2013-05-22, 13:29
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Redan? Det tyder på att huvudet är hittat, med tänder. DNA-analys brukar ta längre tid.

Knappast. Om du läser hela TT-texten framgår det att SKL i Linköping ska ta hand om DNA-delen och att det därför kan dröja med svaret.
Citera
2013-05-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846665
det gick fort

Ja, vad var det jag sa...? :-) Klart rättsmedicinaren ser på kroppsdelarna om det är en kvinna eller en man, sedan att bestämma identitet så måste de ju vänta på DNA - såvida inte det är en arm med ett kännetecken som en tatuering... usch fy fan... vilket förfärligt öde.

Tror att detta är ett dråp (alltså inte uppsåt) och att gärningsmannen fick panik istället för att ringa polisen. Nästa dag blev det ändå värre. För där var kroppen. Panik igen. Dela i bitar och sprida ut över en stor yta och dumpa lite här och var. De där bitarna i huset var nog de sista som skulle ha spritts ut. Tack var missing people skedde det aldrig. Utan dem kanske det här aldrig hade lösts. För det kommer att lösas snabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Ett 3:e alternativ är att GM tillfälligt gömt delarna i huset för att senare, när tiden tillät, kunna gömma dem bättre. Att bara kasta dem i diket har ju sina risker. Stämmer min teori måste GM ha känt till att huset var igenbommat och inte användes rutinmässigt. Stress och lokalkännedom är ett hyfsat 3:e alternativ.

Varför skulle GM tycka att det var så särskilt svårt att gömma troligtvis händer och fötter så han var tvungen att hitta en nödlösning medan huvudet och bålen verkar vara försvunna. Hade GM bil så borde han ha kört långt från Boden men han valde en plats som ligger ett par tre kilometer från centrum.
Sedan har det gått ganska lång tid sedan mordet. Vore det en nödlösning så borde han ha flyttat dom för länge sedan. Syftet med att lägga dom i huset var huvudsakligen att dom inte skulle bli uppätna av djur.
Sedan var det meningen att någon skulle komma dit och hitta dom förr eller senare. Delarna låg helt öppet på golvet och det var relativt enkelt att ta sig in i huset. Fönsterluckan hade varit borttagen för flera månader sedan.
Citera
Medlem
lateus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Den FB jag har kollat på är inte denna? Den har ett smeknamn i mitten och är delvis öppen, denna är stängd?

Den här heter ju Kr*st*ffe* K*bba (smeknamn) J*han*son och är delvis öppen.. I alla fall för mig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Jag har diagnosen Asperger, och jag har iallafall väldigt svårt med att ljuga, är ärlig rätt igenom.
Hur vet man till 100% att han har asperger? kan väl vara autism med psykotiska drag. större sanoligt.
aspergare är extremt godhjärtade.

Det vet man pga folk som känner honom och familjen har bekräftat...

Känner också flera odrägliga personer med aspergers. Försöker bara säga att man är varken snäll eller elak för att man har aspergers. Att han har någon slags autism också skulle inte förvåna mig ett dugg.

Är fortfarande intresserad av vad som hände med hunden. Sitter NÅGON på fakta eller vart vi trollade om att han skulle ha knivat hunden också?
Citera
2013-05-22, 13:32
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Knappast. Om du läser hela TT-texten framgår det att SKL i Linköping ska ta hand om DNA-delen och att det därför kan dröja med svaret.

De kan fortfarande identifierat henne via fingeravtryck eller tandfoton.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Den FB jag har kollat på är inte denna? Den har ett smeknamn i mitten och är delvis öppen, denna är stängd?
https://www.facebook.com/k*istoffer.k.johan**on.3?fref=ts
Citera
Medlem
Här inne låter det som att asperger är en väldigt smal och tydligt avgränsad diagnos där alla är likadana.
Bara att för dom ena så är dom känslolösa och bra på att ljuga, hos andra är dom för ärliga och godhjärtade. Hos en del så är dom slarviga och lämnar saker ogjort eller halvgjort, hos andra är dom pedantiska och nogranna och nojiga över att få saker färdigt.

De här generaliseringarna i tråden är utomordentligt löjliga.
Citera
2013-05-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
KJ kommer gripas idag, om identifieringen av kroppsdelarna visar sig vara VBs.

Han kanske redan sitter just nu.

Ja, det är starkt troligt. Polisen kanske till och med talar om ett gripande vid presskonferensen senare idag.
Citera
2013-05-22, 13:33
Medlem
står ju att man ska kontakta anhöriga igen om fyndet innan man går ut med nåt!
Citera
2013-05-22, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Här inne låter det som att asperger är en väldigt smal och tydligt avgränsad diagnos där alla är likadana.
Bara att för dom ena så är dom känslolösa och bra på att ljuga, hos andra är dom för ärliga och godhjärtade. Hos en del så är dom slarviga och lämnar saker ogjort eller halvgjort, hos andra är dom pedantiska och nogranna och nojiga över att få saker färdigt.

De här generaliseringarna i tråden är utomordentligt löjliga.

Agreed. Däremor måste man ju se kopplingar med 'typiskt' asperger-beteenden.
Citera
2013-05-22, 13:34
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
De kan fortfarande identifierat henne via fingeravtryck eller tandfoton.

Förutsatt att de har tillgång till händer och huvud, ja. De kanske bara har fötterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in