2013-05-15, 12:28
Medlem
troubleices avatar
I Boden nu och käkar på frasses i stan. Gick förbi ett gäng poliser i stan. Ser ut som att som letar efter någon speciell. Tror man har sina aningar om vem GM är.
Citera
2013-05-15, 12:28
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Fortfarande ingen som vet om föraren verkligen var den det ryktas om?
Flera politiker engagerade sig i att han och familjen skulle få stanna och media skrev bland annat om deras situation. Hittar dock inget som säger att utvisningsbeslutet hävdes och att de efter alla turer äntligen fick stanna. Detta borde ha varit en stor nyhet i lilla Boden med tanke på alla som engagerade sig, istället är det helt tyst.

Därför märkligt när vissa skriver att en av bröderna körde bilen.
Ljuger de som säger att han körde, eller fick de till slut sitt utvisningsbeslutet hävt, eller blev de utvisade men återvände illegalt, är det därför det är locket på vad gäller olyckan?

Kanske VB var så godhjärtad att hon avsåg hjälpa familjen och därför höll sig borta några dagar. Nu när allt förstorats upp är det kanske svårt att träda fram utan att röja sina skyddslingar?

Förstår inte riktigt hur man kan tvivla på att det var R*wa, alltså den yngre brodern. Finns jättemånga tjejer och killar som delat hans bild och skrivit RIP, samt tröstat en av tjejerna som var med som var med i bilen och fick vara med i hans sista ögonblick i livet. (De vet man nog bara om man hade gemensamma vänner på facebook.)

Edit; Antar att beslutet hävdades, Staten är för ryggradslösa för att skicka ut någon.
Citera
2013-05-15, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
I Boden nu och käkar på frasses i stan. Gick förbi ett gäng poliser i stan. Ser ut som att som letar efter någon speciell. Tror man har sina aningar om vem GM är.

Följdfråga till panelen. Hur är det med de personer som nämnts i tråden? Är någon mer "försvunnen"? Menar nu inte anmäld försvunnen utan snarare borta från arbetsplatser och dylikt?
Citera
2013-05-15, 12:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag ser då iaf inte som otroligt att hon blev upprörd på sin mamma och att mannen hon skickade sms till kanske var styvpappan. Om nu artikeln i AB är sanningsenlig, där det stod att en man fått ett sms av VB vid 18 30 tiden och att hon hade verkat vara upprörd i sitt meddelande.

Är det klarlagt att sms:t om att någon gjort henne irriterad sändes 18:40? I så fall bör hon ha varit hos vännen och pluggat när det sändes.

Mottagaren av sms:t läste det på kvällen vad jag förstår. 18:40 är också kväll, men senare på kvällen då, är det rätt uppfattat?
Citera
2013-05-15, 12:37
Medlem
senaste nytt om sökandet!
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5534506
Citera
2013-05-15, 12:37
Medlem
Citat:

Gick dom i riktning Coop forum?
Citera
2013-05-15, 12:39
Medlem
Undrar om VB har dropbox. Vissa telefoner synkar ju med det programmet. Bilder osv
Citera
2013-05-15, 12:39
Medlem
Citat:

Du tror inte att dom letar efter en billig dagens lunch? Hade dom dragna pistoler eller?
Citera
2013-05-15, 12:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Flera kloka funderingar. Personen från drömmen, en T.W?

Jo han hette så i drömmen, men han såg ut som en annan som jag vet brukar fiska kring älven. T W är ingen jag direkt känner, men av det jag hört och vet så har jag så himla svårt tro att han av alla skulle kunna ge sig på någon överhuvudtaget. Dessutom är han pensionär numera. Kanske någon som känner honom bättre kan ge mer information. Söker man på hans namn på Google så hittar man en himla massa bilder på honom tillsammans med öringar/laxar fångade vid älven.

Han har ju varit lärare för VB och på så sätt borde han kunna ge viss info. Han kan fiskeställena utan och innan. Kanske var det "hans" plats/sträcka som eleverna fick fiska på? Han och klubben vet vilka som löser fiskekort dessutom. Finns det någon plats på jorden där fiskekort kollas så är det just vid älven och av Börstingen som klubben heter. Dessutom kan dessa gubbar allt om älven och vet även hur många som fiskade den aktuella kvällen. När det är högsäsong så är det kanske inte mer än tio meter mellan sportfiskarna. Har för mig att platsen där bilden är tagen är ett bra fiskeställe!
Citera
2013-05-15, 12:41
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Följdfråga till panelen. Hur är det med de personer som nämnts i tråden? Är någon mer "försvunnen"? Menar nu inte anmäld försvunnen utan snarare borta från arbetsplatser och dylikt?

Hm. Precis min tanke. Är de alla på plats där de "ska vara"?
Citera
2013-05-15, 12:43
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runeflun
Du tror inte att dom letar efter en billig dagens lunch? Hade dom dragna pistoler eller?

Haha ja de var nog angelägna om att komma till Opalen eller Ming innan lunchrushen!
Citera
2013-05-15, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runeflun
Låter troligt. Poliser käkar på restaurang som alla andra. Att det skulle vara ett stor tillslag tror jag inte ett skvatt på. I så fall hade det varit piketer med blåljus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in