2013-05-22, 23:02
Bannlyst
vilken bisarr värld vi lever i . när inte M.B (och hans luder) och C.J sen länge sitter inne och sönderpumpas dygnet runt av vettiga poliser (dit hör ex. Selin*) voj voj....
Citera
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitchface
Är det här KJ?

http://sv.netlog.com/majoren17

Ja. Tror dock att han är korthårig nu.
Citera
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitchface
Är det här KJ?

http://sv.netlog.com/majoren17

Ja.
Citera
2013-05-22, 23:03
Medlem
crisscrosss avatar
GW förklarar hur det ligger till:
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6847206
Citera
2013-05-22, 23:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nä det kan jag hålla med om. För VB gick aldrig från Bodsvedjan. Kl 21 var hon död sedan ett par timmar. Troligtvis mördad på Mjösjöberget. Tänk på att det söktes mycket vid forten i början, men vid fel fort. Tänk. Varför sökte de vid forten jo för att....nu fyller du i resten.

Jag tror också att hon dödats i en lägenhet i Bodsvedjan, tror definitivt inte på att KJ gått till sin bror för att spela, varför gick de inte tillsammans i så fall. Varför de letade vid fel fort kan bero på att mobilen varit påslagen kring Bodsvedjan, aldrig lämnat lägenheten, samt att polisen inte har förmågan att dra snabba slutsatser så som görs i detta forum, så tror jag. Man gräver inte i samma utsträckning, man väntar på tips.
Citera
2013-05-22, 23:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Thai-bruden väger nog runt 50 kilo. Möjligen marginellt mer.
MB, exempelvis, väger säkert runt de 90 och tränar regelbundet. Han skulle nog kunna bära 50 kilo på axlarna åtminstone 50 meter.
Med rätt släpteknik skulle det säkert gå 150 meter, förutsatt att terrängen medger det.
En svagare gärningsman får nog göra det i etapper.

Men som jag förstått det var gömman rätt nära vägen?

Okej då är det en annan femma men glöm 100-150 m med en hel kropp.
Jag ska ärligt säga att jag blir förvirrad över den offensiva styckningen, men jag har nog en grundtanke om att mordplats och styckningsplats är inomhus-.
Citera
2013-05-22, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Att du tyckte att det var självklart att bränna kroppen tyckte jag var konstigt.
Men jag erkänner, när jag läser det igen, så verkar du mer vara av samma åsikt som jag.

Jag menar att om man i impulsiv hast dödar en person och sen strukturerat och aktivt styckar och gömmer kroppen borde tanken slå en att man lämnat DNA på liket.
Att då gömma det på platsen är nästan en garanti för att torska om man blir topsad.

Så då måste man ju göra rejäl åverkan på kroppen för att få bort sina egna ytliga spår. Typ elda.
Citera
2013-05-22, 23:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Äh vi är faktiskt några st som sysslat med jakt, är anatomiskt / medicinskt utbildade,
har även assisterat vid obduktioner och utfört svepningar av lik..

Men endel är ju svin förbannade när man säger ett jävla pip om vad som är möjlig metod o inte..
Vi dementeras på en gång

Nej, då det är skillnad på praktik och dösnack så det behöver inte alls vara så att man ska ifrågasätta det ger sig under tidens gång helt enkelt. Reality check skadar inte.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har tänkt lite på detta att inga formella misstankar har delgivits KJ. Det känns som att det borde finnas mer fakta som talar mot honom som GM än enbart ett vittnesmål från en släkting om att de spelat tv-spel på lördagskvällen. Lalajlaj tror jag det var nämnde de relativt få omständigheter som räckte för häktning vid Marinas försvinnande i Spekeröd. Man kan tycka att de fakta som vi känner till borde räcka för anhållandebeslut och beslut om husrannsakan för att ev bevis inte ska kunna undanröjas. Ändå har inget sådant skett. Det kan absolut betyda att det finns flera omständigheter som försvagar misstankarna mot honom. Frågan är bara vad det kan vara.

Ett tänkbart svar har nästan ingen snuddat vid här: Det finns en annan person i VBs bekantskapskrets som är okänd här men mycket mer intressant för polisen.

Det är faktiskt det jag sitter och väntar på!
Citera
Medlem
Lite nytt och gammalt från GW:

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6847206
Citera
Medlem
En sak som jag glömde säga var att efter jag tittat till terrängen (på avstånd såklart) är att jag kan dra slutsatserna att man med en fyrhjulsdriven bil med någorlunda markfrihöjd så kör du ganska enkelt mellan huset och fyndplats 2. (Tänk bilen som det har spekulerats om)

Kanske väldigt irrelevant.
Citera
2013-05-22, 23:06
Medlem
Fullt möjligt Fonus hämta likdelarna. När Es* Ran* i haparanda hittades död i sitt hem hämtades kroppen av begravningsbyrå. Samma när den efter kräftskiva försvunna TJ i råneå hittades, begravningsbyrå som fraktade kroppen till rättsmedicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in