Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-22, 23:06
  #9265
Avstängd
GeneralTuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har tänkt lite på detta att inga formella misstankar har delgivits KJ. Det känns som att det borde finnas mer fakta som talar mot honom som GM än enbart ett vittnesmål från en släkting om att de spelat tv-spel på lördagskvällen. Lalajlaj tror jag det var nämnde de relativt få omständigheter som räckte för häktning vid Marinas försvinnande i Spekeröd. Man kan tycka att de fakta som vi känner till borde räcka för anhållandebeslut och beslut om husrannsakan för att ev bevis inte ska kunna undanröjas. Ändå har inget sådant skett. Det kan absolut betyda att det finns flera omständigheter som försvagar misstankarna mot honom. Frågan är bara vad det kan vara.

Ett tänkbart svar har nästan ingen snuddat vid här: Det finns en annan person i VBs bekantskapskrets som är okänd här men mycket mer intressant för polisen.

Vem? styvpappan?
Citera
2013-05-22, 23:07
  #9266
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
GW förklarar hur det ligger till:
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6847206

Precis så är det.

KJ borde gå självmant till polisen och bespara de anhöriga ytterligare trauma.
Citera
2013-05-22, 23:07
  #9267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Ett tänkbart svar har nästan ingen snuddat vid här: Det finns en annan person i VBs bekantskapskrets som är okänd här men mycket mer intressant för polisen.

Jag hoppas att det är så och det är fullt möjligt, särskilt om det nu är så att exet inte alls är den hon skulle plugga hos (vilket förefaller rätt troligt om det stämmer att exet inte ens var tekniskt utbildad själv) för i så fall finns ju den här pluggkompisen hon gick hem till, men vi vet inte alls vem det är. Kan så klart även röra sig om någon helt annan individ...
Citera
2013-05-22, 23:07
  #9268
Medlem
MrsMagoos avatar
- När man gömmer en kropp på det viset så är det vanligt att kroppen är styckad i tio delar, skälet att man vill underlätta en transport från en brottsplats som brukar vara en lägenhet i ett hyreshus, säger Leif GW Persson och fortsätter:

- När man sedan ska gömma kroppen söker man sig oftast till ett ställe man känner sedan tidigare, sen är det inte ovanligt att man lägger ut kroppsdelarna på lite olika ställen. Det brukar följa ett visst mönster. Förmodligen har gärningsmannen lagt ut kroppsdelarna på natten.


Bra rätt spår då är jag mer säker än svamlet om offensiv styckning.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6847206
Citera
2013-05-22, 23:07
  #9269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitchface
Är det här KJ?

http://sv.netlog.com/majoren17

"Jag fick hoppa över gymmnasiet och pluggade på Högskola"

Alltså, "fick hoppa över", betyder det att han var så pluggis/smart att han inte behövde gå gymnasiet överhuvudtaget? Någon som känner honom och vet hur det ligger till?
Citera
2013-05-22, 23:08
  #9270
Medlem
maitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
"Jag fick hoppa över gymmnasiet och pluggade på Högskola"

Alltså, "fick hoppa över", betyder det att han var så pluggis/smart att han inte behövde gå gymnasiet överhuvudtaget? Någon som känner honom och vet hur det ligger till?


Finns ju inte ens högskola i övertorneå som han säger sig ha läst på.
Citera
2013-05-22, 23:09
  #9271
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2L8
http://www.expressen.se/nyheter/leif...arna-i-skogen/
Är det bara jag som skulle gräma ihjäl mig om jag inte hade agerat efter att ha hört skriken.
Citera
2013-05-22, 23:09
  #9272
Medlem
norrlandskans avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/defaul...icleid=6847206
Citera
2013-05-22, 23:10
  #9273
Avstängd
Polisen bör väl ha börjat utreda KJ:s alibi. Som alltså skulle ha varit tv-spel med brorsan.
Då får man tro att brorsan bekräftat detta, men frågan om man kan styrka det med exempelvis butiksbesök efter vägen, telefonsamtal eller sms och mobiltrafik från brorsans område?

Antingen köper man ju hans alibi och då borde KJ inte vara så intressant längre.
Alternativt så köper man det inte, vilket ju då innebär att man tror att brorsan ljuger. Varför? Själv inblandad eller bara skyddar brorsan?

KJ kan, givetvis, strypt VB och en gått till brorsan och spelat. Sen kommit hem och dumpat liket nattetid.
Citera
2013-05-22, 23:10
  #9274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
"Jag fick hoppa över gymmnasiet och pluggade på Högskola"

Alltså, "fick hoppa över", betyder det att han var så pluggis/smart att han inte behövde gå gymnasiet överhuvudtaget? Någon som känner honom och vet hur det ligger till?

Så begåvad är han verkligen inte. Har fått uppfattningen av raka motsatsen faktiskt. Relativt säker på att han gick IV på gymnasiet, rätta mig om jag har fel. Högskola är högst osannolikt. Oavsett vad han själv skrivit.
Citera
2013-05-22, 23:10
  #9275
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maitan
Finns ju inte ens högskola i övertorneå som han säger sig ha läst på.
Är en folkhögskola men kanske otaktiskt att skriva för att få napp...
Citera
2013-05-22, 23:10
  #9276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maitan
Finns ju inte ens högskola i övertorneå som han säger sig ha läst på.

Tornedalens folkhögskola?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback