05-18, 11:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
VB blev antagligen så mobbad hela skoltiden i Sverige att hon inte kunde knyta an till jämnåriga längre, utan sökte sig till äldre, det var tryggare. Boden-mentaliteten är tydligen utstötning... det ser man när man läser vad folk skrivit om VB när hon försvunnit. Till och med efter hennes förmodade död kan hon kallas "kackerlacka" av en vuxen, som karatetränarens fru AN.

Det går bra att ha fb-sidor där man riktar vapnet mot folk, medan godhjärtade går under. Heja Boden, skithåla på jorden...

Det här försvinnandet har ingenting med mobbning att göra, knappast heller att det ligger rasistiskt motiv bakom utan antingen är det ett brott, vilket är troligast, eller så har hon tagit sitt liv, vilket inte är så troligt, men den information som finns just nu, men exet kan ju ljuga, kanske hon var upprörd som tusan när hon sprang från lägenheten.

Har hon tagit sitt liv beror det på att någonting väldigt dramatiskt hände just denna dag så att hon helt tappade livslusten. För den fanns ju definitivt på eftermiddagen om man läser hennes facebook.
Citera
2013-05-18, 11:18
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det här försvinnandet har ingenting med mobbning att göra, knappast heller att det ligger rasistiskt motiv bakom utan antingen är det ett brott, vilket är troligast, eller så har hon tagit sitt liv, vilket inte är så troligt, men den information som finns just nu, men exet kan ju ljuga, kanske hon var upprörd som tusan när hon sprang från lägenheten.

Har hon tagit sitt liv beror det på att någonting väldigt dramatiskt hände just denna dag så att hon helt tappade livslusten. För den fanns ju definitivt på eftermiddagen om man läser hennes facebook.

Men hur kan du veta det? Vi vet väl inte vad de här människorna ägnade sig åt efter skolan? Det är bara något år sedan hon gick ut, vad jag förstår. Man kan mobba en människa till döds, det förekommer. Hon kanske kände sig värdelös? Det var väl också så att modern inte dök upp och tog bilder på hennes student, vet inte varför, men hon verkar inte ha fått den kärlek hon förtjänade, och därför sökte hon upp äldre som hade förmågan att ge av sin tid och uppmärksamhet. Maskrosbarn? Jag tycker att hon verkar ha varit otroligt kontaktsökande på nätet, medan det kanske var ensamt i verkliga livet.

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.195362-megan-mobbad-till-dods-av-kompisens-mamma
http://www.expressen.se/nyheter/mobbad-till-dods/
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article10946672.ab
http://hd.se/ledare/2010/04/04/mobbad-till-dods-utan-att-nagon-in/
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-18 kl. 11:27.
Citera
2013-05-18, 11:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Men hur kan du veta det? Vi vet väl inte vad de här människorna ägnade sig åt efter skolan? Det är bara något år sedan hon gick ut, vad jag förstår. Man kan mobba en människa till döds, det förekommer. Hon kanske kände sig värdelös? Det var väl också så att modern inte dök upp och tog bilder på hennes student, vet inte varför, men hon verkar inte ha fått den kärlek hon förtjänade, och därför sökte hon upp äldre som hade förmågan att ge av sin tid och uppmärksamhet.

Men, tycker du att det framgår att hon var deprimerad för det som hände för 3 år sedan, tvärtom talar ju alla om som känner henne hur glad och framåt tjej hon var.

Allt ovan är bara dina egna slutsatser baserat på din egen fattningsförmåga. Bara för att hon säger att ingen kom och tog kort så innebär inte det att mamman inte var med på studenten, det är din slutsats baserat på ingenting.

Jag tror inte hon var så jäkla utsatt, jag tror även att hon kunde bita tillbaka också.
Citera
2013-05-18, 11:28
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Men, tycker du att det framgår att hon var deprimerad för det som hände för 3 år sedan, tvärtom talar ju alla om som känner henne hur glad och framåt tjej hon var.

Allt ovan är bara dina egna slutsatser baserat på din egen fattningsförmåga. Bara för att hon säger att ingen kom och tog kort så innebär inte det att mamman inte var med på studenten, det är din slutsats baserat på ingenting.

Jag tror inte hon var så jäkla utsatt, jag tror även att hon kunde bita tillbaka också.

Vad en människa visar på utsidan är inte alltid hur det ser ut på insidan, vet inte du det?

http://www.bgf.nu/mangfald/mobbad.html
Citera
2013-05-18, 11:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Vad en människa visar på utsidan är inte alltid hur det ser ut på insidan, vet inte du det?

Jag vet också att om man inte ser något på utsidan så behöver man inte hitta på att det är oreda på insidan.
Citera
2013-05-18, 11:38
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Jag vet också att om man inte ser något på utsidan så behöver man inte hitta på att det är oreda på insidan.

Om jag träffat på VB på stan hade jag hållit med dig, men nu är hon borta... då måste man väl ändå undra om det kan vara så att hon faktiskt inte orkade leva efter åratal, kanske ett decennium av trakasserier och mobbing? Hon fick ett mess som gjorde henne upprörd strax innan hon försvann. Det kan ha varit droppen. Kanske blåste ex-killen henne på något sätt känslomässigt, och hon fick nog av allt. Vi vet inte heller om hon blev utsatt för något övergrepp, eller vad som hänt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-18 kl. 11:40.
Citera
2013-05-18, 11:41
Medlem
Citat:

Kanske var hon mobbad under gymnasietiden, kanske innan också. Eller inte
Kanske var det hon som mobbade? Hon kanske hade lätt att hamna i konflikter?

Vi kan inte dra för stora växlar på allting så fort det kommer in en antydan om någonting i tråden.

Igår var det mannen med mystiska cirkumflexer som blev polisanmäld, av dig skäligen misstänkt för mord eller bortrövande du var så gott som säker. Idag är mördaren en annan. Ett så oreserverat tankesätt att fastslå alla omständigheter som varande den rätta lösningen så fort ett litet hundben kastas ut...det funkar inte bra.
Citera
2013-05-18, 11:41
Medlem
Fråga: Ni som följt med i MA fallet, sa polisen någonsin att han inte var misstänkt på det sätt som de gör med studiekamraten i detta fall?
Citera
2013-05-18, 11:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Om jag träffat på VB på stan hade jag hållit med dig, men nu är hon borta... då måste man väl ändå undra om det kan vara så att hon faktiskt inte orkade leva efter åratal, kanske ett decennium av trakasserier och mobbing? Hon fick ett mess som gjorde henne upprörd strax innan hon försvann. Det kan ha varit droppen. Kanske blåste ex-killen henne på något sätt känslomässigt, och hon fick nog av allt. Vi vet inte heller om hon blev utsatt för något övergrepp, eller vad som hänt.

Exakt, vi vet inte. Om exet hade sagt att hon lämnade lägenheter upprörd och bestört så hade vi haft grund för att misstänkta att hon kan ha tagit sitt liv, men nu sa han att när hon lämnade var hon glad och som vanligt.

Talade exet sanning, var hon glad och som vanligt när hon lämnade lägenheten eller var hon upprörd och ledsen när hon lämnade lägenheten eller var hon död när hon lämnade lägenheten.

Allt faller tillbaka på exets uttalande som är det enda vi har att gå på då han tillbringade de sista timmarna med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in