Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har tänkt lite på detta att inga formella misstankar har delgivits KJ. Det känns som att det borde finnas mer fakta som talar mot honom som GM än enbart ett vittnesmål från en släkting om att de spelat tv-spel på lördagskvällen. Lalajlaj tror jag det var nämnde de relativt få omständigheter som räckte för häktning vid Marinas försvinnande i Spekeröd. Man kan tycka att de fakta som vi känner till borde räcka för anhållandebeslut och beslut om husrannsakan för att ev bevis inte ska kunna undanröjas. Ändå har inget sådant skett. Det kan absolut betyda att det finns flera omständigheter som försvagar misstankarna mot honom. Frågan är bara vad det kan vara.
Ett tänkbart svar har nästan ingen snuddat vid här: Det finns en annan person i VBs bekantskapskrets som är okänd här men mycket mer intressant för polisen.
Exakt, kan tänka mig att polisen vet mer än vi. Polisen har ju tillgång till mobiltrafiken, kanske då KJ:s alibi är säker speciellt om det nu förekom mobiltrafik och signaler som man inte kan ifrågasätta. Nu vet jag inte vilka regler gäller, om polisen regelmässigt kan få ut KJ:s mobiltrafik men om dessa kan, kanske där finns svar.