2013-05-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maitan
Finns ju inte ens högskola i övertorneå som han säger sig ha läst på.

Han lär väl mena folkhögskola?
Citera
2013-05-22, 23:11
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
"Jag fick hoppa över gymmnasiet och pluggade på Högskola"

Alltså, "fick hoppa över", betyder det att han var så pluggis/smart att han inte behövde gå gymnasiet överhuvudtaget? Någon som känner honom och vet hur det ligger till?

Jag ställde samma frågan ett antal ex sidor tillbaks i tråden, men fick inget svar.

Undrar också om någon vet mer om hurpass intelligent han var?
Citera
2013-05-22, 23:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det är faktiskt det jag sitter och väntar på!
Det kan vara så att de finkammat hans lght utan framgång, och fortfarande letar BP.
Citera
2013-05-22, 23:12
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
En sak som jag glömde säga var att efter jag tittat till terrängen (på avstånd såklart) är att jag kan dra slutsatserna att man med en fyrhjulsdriven bil med någorlunda markfrihöjd så kör du ganska enkelt mellan huset och fyndplats 2. (Tänk bilen som det har spekulerats om)

Kanske väldigt irrelevant.

Intressanta tankegångar. Undrade just om det var möjligt att köra vissa typer av fordon där.
Citera
2013-05-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
http://www.nll.se/upload/IB/lg/hse/rutiner/Rutin%20f%C3%B6r%20transport%20av%20avlidna.pdf

Här står allt som ni vill veta.

Kom på var jag läst om det, Fonus skötte transporten när man fann han som försvunnit i Råneå, din länk beskriver allmänna rutiner inom landstinget, jag tror inte det innefattar händelser där man misstänker brott.

"Två begravningsentreprenörer från Fonus tog hand om manskroppen som hittades på den lilla ön Villaholmen utanför Kängsön. Den ska undersökas på rättsmedicin i Umeå för att identiteten säkert ska fastslås."

källa: http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6377252
Senast redigerad av Reckie 2013-05-22 kl. 23:16.
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
"Jag fick hoppa över gymmnasiet och pluggade på Högskola"

Alltså, "fick hoppa över", betyder det att han var så pluggis/smart att han inte behövde gå gymnasiet överhuvudtaget? Någon som känner honom och vet hur det ligger till?

Så var det absolut inte.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Äh vi är faktiskt några st som sysslat med jakt, är anatomiskt / medicinskt utbildade,
har även assisterat vid obduktioner och utfört svepningar av lik
..

Men endel är ju svin förbannade när man säger ett jävla pip om vad som är möjlig metod o inte..
Vi dementeras på en gång

Men detta är nu inte en skryttråd?

Har det framkommit FAKTA hur kroppen blivit styckad som?
Citera
2013-05-22, 23:14
Bannlyst
Det här ska polisen klara upp. Allt annat är fånigt säger GW.

Haha det är ju Norrland vi pratar om här som jagar tjuvjägare på sin höjd max. Angående KJ om det är han varför tar man inte hand om honom nu? Först och främst föra att han inte skall skada sig själv , men framförallt att han inte skall skada eller döda någon mer.

Har polisen span på honom dygnet runt nu eller hur fungerar det?
Citera
2013-05-22, 23:14
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har tänkt lite på detta att inga formella misstankar har delgivits KJ. Det känns som att det borde finnas mer fakta som talar mot honom som GM än enbart ett vittnesmål från en släkting om att de spelat tv-spel på lördagskvällen. Lalajlaj tror jag det var nämnde de relativt få omständigheter som räckte för häktning vid Marinas försvinnande i Spekeröd. Man kan tycka att de fakta som vi känner till borde räcka för anhållandebeslut och beslut om husrannsakan för att ev bevis inte ska kunna undanröjas. Ändå har inget sådant skett. Det kan absolut betyda att det finns flera omständigheter som försvagar misstankarna mot honom. Frågan är bara vad det kan vara.

Ett tänkbart svar har nästan ingen snuddat vid här: Det finns en annan person i VBs bekantskapskrets som är okänd här men mycket mer intressant för polisen.

Exakt, kan tänka mig att polisen vet mer än vi. Polisen har ju tillgång till mobiltrafiken, kanske då KJ:s alibi är säker speciellt om det nu förekom mobiltrafik och signaler som man inte kan ifrågasätta. Nu vet jag inte vilka regler gäller, om polisen regelmässigt kan få ut KJ:s mobiltrafik men om dessa kan, kanske där finns svar.
Citera
2013-05-22, 23:16
Bannlyst
Citat:

Men han har väl gått på samma gymnasium som VB eller har jag fått det helt om bakfoten?
Citera
2013-05-22, 23:16
Medlem
wire2s avatar
Citat:
En förkortad felskrivning säkert (eller för att det låter bättre) ska nog vara Folkhögskola som blev (Folk) -"högskola". Högskolor i dess rätta bemärkelse och universitet gör inte avsteg från behörighetskraven.
Citera
2013-05-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är det bara jag som skulle gräma ihjäl mig om jag inte hade agerat efter att ha hört skriken.
Nejdå! Har man vett att höra av sig bara efter konststerat mord...... Borde va
skillnad på V75 segrar skrik och dödsskrik ..... Den personens passivitet
kan ha varit skillnaden på liv och död
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in