2013-05-22, 22:15
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det tror jag också, därför är det konstigt att polisen är så avvaktande och inte plockar in åtminstone ngn på förhör! Det finns ju en risk att personen som gjort detta mår så dåligt att han skadar sig själv.

Bara i dag har det kommit fram ganska mycket, det är inte omöjligt att han får ett psykbryt, i synnerhet om det är en ung kille.

Jag håller med. Förmodligen landade OY här på FB en gärningsmannaprofil tidigare än polisen
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Det är nog 2-3km mellan åberget och mjösjöberget, dock så kan det ju vara så att åbergsmasten haft bättre signal än andra master i närheten. De har ju sökt rigoröst runt åberget och sävast och älven.

Eller att man valt att dumpa telefonen på ett helt annat ställe än kroppen, vilseleda s.a.s..
Citera
Medlem
Är det någon som har några synpunkter på varför MB:s fru skrev det hon skrev om Vatch*reeya på facebook? Vad hade hon för anledningar?
Citera
2013-05-22, 22:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, men de har tidigare (minns inte om det var igår) sagt att de inte konfronterat killen VB var och studerade hos. Det tycker jag är riktigt dåligt.. Han skavara den som sett henne senast i livet. Dessutom har de tidigare haft ett förhållande.

Japp men dom har förhört en jäkla massa människor även den här killen.
Det är dåligt att inte ha en misstänkt det håller jag med om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Sorry, vill inte äventyra utredningen om mitt tips visar sig mycket värdefullt.. Men jag kan säga så mycket som att det rör en - hyresbil på märklig plats

Vet också om en hyresbil på en märklig plats...iaf enligt mig...
Citera
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Han påstås ha haft någon form av umgänge med VB och hans fru har gjort klumpiga uttalanden på facebook. På MPS sida skrev hon bla. - Hoppas hon inte hittas levande , eller något i den stilen.

Därav misstankarna mot MB. Så som jag har fattat det.

Detta skrev hon på VB's mammas kommentar på MPS (Facebook):
"Hon kanske INTE lever?!?!?!"

Sedan på sin väns delning om försvunna VB:
"JAG kommer då inte fälla en tår!!!"

Och så något om att VB är en "kackerlacka".
Citera
2013-05-22, 22:17
Medlem
Om jag lanserar en tanke så här. Vad tror ni om tanken?

Raseriet var så totalt så just för stunden var GM mer eller mindre likgiltig till om kroppsdelarna skulle upptäckas? I GM`s tankevärld just då var det utförda dådet helt motiverat och ansåg sig naturligtvis ha rätt att ha gjort det den gjort? Dock samtidigt medveten om att det är fel. Men ilskan och raseriet gjorde att nästan total likgiltighet gjorde att GM bara forslade delarna till första påkomna ställe och i övrigt inte tänkt mycket på att dölja särskilt mycket.
Citera
Medlem
Finns det någon koppling mellan KJ och MB/AN? Om de känner varandra på något sätt eller så...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Knappast ens i Bodens historia, för 20 år sedan kidnappade en man här i Boden flera flickor i 5- till 10-års åldern, höll dem fångna och våldtog dem i flera dagar innan han släppte dem...

De överlevde iofs, men ändå ett horribelt fall, dumt nog flyttade han hem till Boden när han kommit ut efter ett ganska kort straff, vi var några som brukade åka ut och randa upp honom lite, hans mamma skrek och ringde polisen, men de hade aldrig särskilt bråttom ut dit
Tror han flyttade efter ganska kort tid...

Jag tycker du Just_A_thief ska ta reda på fakta innan du kommenterar för jag vet att de du skriver är lögn till stor del.......... Om det nu är samma person som åkte dit 1993????
Kommit ut? ......... NEJ
Att randa upp honom ? .... skulle inte tro det om du nu inte suttit på samma ställe som Han sitter på.??
Citera
2013-05-22, 22:18
Medlem
Är det någon som skulle vilja se en karta där jag uppskattningsvis ritar ut avspärrningar och fyndplats 2?
Citera
2013-05-22, 22:19
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Är det någon som skulle vilja se en karta där jag uppskattningsvis ritar ut avspärrningar och fyndplats 2?

Ja
Citera
2013-05-22, 22:19
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymguden
Är det någon som har några synpunkter på varför MB:s fru skrev det hon skrev om Vatch*reeya på facebook? Vad hade hon för anledningar?
Folk nämner att VB var väldigt fixerad på MB. Kanske hade övergått i stalker-fasoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in