Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-14, 19:58
  #88585
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
När man ser till fall i de länder där personer har blivit medvetet dömda på bristande bevis eller inga bevis har det varit av politiska orsaker.

Konspirationsteori:

1) Polisen kan veta mer genom Span än man redovisat för rätten. Hade utredningen grävt djupt, kollat flera personers telefontrafik etc., Span berättat vad de verkligen sett, så hade KJ's medhjälpare kommit i dagen och blivit fällda i rätten. Resultat: "Byfånen" (i någon mån, ja) fick bära hela bördan av brottet i rätten, men han är sjuk och kommer att slippa fängelsestraffet.

2) Mordet var en beställning. KJ är medveten om att friheten väntar inom en överskådlig framtid. Att han golar finns ingen risk, för killen är slipad och skärpt.

3) Mordet blev realiserandet av ett äventyr KJ önskat sig, med ingredienser från det leverne han visat prov på: strypsex, analsex, krigsvåld i air-soft miljö, tankeutbyte med en vän om var man gömmer undan en kropp efter det perfekta mordet.

4) KJ är idag en hjälte, bl.a. för de få udda existenser som flimrat förbi i tråden med koppling till orten Boden med hemsidor med skändade kvinnolik; kanske han nu levererat foto- och filmmaterial till dessa udda hemsidor.

anm: mina understrykningar.
Citera
2014-09-15, 15:20
  #88586
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
När man ser till fall i de länder där personer har blivit medvetet dömda på bristande bevis eller inga bevis har det varit av politiska orsaker.
Vill du ha godheten att förklara närmare varför detta har med det fall vi diskuterar här att göra?

Kan du utveckla ditt resonemang kring detta?
Citera
2014-09-15, 18:15
  #88587
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Fold du som försår lite bättre än många här i tråden och har förmågan att svara sakligt på frågor utan att sväva iväg i fantasier kanske du kan hjälpa mig med en fråga jag ställde tidigare.
Ingen annan verkar veta svaret.

Jag funderar på vad som händer om en polis ljuger under ed. Måste någon utifrån anmäla det eller görs det någon internutredning när sådant uppdagas eller sopas det under mattan och man hoppas på att ingen ska bry sig?
SR: JK: Polisen ljuger i domstolar
Citat:
En anledning till denna rättsosäkerhet är att poliser som vittnar i rättegångar begår mened. De ljuger i domstolen för att skydda varandra och ibland för att sätta dit någon, vars skuld de är övertygade om.
Tyvärr inte svar på din fråga, men enligt förre justitiekanslern händer det att poliser ljuger i domstolar, och att det därför kan finnas oskyldiga i fängelse.
Citera
2014-09-16, 01:37
  #88588
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Bloggaren är anonym, och förmodas, vilja vara just så. Motiven till detta kan vara att bloggaren exempelvis skäms litet för sitt engagemang för saken eller att det råder en nära koppling till KJ som person och/eller vänskapsband. Och att då bloggen skulle tappa litet i förtroendeekapital. En stolt och övertygad bloggare hade naturligtvis inte hållt inne med denna information. Döda hundar luktar illa.

Informationen i bloggen är saklig, korrekt och möjligt att kontrollera.

Detta gäller även om bloggaren är partisk in urvalet, det vill säga vad hen väljer att skriva om.

Kan tycka att de avslutande frågorna i inläggen är lite väl retoriska, men det är skitsaker.

Har för övrigt svårt att ta kritik mot anonyma bloggare på allvar när det kommer från lika anonyma postare.
Citera
2014-09-16, 06:59
  #88589
Avstängd
smålandtintins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
SR: JK: Polisen ljuger i domstolar
Tyvärr inte svar på din fråga, men enligt förre justitiekanslern händer det att poliser ljuger i domstolar, och att det därför kan finnas oskyldiga i fängelse.
Tycker du att Lambertz är trovärdig i bevisfrågor?
Citera
2014-09-16, 08:02
  #88590
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Tycker du att Lambertz är trovärdig i bevisfrågor?
Det här var nästan nio år sedan. Han hade uppenbarligen lite förnuft i behåll då, eftersom han senare blev utsedd till justitieråd.
Citera
2014-09-16, 09:13
  #88591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Informationen i bloggen är saklig, korrekt och möjligt att kontrollera.
Visst går uppgifterna till viss del att kontrollera.
Och gör man det så är bloggen inte så rosenröd. Tvärtom så finner man att bloggen ibland både är osaklig och felaktig. Här följer en oriktig uppgift ur bloggen.

Från bloggen hämtar jag följande citat:

"Tele 2 uppger att den aktuella masten bara är utrustad för 3G-signaler."

Detta följs av en länk till tidningen Norrländska Socialdemokraten, NSD. Läsaren av bloggen förespeglas att citatet är från tidningen NSD. Tyvärr hittar jag inte citatet i artikeln.
Bloggaren fösöker alltså stärka sin sak med en citering som h*n själv hittat på.

Läser man artikeln i NSD framträder en annan bild än vad bloggen försöker påskina.
"Ansvariga inom Tele 2 vill samtidigt inte utesluta att 2G-nedkopplingar kan ske även i bostadsområdet Bodsvedjan.

– Om du går in i ett plåtskjul, eller om signalen inte når genom fastighetens betongväggar, då kan en nedkoppling ändå ske, säger Björn Lindberg, ansvarig för telefonnätet inom Tele 2."


Läser man artikeln i NSD och googlar lite finner man att det inte förhåller sig på det sätt som bloggaren påstår. Det är byaskvaller i syfte att misskreditera utredningen.


(Länk till bloggen med påstådda felaktigheter.
http://falletvatchareeya.blogg.se/20...ktigheter.html)
Citera
2014-09-16, 09:18
  #88592
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Visst går uppgifterna till viss del att kontrollera.
Och gör man det så är bloggen inte så rosenröd. Tvärtom så finner man att bloggen ibland både är osaklig och felaktig. Här följer en oriktig uppgift ur bloggen.

Från bloggen hämtar jag följande citat:

"Tele 2 uppger att den aktuella masten bara är utrustad för 3G-signaler."

Detta följs av en länk till tidningen Norrländska Socialdemokraten, NSD. Läsaren av bloggen förespeglas att citatet är från tidningen NSD. Tyvärr hittar jag inte citatet i artikeln.
Bloggaren fösöker alltså stärka sin sak med en citering som h*n själv hittat på.

Läser man artikeln i NSD framträder en annan bild än vad bloggen försöker påskina.
"Ansvariga inom Tele 2 vill samtidigt inte utesluta att 2G-nedkopplingar kan ske även i bostadsområdet Bodsvedjan.

– Om du går in i ett plåtskjul, eller om signalen inte når genom fastighetens betongväggar, då kan en nedkoppling ändå ske, säger Björn Lindberg, ansvarig för telefonnätet inom Tele 2."


Läser man artikeln i NSD och googlar lite finner man att det inte förhåller sig på det sätt som bloggaren påstår. Det är byaskvaller i syfte att misskreditera utredningen.


(Länk till bloggen med påstådda felaktigheter.
http://falletvatchareeya.blogg.se/20...ktigheter.html)
Läste du inte artikeln: "Tele 2 uppger att den aktuella masten bara är utrustad för 3G-signaler"? http://nsd.se/nyheter/lulea/det-heta...t-8372439.aspx
Citera
2014-09-16, 09:23
  #88593
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vet du vem den vänsterhänte killen i mitten är?

Inte säkert han är vänsterhänt han kan vara vänsterögd. Är själv högerhänt men vänsterögd och då blir det lite avigt.
Citera
2014-09-16, 09:26
  #88594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Visst går uppgifterna till viss del att kontrollera.
Och gör man det så är bloggen inte så rosenröd. Tvärtom så finner man att bloggen ibland både är osaklig och felaktig. Här följer en oriktig uppgift ur bloggen.

Från bloggen hämtar jag följande citat:

"Tele 2 uppger att den aktuella masten bara är utrustad för 3G-signaler."

Detta följs av en länk till tidningen Norrländska Socialdemokraten, NSD. Läsaren av bloggen förespeglas att citatet är från tidningen NSD. Tyvärr hittar jag inte citatet i artikeln.
Bloggaren fösöker alltså stärka sin sak med en citering som h*n själv hittat på.

Läser man artikeln i NSD framträder en annan bild än vad bloggen försöker påskina.
"Ansvariga inom Tele 2 vill samtidigt inte utesluta att 2G-nedkopplingar kan ske även i bostadsområdet Bodsvedjan.

– Om du går in i ett plåtskjul, eller om signalen inte når genom fastighetens betongväggar, då kan en nedkoppling ändå ske, säger Björn Lindberg, ansvarig för telefonnätet inom Tele 2."


Läser man artikeln i NSD och googlar lite finner man att det inte förhåller sig på det sätt som bloggaren påstår. Det är byaskvaller i syfte att misskreditera utredningen.


(Länk till bloggen med påstådda felaktigheter.
http://falletvatchareeya.blogg.se/20...ktigheter.html)

Det här är inte mitt bord.
Därför en fråga. Om nedkoppling till 2G sker, kan det va så att en annan mast tar över då?
Citera
2014-09-16, 09:33
  #88595
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det här är inte mitt bord.
Därför en fråga. Om nedkoppling till 2G sker, kan det va så att en annan mast tar över då?
En mast kan vara utrustad för både 2G och 3G. Då finns det dubbla antenner, och därmed dubbla celler. Byte från 3G till 2G behöver alltså inte innebära byte av mast, men däremot cell. Det kan också vara en annan mast som tar över, och det var det i det här fallet, eftersom masten bara är utrustad för 3G, enligt Tele2 i artikeln.
Citera
2014-09-16, 09:38
  #88596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Inte säkert han är vänsterhänt han kan vara vänsterögd. Är själv högerhänt men vänsterögd och då blir det lite avigt.

Nja, jag är både vänsterhänt och jägare. Nu liter jag inte helt på mitt vänsterögas dominans så därför blundar jag med högerögat när jag siktar. Det blir en naturlig lösning på problemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback