2013-05-27, 13:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Fast han sa aldrig till den andra deltagaren vad hen hette väl? Inte om det är den personen som skrev om det här iaf, för han skrev ju fel namn/initialer här i början just pga det. Jag vill inte riktigt tro att den här killen är skyldig, men det är konstigt att han inte ville skriva upp sig på listorna. Men folk kan ju ha fixa idéer för sig utan att vara styckmördare.

Ja, man undrar hur KJ tänkte där. Trodde han att det skulle vara ett erkännande att skriva under? Har han dåliga erfarenheter av underskrifter? Jag tänker på att han har en god man, då har han antagligen skrivit under en del papper.

Hade han handskar på händerna? Var händerna indragna i rockärmen, ville inte visa eventuella skador på händerna?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-27 kl. 13:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Hur mycket kan morsan begära ut i skadestånd för att ha fått sin dotter mördad och styckad?

Det skulle i så fall vara vid en civil rättegång efter att mördaren har blivit dömd för brottet.
Citera
Medlem
Docklands avatar
DNA blir svårt, om det inte är i direkt anslutning till ett av såren eller liknande.
Hon har kanske som angivits uppehållit sig hemma hos KJ och lusats ned med hans DNA efter toalettbesök och annat.

Jag tror en människa har ganska mångas DNA på sig och om de hittar DNA från KJ på hennes kropp är det inte tillräckligt för att utpeka honom som gärningsman.

Rätta mig om jag har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Om man antar att KJ hela tiden talat sanning och att VB verkligen lämnade hans bostad runt 21. Hon har då träffat sin lieman på hemvägen. Antingen träffade hon på någon som erbjöd henne skjuts hem. Hon har knappast gått till ödehuset själv. Det kan ha hänt någonting oplanerat under bilfärden, någon som försökt sig på närmanden med blivit avvisad. Då bör det finnas en person i VB's umgängeskrets som har oförklariga rivmärken på kroppen/ansiktet eftersom jag tror hon har försvarat sig och gjort hård motstånd.

Läste också någonstans att enligt KJ's vänner är han en väldigt lugn person som inte hetsar upp sig i onödan. Alltså inte aggressiv på något sätt.

Så kan det ju också vara, men det behöver ju inte vara någon i hennes umgängeskrets, utan det kan ju vara någon helt okänd. Har hon promenerat hem så har hon kanske passerat Rotorvägen, där ska det finnas ett ställe dit polisen får göra flest utryckningar, enligt vad någon berättade för mig. Vet därför inte sanningshalten i det påståendet.
Hursomhelst sade denna person att ingen "vanlig" bodensare går förbi det området, ensam.
Citera
2013-05-27, 13:10
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Jag kommer in sent i tråden. Mycket att läsa ikapp.

Men kan någon svara på om vi har granskat M*ts Brisen*eldt (a & f)?
Han har varit väldigt aktiv på BO's Facebook.
Citera
2013-05-27, 13:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Då är SR ute och snurrar - väljer att tro på advokaten, åklagaren och TT.

Tydligen har fel uppgift gått ut tidigare:

Citat:
Kammaråklagare Anna Bergström begärde honom häktad skäligen misstänkt för mordet (felaktig uppgift tidigare).
Mannens advokat sa sedan att 22-åringen förnekar brott och motsatte sig häktning.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5546363
Citera
2013-05-27, 13:12
Bannlyst
Hon ser lite tagen ut åklagaren. Tror de är ute på fel spår.
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Mordvapen, en brottsplats. DNA.

Kallas nog utredningshäktning, man tror sig ha bevis men behöver mer tid. Misstanken är oförändrad.

SORRY! Läste lite fel där uppe. GeneralTutte har rätt. Mitt avser skäligen, inte sannolika.
Senast redigerad av lilltoe 2013-05-27 kl. 13:18.
Citera
Medlem
Emhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anne67
Så kan det ju också vara, men det behöver ju inte vara någon i hennes umgängeskrets, utan det kan ju vara någon helt okänd. Har hon promenerat hem så har hon kanske passerat Rotorvägen, där ska det finnas ett ställe dit polisen får göra flest utryckningar, enligt vad någon berättade för mig. Vet därför inte sanningshalten i det påståendet.
Hursomhelst sade denna person att ingen "vanlig" bodensare går förbi det området, ensam.

Där finns ett par gamla militärhus där dom skyfflat in invandrare och det har varit ett x antal försök till våldtäkt..
Citera
Medlem
Jag säker på att KJ är gärningsman.anar att han även har fler specialintressen och är medlem på Darkside.
Citera
2013-05-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Jag kommer in sent i tråden. Mycket att läsa ikapp.

Men kan någon svara på om vi har granskat M*ts Brisen*eldt (a & f)?
Han har varit väldigt aktiv på BO's Facebook.

Nope, har önskat detta genom hela tråden. Dock så är det mkt mkt svårt
eftersom han bor på Färöarna.

Tror fortfarande på att dom har rätt GM i förvar. Men han som du nämner tål att granskas....
Citera
2013-05-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det var ishockey och vem som helst skulle kunna bli aggressiv om någon byter kanal i samband med att Sverige anfaller, det vart ju mål vid 21 tiden.

Se "profilen" som slog ihjäl sin hustru under bingolotto, kanske även hon bytte kanal eller störde honom på något sätt när det var som mest spännande så han slog ihjäl henne för att få lite lugn.

Bingolottomordet är en händelse som inträffade under ett rus av alkohol. KJ drack knappt alkohol samt att skulle hon ha blivit knivhuggen och/eller styckad i hans lägenhet skulle teknikerna redan ha hittat mordplatsen. De letar fortfarande efter mordvapen och mordplats.

Nej, KJ är inte GM!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in