2013-05-22, 13:23
Medlem
Har föjt denna tråden under en längre tid.

Det finns så många underbara teorier att jag blir mörkrädd.
Här är min syn på saken:

1. Kroppen skulle aldrig hittas, GM fick panik och forslade undan kroppen till en plats han känner till väl, Gula huset. Hade han velat att kroppen skulle hittas hade den lämpats på boden arenas fotbollsplan eller på en annan central plats.
2. Anledningen till att inte hela kroppen återfunnits är att man inte glider runt bland folk med likdelar i onödan. GM har försökt flytta kroppen i takt med MPS sök men blivit störd eller stressad och inte kunnat flytta de delar som nu påträffats.
3. KJ är min GM, har själv jobbat med personer med aspergerdiagoser och dom saknar empati och förståelse för andra människors känslor. Dom kan således ljuga omgivningen rätt upp i ansiktet eftersom dom inte blandar in känslor i lögnen. Han var den som sist var med VB och jag är 99% säker på min sak.
4. Karateklas med familj har inte någon inblandning i VBs förvinnande. Tror dock att dom haft stora konflikter med VB vilket ledde till kommentarerna som startade häxjakten på halva bodens karateklubb.
5. GM kommer anhållas inom 7 dar.
Citera
2013-05-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palasso
Det finns tydligen ett annat fort precis i närheten, svedjefortet. Vet någon om de intresserat sig för det området?

Om nu misstankar finns mot KJ, har de kollat upp andra områden de spelat soft air gun på? Finns väl rätt mycket militär mark med tillhörande byggnader och bunkrar ut mot rödbergsfortet/råbäcken?

Man brukar spela det nere vid aldersjön, det är också ett stort militärtområde. Tycker dom borde söka där, ligger inte heller så långt bort.
Citera
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virrvarr42
Tiger om undersökningen
BODEN. Den rättsmedicinska undersökningen av de kroppsdelar som hittades i Boden i måndags kväll är nu klar.
Resultatet har meddelats muntligen till polisen, säger Susan Sprogøe-Jakobsen, chef för Rättsmedicinalverkets enhet i Umeå till TT.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846665

Edit 2:a på bollen..

Men det verkar ändå inte som om DNA-analysen är klar!?

Citat:
– Det ska Rättsmedicinalverket rättsgenetiska enhet i Linköping göra. Det handlar om DNA och annat och det kan ta tid, förklarar Susan Sprogøe-Jakobsen.
Citera
Bannlyst
Hur bra svenska pratade VB? Klockrent eller med mycket brytning? .
Citera
2013-05-22, 13:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demigod666

Här är min syn på saken:

1. Kroppen skulle aldrig hittas, GM fick panik och forslade undan kroppen till en plats han känner till väl, Gula huset. Hade han velat att kroppen skulle hittas hade den lämpats på boden arenas fotbollsplan eller på en annan central plats.
2. Anledningen till att inte hela kroppen återfunnits är att man inte glider runt bland folk med likdelar i onödan. GM har försökt flytta kroppen i takt med MPS sök men blivit störd eller stressad och inte kunnat flytta de delar som nu påträffats.
3. KJ är min GM, har själv jobbat med personer med aspergerdiagoser och dom saknar empati och förståelse för andra människors känslor. Dom kan således ljuga omgivningen rätt upp i ansiktet eftersom dom inte blandar in känslor i lögnen. Han var den som sist var med VB och jag är 99% säker på min sak.
4. Karateklas med familj har inte någon inblandning i VBs förvinnande. Tror dock att dom haft stora konflikter med VB vilket ledde till kommentarerna som startade häxjakten på halva bodens karateklubb.

KJ kommer gripas idag, om identifieringen av kroppsdelarna visar sig vara VBs.

Han kanske redan sitter just nu.
Citera
2013-05-22, 13:25
Medlem
lateus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiiaa
Stämmer det att KJ heter K*ist**fer J*han**on?
Är det någon som har hitta FB på denna person?

https://www.facebook.com/krist*ffer.k.j*hanss*n.3?fref=ts (*o)
Citera
2013-05-22, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Du menar att han sjöng under tiden...?

Nej tänkte på vittnet som hörde skriken . Hörs kanske sämre inifrån badrummet än om det hade skett i annat rum. Det var ju två skrik vittnet hade hört från VB:s lägenhet.
Citera
2013-05-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Jag skulle tro att det är lättare att stycka om den är likstel. Det har tidigare redogjorts här om hur man styckar en kropp och det är ganska enkelt så länge man styckar vid leder. En sena eller muskel är väldigt svår att slita av men inte särskilt svår att skära av med en vass kniv. Jag tror att man skulle kunna göra det med en vanlig morakniv.

Alla som rensat en kyckling eller skurit upp en kotlettrad kan med lite sunt förnuft få en styckning att se riktigt professionell ut. Med minsta motståndets lag blir det snyggt gjort och det spelar inte så stor roll om kroppen är stel / frusen eller ej. Det många felaktigt tror är att kroppen blöder kraftigt om den inte är frusen. Kroppen blöder bara marginellt efter det att hjärtat slutat pumpa upp blodtrycket. Håller man en smal fylld slang med öppningen nedåt och håller för den andra öppningen ser man hur lite vätska som faktiskt hittar ut. Kommer det sedan till luft så koagulerar blodet rätt snabbt.
Citera
2013-05-22, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
You said it!

Jag har diagnosen Asperger, och jag har iallafall väldigt svårt med att ljuga, är ärlig rätt igenom.
Hur vet man till 100% att han har asperger? kan väl vara autism med psykotiska drag. större sanoligt.
aspergare är extremt godhjärtade.
Citera
2013-05-22, 13:28
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
Driver du med oss, angående fingeravtryck? Det är lätt att skaffa från hennes rum, alternativt från ett pass om hon införskaffat ett sådant senaste åren. Det lämnar man numera alltid när man ska få ut ett pass.

Jag menar från kroppsdelarna som de funnit och analyserat!

Dessutom så kom VB hit när hon var tolv, hon kan ha ett gammalt pass som inte kräver fingeravtryck, har inte någon vidare koll på när de nya passen kom dock.

Det jag spekulerade i var om de hade hennes fingeravtryck vid immigrationen till Sverige, men tanke på att de försöker att identifiera kroppen! Och skulle kunna göra det möjligtvis via ett fynd av hennes händer...
Citera
2013-05-22, 13:28
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lateu
https://www.facebook.com/krist*ffer.k.j*hanss*n.3?fref=ts (*o)
Den FB jag har kollat på är inte denna? Den har ett smeknamn i mitten och är delvis öppen, denna är stängd?
Citera
2013-05-22, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av demigod666

Här är min syn på saken:

7 dar? Är du helt väck eller? Varför så länge? Du säger ju att du är säker på KJ varör skulle det då ta 7 dar att sy in honom?
Senast redigerad av GeneralTutte 2013-05-22 kl. 13:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in