2013-05-22, 17:32
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Helt enkelt för att polisen har sagt detta. Kroppen styckades inte i huset och delarna är ditlagda. Annars var det också min första teori.

Rampen som det har talats om var bara en fönsterlucka som satt för det fönster som fungerade som ingång. Dörren var förreglad. Fönstret satt relativt högt över marken och "rampen" var väldigt brant.
Jag tror inte en normal person hade fått för sig att dra en hel kropp in den här vägen ensam.

ok, my bad. tack för info. Jävligt märkligt detta...
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Det finns inga misstänkta enligt polis.

KJ är exet och pluggkompisen enligt folk som deltagit i skallgången med MP.
VB ska ha lämnat 21:00 vittne säger att han hört skrik eller rop i byggnaden runt den tiden och VB ska ha setts i området kring det huset runt 21:00 också av ännu ett vittne.

Inget konkret har tagits fram om hon var irriterad eller inte. Om hon var irriterad så känns ju den glada tonen i "motionera och sen plugga^^" obefogad.

Resten är spekulation.

Tack, och vem är MB?
Finns KJ bland henens vänner på FB?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Såvida inte KJ är fullständigt iskall eller har för vana att ha ihjäl folk så tycker man att en medhjälpare vore "bra". Jag vet såklart inte, men jag kan ju föreställa mig att släpa runt på en kropp inte är det lättaste.

Just detta att Gm, vem än denne må vara, valt att dela kroppen är det jag reagerar mest på. En person som i vredesutbrott har ihjäl en person, brukar väl nästan i panik göra sig av med kroppen? Ställa sig och stycka känns extremt.

Det finns ett par saker som tyder på flera gärningsmän. Bland annat skall ett vittne ha sett en bil köra upp och ställa sig bredvid huset runt 15:e Maj. I bilen skall det ha suttit två personer. Sedan har det väl förekommit en del spekulationer om familjen MB.

Att man styckar en kropp verkar ju ytterst perverst, men eftersom det är svårt att transportera en hel kropp så kanske en del mördare kan ta steget att göra något sådant bara för att dom känner sig tvungna.
Citera
2013-05-22, 17:33
Medlem
Vilken dag va det nån som hade sett nån bil vid huset ??
Citera
2013-05-22, 17:34
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Polisens tekniker.

oki, har missat den infon om att de uttryckligen sagt att "styckning har inte skett på detta stället"...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsAnnie
Har inte kunnat läsa hela tråden, blinkar man har det kommit tre nya sidor... Men jag har funderat lite på Ica-påsen, att hon skulle fått den av honom att ha skolböckerna i, men vad hade hon böckerna i när hon kom dit då??? Ganska opraktiskt att ta med sig böcker i handen, om man pluggar handlar det ju om anteckningsbok, pennor och sudd osv också.

Han hämtade henne i bil, då är det lätt att ta böcker ubder armen. Enligt polisen hade han lovat köra henne hem också men då han drack en öl avstod han från att köra vilket gjorde VB sur som då smsade till MB!
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan det vara så att de måste ha 100% bekräftat om identitet (dna) samt ett utlåtande från rättsläkare innan man ändrar brottsrubriceringen till exempelvis mord och då kan man vidtaga direkta åtgärder mot en misstänkt.

Jo, men människorov gäller fortfarande och polisen vet garanterat idag att det är VB, men officiellt så har de ingen identitet därför att det måste passera genom byråkratins korridorer först.

Men pressen på KJ är stor, media häckar utanför hans hem, grannarna uttalar sig i media och han diskuteras flitigt här och på andra sajter. Ingen i hela Boden kan ha undgått att KJ är den som är huvudmisstänkt.

Det sätter helt säkert press på KJ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Har lirat handboll med KJ i mina yngre dagar och han var då en trevlig och lite speciell person av det jag kommer ihåg.

Tycker folk går för hårt in på att han är den skyldige i nuläget, lugna ner er lite med dom vilda anklagelserna och spekulationerna. Jag varken skyddar honom eller säger att han är skyldig men när folk skriver specifikt "hur länge ska KJ få gå fri så han kan ta livet av sig?" utan att han bevisat skyldig gör mig fan förbannad.
Ja, skulle någon av de som så tvärsäkert uttalar sig KJ:s skuld ta och räkna upp vad som talar för att han skulle vara GM?
Citera
2013-05-22, 17:35
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Han hämtade henne i bil, då är det lätt att ta böcker ubder armen. Enligt polisen hade han lovat köra henne hem också men då han drack en öl avstod han från att köra vilket gjorde VB sur som då smsade till MB!

Frågan är då om hon har fått skjuts av någon annan?
Citera
Medlem
Sockerarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda

MB är karatetränaren som hon haft ett förhållande med?
Han är gift? Vet frun?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Det finns inga misstänkta enligt polis.

KJ är exet och pluggkompisen enligt folk som deltagit i skallgången med MP.
VB ska ha lämnat 21:00 vittne säger att han hört skrik eller rop i byggnaden runt den tiden och VB ska ha setts i området kring det huset runt 21:00 också av ännu ett vittne.

Inget konkret har tagits fram om hon var irriterad eller inte. Om hon var irriterad så känns ju den glada tonen i "motionera och sen plugga^^" obefogad.

Resten är spekulation.

I varje liten lögn finns en sanning.
Så funkar människan - logiskt sett - slå upp vilken psykologi bok man vill.

Varför han säger just att hon gick därifrån vid 21.00 är därför att det var det klockslaget ungefär som han mördade henne..

Hjärnan funkar logiskt som sagt och när polisen frågat han om klockslaget som hon lämnade hans lägenhet" så svarade han polisen "logiskt" - ca 21.00..

Jag svär på att teorin är mkt trolig
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Varför skulle GM släpa in en hel kropp i huset och sedan stå i samma hus och stycka den för att sedan bära ut det mesta igen och begrava det 150 meter bort? Nej, så går det nog inte till.
Sätter min trovärdighet på att det handlar om en sk transportstyckning. Att styckningen ägt rum i GM´s lägenhet för att ouppmärksamt kunna fraktas bort och att de delar som hittades i huset råkat bli kvar och därför kastats in i huset i väntan på mer tid.
Satt under stark press kan man säkert handla så orationellt som att glömma delar.

Tja, enskildheten kanske? Inte så jävla dumt egentligen, om du tänker paniksituation mitt i natten... ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in