Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-15, 02:07
  #94597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur fick du ihop den slutsatsen av vad jag skrev?


Läs igen o begrunda vad du faktiskt skrev; dubbla negationer, dubbla negationer
Citera
2016-06-15, 08:56
  #94598
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å det kallar du bevis.

Ja, det gör jag. Tills det att du eller någon annan alternativteoretiker lyckats motbevisa mig (och nej, att enbart skriva "du har fel" eller liknande är inte ett motbevis) så är det bevisat att polisen inte gömt undan bevismaterial som pekar på en annan GM än KJ.

Detta sätt att resonera kallas positivism och är i dagsläget det klart dominerande sättet att resonera inom de tekniska vetenskaperna. Utgångspunkten är att saker och ting skall visas empiriskt. Det betyder också omvänt att en avsaknad av bevis för att hypotesen är sann fungerar som motbevis, d v s bevis för att hypotesen är osann.

I dagsläget finns inget som tyder på att polisen gömt undan något som skulle kunna ha förändrat utgången i målet, alternativt pekat ut en annan GM. Det som finns är ett "extra sidomaterial" ur vilket JK fått ut ett intetsägande tips och lite annat meningslöst smått-och-gott som i slutändan inte ändrar nånting.
Citera
2016-06-15, 09:36
  #94599
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Ja, det gör jag. Tills det att du eller någon annan alternativteoretiker lyckats motbevisa mig (och nej, att enbart skriva "du har fel" eller liknande är inte ett motbevis) så är det bevisat att polisen inte gömt undan bevismaterial som pekar på en annan GM än KJ.

Detta sätt att resonera kallas positivism och är i dagsläget det klart dominerande sättet att resonera inom de tekniska vetenskaperna. Utgångspunkten är att saker och ting skall visas empiriskt. Det betyder också omvänt att en avsaknad av bevis för att hypotesen är sann fungerar som motbevis, d v s bevis för att hypotesen är osann.

I dagsläget finns inget som tyder på att polisen gömt undan något som skulle kunna ha förändrat utgången i målet, alternativt pekat ut en annan GM. Det som finns är ett "extra sidomaterial" ur vilket JK fått ut ett intetsägande tips och lite annat meningslöst smått-och-gott som i slutändan inte ändrar nånting.


Polisen har blandannat dolt GPS-punkter och historik från KJs dator under kritiska tidpunkter i extra sidomaterialet, trots att de hade specifika direktiv att ta fram sådan uppgifter. Polisen har även fabricerat och ljugit om spaningsuppgifter, i syfte att kunna utesluta den alternative gärningsmannen och få en fällande dom.

Oavsett hur många gånger du felaktigt påstår motsatsen.
Citera
2016-06-15, 09:38
  #94600
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
FUP

Vilken sida?
Citera
2016-06-15, 10:57
  #94601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Ja, det gör jag. Tills det att du eller någon annan alternativteoretiker lyckats motbevisa mig (och nej, att enbart skriva "du har fel" eller liknande är inte ett motbevis) så är det bevisat att polisen inte gömt undan bevismaterial som pekar på en annan GM än KJ.

Detta sätt att resonera kallas positivism och är i dagsläget det klart dominerande sättet att resonera inom de tekniska vetenskaperna. Utgångspunkten är att saker och ting skall visas empiriskt. Det betyder också omvänt att en avsaknad av bevis för att hypotesen är sann fungerar som motbevis, d v s bevis för att hypotesen är osann.

I dagsläget finns inget som tyder på att polisen gömt undan något som skulle kunna ha förändrat utgången i målet, alternativt pekat ut en annan GM. Det som finns är ett "extra sidomaterial" ur vilket JK fått ut ett intetsägande tips och lite annat meningslöst smått-och-gott som i slutändan inte ändrar nånting.

Så du kallar mig för alternativteoretiker nu.
Om du bara hade en gnutta koll så skulle du veta att
jag aldrig har påstått att KJ är oskyldig, däremot har jag
kritiserat bevisningen mot honom, samt hur en del bevis kommit till.

Efter som du uttalar dig så jävla självsäkert om "sidomaterialet"
så antar jag att du har läst det, du kan väl delge oss andra lite godbitar.
För det är väl inte så att du bara sitter och gissar.
Citera
2016-06-15, 12:12
  #94602
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
KJ hade kulkniven med sig till IG när han hälsade på henne runt påsk.
EDIT: Har du källa på det fetade?
Han kan ha haft den med sig, men IG såg den tidigare vid ett flertal tillfällen, och hon såg också vad KJ använde den till: Förutom till sina verktyg satt han ofta med kniven i handen; lekte med den och karvade när andan föll på då och då i sitt soffbord. IG har även sett att KJ vid korvgrillning använt kniven till att klyva trä och då hade han sagt att knivbladet fungerade bra som yxa.

Följande personer har sett kniven efter hundens frånfälle:
SÖ, s. 1374, 1376. – Se äv. WL (med fotografiskt minne), s. 1313. – Äv. AH ser kulkniven någon gång i slutet av mars 2013; s. 1261.

Verkar det f.ö. sannolikt att KJ skulle ha lagt sin kulkniv på golvet och låtit hundvalpen leka med kniven..? - Eller anser du frågan irrelevant..?

Försök nu att hålla dig till fakta. - Du tvingas underkänna ett flertal ögonvittnen betr. kulkniven om du framhärdar i att KJ förpassat sin älskade yxkniv till metallåtervinningen.
Citera
2016-06-15, 12:20
  #94603
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Få lyckas med såhär paradoxala inlägg, men gratulerar. Foliehatten sitter som en smäck på dig

MB förhördes fyra gånger.
MB hade spaning riktad på sig.
MB fick sin telefon beslagtagen.
MB hade en husrannsakan utställd på sig, men den verkställdes tyvärr aldrig.

Älskar ironin när en av dom största foliehattarna i tråden som fortfarande finns kvar, kallar mig för en foliehatt

Du har fel som vanligt, i lagen kan personer hämtas utan att vara misstänkt. Man inledde förhöret med att upplysa MB att han inte är misstänkt. Dom utredde MB, men han har aldrig varit skäligen misstänkt. De utredde inte MB ytterligare när de fick KJ häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet.

Det är bara att lägga ner nu, fram med bevis istället vi har bara väntat i tre år. Fortfarande så är det din lilla älskling KJ som sitter dömd för dråp, måste kännas snopet.
__________________
Senast redigerad av henkess 2016-06-15 kl. 12:23.
Citera
2016-06-15, 12:32
  #94604
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Två vittnen ser en asiatisk kvinna på och i närheten av Flottiljvägen samma kväll.
Tre vittnen ser tre olika asiatiska kvinnor samma dag/kväll, s. 145:

1. Vid 15-tiden (kort, rundlagd)
2. 16 - 16.30 (ledsen tjej i 20-årsåldern med fel signalement)

3. Vid 21.30-tiden (tjejens ansikte var tydligt och synligt, hon bar inte på något och hon liknade inte VB-bilden i Expressen), s. 196f (tjejen var på väg i riktning mot busshlp, min anm.)
Citera
2016-06-15, 12:36
  #94605
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han kan ha haft den med sig, men IG såg den tidigare vid ett flertal tillfällen, och hon såg också vad KJ använde den till: Förutom till sina verktyg satt han ofta med kniven i handen; lekte med den och karvade när andan föll på då och då i sitt soffbord. IG har även sett att KJ vid korvgrillning använt kniven till att klyva trä och då hade han sagt att knivbladet fungerade bra som yxa.

Följande personer har sett kniven efter hundens frånfälle:
SÖ, s. 1374, 1376. – Se äv. WL (med fotografiskt minne), s. 1313. – Äv. AH ser kulkniven någon gång i slutet av mars 2013; s. 1261.

Verkar det f.ö. sannolikt att KJ skulle ha lagt sin kulkniv på golvet och låtit hundvalpen leka med kniven..? - Eller anser du frågan irrelevant..?

Försök nu att hålla dig till fakta. - Du tvingas underkänna ett flertal ögonvittnen betr. kulkniven om du framhärdar i att KJ förpassat sin älskade yxkniv till metallåtervinningen.

Jaså,

Så nu har WL fotografiskt minne?

Källa på det, tack.
Citera
2016-06-15, 12:37
  #94606
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Finns det nåt som tyder på att hon var gravid? Och om GM trodde hon var gravid var det väl inte så smart att lämna kroppen i skogen?
Nej, precis; det faller på sin egen orimlighet varför ett scenario med sådana inledande turer helt kan uteslutas.
Citera
2016-06-15, 12:44
  #94607
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaså,

Så nu har WL fotografiskt minne?

Källa på det, tack.


Angående WL:s trovärdighet som vittne:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2016-06-15, 12:51
  #94608
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaså,

Så nu har WL fotografiskt minne?

Källa på det, tack.
Jag vet redan att källor inte är din starka sida.
Citat:
Ursprungligen postat av s. 1313
W säger att han i detalj kan se hur K:s lägenhet ser ut. W kommer i princip ihåg hela hans lägenhet i detalj.
Se skiss, s. 1316 (observera särskilt sängarna). - Obs: Billig kamera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback