Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-15, 00:29
  #94585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ hade inga problem med ett öppet förhållande, de knullade på var sitt håll med den andres goda minne om jag inte minns fel, således något som talar för att KJ inte skulle känna sig kränkt, ingenting talar väl direkt för motsatsen?

Jag vet att dom hade ett öppet kk förhållande.

Ingen vet inte vad som exakt hände den kvällen/natten. Bara vad dom tekniska bevisen berättar om det troliga händelseförloppet. Vi vet dock även att KJ hade tillgång till potenta läkemedel av allehanda slag samt att han pimplade öl den kvällen. Exakt vad han tog för medicin den kvällen vet vi dock inte.

Slutliga domen blev att KJ dömdes för Dråp på VB till 10 års fängelse.

Nu är det upp till Advokaten och KJ att bevisa att domen är felaktig.
Citera
2016-06-15, 00:35
  #94586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Statistiskt sett ökar chansen dramatiskt att MB är GM, om hon påstått hon var gravid - vilket flera indicier tyder på.

Stämmer exempelvis bra med när slagningarma på KJs bil börjar utföras.

Så vitt jag minns var det KJs pappa som kollade upp bilen. Bilen hade varit avställd under vintern.
Citera
2016-06-15, 00:40
  #94587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
/--/. Vi vet dock även att KJ hade tillgång till potenta läkemedel av allehanda slag samt att han pimplade öl den kvällen. Exakt vad han tog för medicin den kvällen vet vi dock inte.
/--/.

Nej, vi vet inte om KJ drack öl och vi vet inte något om han tog medicin eller inte den kvällen.
Citera
2016-06-15, 00:58
  #94588
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så vitt jag minns var det KJs pappa som kollade upp bilen. Bilen hade varit avställd under vintern.

Källa på att pappan kollade upp bilen?
Citera
2016-06-15, 01:19
  #94589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Om du inte vill diskutera så behöver du inte skriva i tråden, och om du redan vet svaret varför ställer du ens frågan?



På vilket sätt spelar något av det här roll? Att en stalker har stått på din trapp eller varit i din tambur/tvättstuga/vardagsrum gör inte dig till en mördare.

AB har redan förklarat sin sms-växling med VB, och det var inte han som startade den sms-konversationen, det va hon och det va antagligen ett felskick.

Allt det här andra är rent snömos och misstänkliggörande av saker som inte är särskilt konstiga alls. Människor förnekar helt uppenbara saker i förhör hela tiden. Att "känna" någon betyder helt olika saker för olika personer. Du vet heller inte hur någon i familjen B faktiskt är som personer.



Hur är det nu igen som man brukar göra, som du hänvisar till hela tiden? Du har fortfarande inte svarat på det. Kom igen nu, jag är ju helt dum i huvudet och har knappast läst FUP (är antagligen inte ens läskunnig, eller hur?) och har fel om varenda faktum hela tiden. Kan inte du, oh store Imthisnice, upplysa dumma mig om hur polisen brukar göra i jämförelse med vad de har gjort i detta fall?



Jamen, skriv det där "året" med frågor då? Hälften är antagligen på temat "vilken färg hade MB på kalsongerna den 4 maj, om de va röda är det färgkod för att han hart mördat VB?" eller liknande.

Jag diskuterar MB och hans familj för att det är vad alla alternativteoretiker inklusive du vill diskutera. Det är ju du som sitter och ifrågasätter allt som de sagt, och vill liksom inte ens lita på de minsta utsagorna.

Jag förstår att jag inte kan övertyga dig, du vill ju inte ens diskutera fakta eller svara på frågor, bara leva vidare i ditt alternativa universum där man ska bli misstänkt för mord på knappt några grunder alls.

Nu får vi se om du kan hålla dig från att svara på det här. Om det nu blir så, då ser jag fram emot att inte behöva diskutera orimliga alternativteorier med dig framöver.



Givetvis. Det finns inget som pekar på att så skulle vara fallet. Det som framförts i tråden eller resningsansökan skulle inte ha förändrat utgången i målet och det pekar inte heller mot någon annan gärningsman
.

Å det kallar du bevis.
Citera
2016-06-15, 01:25
  #94590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Källa på att pappan kollade upp bilen?

FUP
Citera
2016-06-15, 01:25
  #94591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Det är med 110% säkerhet att polisen medvetet dolt bevisning som talar mot KJ som gärningsman, allt i syfte att få en snabb fällande dom.

Polisen har i sin egen tidslinje i FUP utelämnat ett flertal punkter, exempelvis GPS-spår, som går stick i stäv med deras utredning, trots att de hade direktiv att ta fram sådana spår. Det framgår solklart i resningsansökan. Oavsett vad judeenheten, tozon, letsdoit och andra troll i tråden påstår.

Det ser ju för jävla illa ut.
Hoppas sanningen kommer fram, så vi får veta vad som
verkligen har hänt.
Citera
2016-06-15, 01:27
  #94592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Ingen vet inte vad som exakt hände den kvällen/natten. /--/

Så du hävdar alltså att alla vet exakt vad som hände den kvällen/natten då VB besökte KJ?
Citera
2016-06-15, 01:31
  #94593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Statistiskt sett ökar chansen dramatiskt att MB är GM, om hon påstått hon var gravid - vilket flera indicier tyder på.

Stämmer exempelvis bra med när slagningarma på KJs bil börjar utföras.

Enligt dina källor är risken att bli mördad pga graviditet, i delar av USA, mellan 1,7 och 10,5 per 100 000 levande födda (0,0017% till 0,0105%). Av dessa blir 67% skjutna. Hur många som blir ihjälhuggna med udda/okända stickvapen framgår inte
Det är dock rätt meningslöst att hänvisa till statistik (med begränsat underlag) som handlar om mord på gravida vid våld i hemmet och våld mot närstående, i flera fall dessutom vid långt gången graviditet, när VB inte ens var gravid.
Du måste söka statistik på fall där förövaren förletts att tro att offret var gravid och därför mördat.

Faktum kvarstår. Kan någon vara så dum att man trots månadslång planering inte inser att det döda fostret (som MB enligt dig trodde fanns) kommer peka ut honom.

Källa på att MB har något med slagningarna på bilen att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Kan MB handlat i affekt?
Hur får du ihop det med att han i över en månad ska ha planerat mörda henne pga en påstådd, men inte bekräftad graviditet?
Eller är det bara så att han måste vara skyldig i vilket fall som helst.
Citera
2016-06-15, 01:34
  #94594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, vi vet inte om KJ drack öl och vi vet inte något om han tog medicin eller inte den kvällen.

Medicin vet vi inte, däremot har han själv uppgett att han drack flera öl. Ytterligare öl dessutom innan han tog en sväng till brorsan den natten (efter en tupplur).

Han påpekade i förhör att han erbjöd sig skjutsa hem VB den kvällen men hon avböjde för att han druckit öl.

Be mig inte om sidnr i FUP, visa mig däremot var i FUP det står något som motsäger det jag skrivit.
Citera
2016-06-15, 01:39
  #94595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så du hävdar alltså att alla vet exakt vad som hände den kvällen/natten då VB besökte KJ?

Hur fick du ihop den slutsatsen av vad jag skrev?
Citera
2016-06-15, 02:04
  #94596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Medicin vet vi inte, däremot har han själv uppgett att han drack flera öl. Ytterligare öl dessutom innan han tog en sväng till brorsan den natten (efter en tupplur).

Han påpekade i förhör att han erbjöd sig skjutsa hem VB den kvällen men hon avböjde för att han druckit öl.

Be mig inte om sidnr i FUP, visa mig däremot var i FUP det står något som motsäger det jag skrivit.

Ja (stön) precis; han har själv uppgett att han druckit öl: är du verkligen så naiv att du rakt av och absolut tror på allt som en mordåtalad påstår: det kan vara sant, det kan vara påhitt, utan vittnen/bevis så vet man inte. Inte konstigare än så.
Så hur kan du få öldrickandet till ett inträffat faktum?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback