2013-05-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Du är inte helt smart va? Fast det blev väl enklare att klippa bort delar av inlägget och hitta på egna sammanhang.
Du inser att jag gjorde gällande att ett impulsivt mord på platsen verkar osannolikt med tanke på att kroppen styckats, vilket förutsätter att gärningsmannen har med eller hämtar kniv samt tänker i banorna "komma undan".

Och har man börjat tänka i banorna att komma undan så lär insikten om att flytta kroppen från mordplatsen, där man lämnat spår, komma tämligen omgående.

För övrigt går det utmärkt att mörda impulsivt och därefter jobba strukturerat och genomtänkt i syfte att försvåra att åka fast.

Alldeles oavsett, ett impulsivt mord på platsen känns osannolikt.
Att du tyckte att det var självklart att bränna kroppen tyckte jag var konstigt.
Men jag erkänner, när jag läser det igen, så verkar du mer vara av samma åsikt som jag.
Citera
2013-05-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och vad svarade han kompisarna, hans svar är ju borta.
http://img607.imageshack.us/img607/5222/imageeoz.jpg

Nej de är inte borta, de syns för dem som det är ämnat för. Har försökt förklara att man kan vara totalt osynlig på FB om man vill och bara låta vissa se vad man skriver. Jag, t ex är inte ens sökbar på FB trots att jag är väldigt aktiv där.
Citera
2013-05-22, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Hur ser AN ut finns det någon bild på henne? Har letat som en dåre i tråden men inte hittat.

Jag har sett henne in person för några år sedan. Typisk medelålders kvinna. Inte direkt tyngdlyftare och inte direkt stor.
Gissar att hon knappt skulle lyfta 5 kilo bicepscurl tio gånger.
Citera
2013-05-22, 23:00
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Denna mannen i Örebro fallet va en som nekade in i det sista. Hans psykbryt hade nog mer att göra med att inte klara att konfrontera skammen. Han va liksom en liten uppstickare kan man säga som etablerat sig i medelklassen. En konflikträdd typ också. Han tog hellre livet än att bära skammen för jag tror inte han kände sig samvete för handlingen.
Det sägs att "ickebrottslingar" dvs de som inte är yrkeskriminella men har begått ett brott är de som allra sist erkänner sin skuld eftersom de socialt sett har så mycket att förlora, skammen precis som du säger. Däremot så är det vanligt att yrkeskriminella ganska snabbt erkänner när bevisningen är överväldigande (såsom teknisk bevisning mm) de har mindre att förlora på ett erkännande och skiter i om deras namn blir uthängt.
Citera
2013-05-22, 23:01
Medlem
Citat:
Här va rättsläkaren på plats först och sen kom Fonus och hämtade enligt lokalblaskan.

Ok har du praktiserat eller?
Ja som jägare så har det ju såklart hänt att man tagit lös t.ex ett bakben från en älg att ge till någon bekant. Och de är ganska snarlik uppbyggnad.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Har tänkt lite på detta att inga formella misstankar har delgivits KJ. Det känns som att det borde finnas mer fakta som talar mot honom som GM än enbart ett vittnesmål från en släkting om att de spelat tv-spel på lördagskvällen. Lalajlaj tror jag det var nämnde de relativt få omständigheter som räckte för häktning vid Marinas försvinnande i Spekeröd. Man kan tycka att de fakta som vi känner till borde räcka för anhållandebeslut och beslut om husrannsakan för att ev bevis inte ska kunna undanröjas. Ändå har inget sådant skett. Det kan absolut betyda att det finns flera omständigheter som försvagar misstankarna mot honom. Frågan är bara vad det kan vara.

Ett tänkbart svar har nästan ingen snuddat vid här: Det finns en annan person i VBs bekantskapskrets som är okänd här men mycket mer intressant för polisen.
Citera
Medlem
Är det här KJ?

http://sv.netlog.com/majoren17
Senast redigerad av bitchface 2013-05-22 kl. 23:01. Anledning: stavfel
Citera
Medlem
Någon som möjligen har en bild på denne KJ då FB-sidan är nedstängd
Citera
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Det sägs att "ickebrottslingar" dvs de som inte är yrkeskriminella men har begått ett brott är de som allra sist erkänner sin skuld eftersom de socialt sett har så mycket att förlora, skammen precis som du säger. Däremot så är det vanligt att yrkeskriminella ganska snabbt erkänner när bevisningen är överväldigande (såsom teknisk bevisning mm) de har mindre att förlora på ett erkännande och skiter i om deras namn blir uthängt.

Läs: Ton* *lldén
Senast redigerad av fingercuffs 2013-05-22 kl. 23:07.
Citera
2013-05-22, 23:02
Medlem
Kanske läge att ha span och se om någon misstänkt har städmani, kanske med klorin?
Citera
Bannlyst
Citat:
Nu vill man ju först ha reda på hur långt man kan köra till sista dumpningsplatsen och eventuellt tyngd på hela offret. Du kan ta en regel att dom orkar inte en hel kropp mer än kanske 25 m om det är en lättare person. Så släpa 100-150 är väl ganska mycket eller vad säger du om det?

Thai-bruden väger nog runt 50 kilo. Möjligen marginellt mer.
MB, exempelvis, väger säkert runt de 90 och tränar regelbundet. Han skulle nog kunna bära 50 kilo på axlarna åtminstone 50 meter.
Med rätt släpteknik skulle det säkert gå 150 meter, förutsatt att terrängen medger det.
En svagare gärningsman får nog göra det i etapper.

Men som jag förstått det var gömman rätt nära vägen?
Citera
Medlem
Citat:
Här va rättsläkaren på plats först och sen kom Fonus och hämtade enligt lokalblaskan.

Ok har du praktiserat eller?

Äh vi är faktiskt några st som sysslat med jakt, är anatomiskt / medicinskt utbildade,
har även assisterat vid obduktioner och utfört svepningar av lik..

Men endel är ju svin förbannade när man säger ett jävla pip om vad som är möjlig metod o inte..
Vi dementeras på en gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in