Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-22, 18:39
  #8653
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Om ugglegatan är aktuell bor den inte en A*e*a*der B*r* där? Har han inte tillgång till en svart picup?

På vilket sätt är den gatan aktuell, det är inte där reportrarna häckar och polisen gör dörrknackning. Det är inte heller där VB bevisligen vistades sista tiden i livet. Det finns inget som framkommit att hon kommunicerat med någon på den gatan.

Hur kan den gatan vara aktuell, annat än att hon bor där och hämtades av exet där kl 16?
Citera
2013-05-22, 18:39
  #8654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Kompisens far bor i närheten, och hade fått höra att det var en granne som bodde på u'glega'tan

Bor någon i karatefamiljen där?
Citera
2013-05-22, 18:40
  #8655
Medlem
Citerar lite gamla "dumheter"

Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Jag TROR att polisen haft stenkoll på KJ. Sett att han åkt ut till fyndplatsen, och polisen har skickat dit en sluten grupp från missing people som "hittade" delarna. Allt för att kunna fortsätta följa KJs sysslor. Är min teori möjlig?

Nej, varför skulle polisen använda MPS som nån form av insatsstyrka? borde finnas iaf minst en polis i boden som klarar att jobba i civila kläder..


Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
http://www.nsd.se/nyheter/boden/arti...icleId=7668191

Någon som vet något om dessa "indikationer" på varför missing people sökte just vid fyndplatsen?

Enligt MPS själva så hade de varit ute och kollat ett tips som inte gav något och sedan åkte de ut och rekade inför kommande skallgångar i det aktuella området som ligger i anslutning till redan avsökt område. Dvs helt naturlig fortsättning på sök, dvs man utökar efterhand. När de sedan var på plats så passade de på att söka av ett hus, vilket är rätt enkelt att göra på 6 personer..

Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Varför skulle GM släpa in en hel kropp i huset och sedan stå i samma hus och stycka den för att sedan bära ut det mesta igen och begrava det 150 meter bort? Nej, så går det nog inte till.

Kroppen styckades inte i huset Ergo: Kroppen har aldrig varit inne i huset i helt skick.

Utan att veta hur huset ser ut invändigt så känns det ändå rätt konstigt att man, om man nu vill använda det som dumpningsplats, inte gömde delarna bättre där inne.

Med lite "tur" hade de kanske inte hittats förrän kommunen bestämmer sig för att riva kåken om några år
Citera
2013-05-22, 18:40
  #8656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Ditt omdömme om vad som är fantasier och inte ger jag nog inte så mycket för, då du fortfarande är tjurskallig med din "utplanterade likdelar"-saga trots att flera olika personer har slagit hål på alla dina argument upprepade gånger.

Finns det någon annan som VET om Kj var helt singel och inte bara gissar?

Alltså att han inte ens hade någon flört på gång... Något ragg senaste veckorna som skulle kunna bli grinig?
Kan nog garantera att min sambo skulle reagera negativt om ett ex till mig kom hem för att "plugga" lite omotiverat. Misstänker de flesta i en relation kan hålla med....

Jag kan inte vara säker på att kroppsdelarna placerats där med avsikt att hittas, men uppenbarligen har mördaren inte agerat logiskt utifrån perspektivet att hon absolut inte skulle få hittas.
Lägger man ut kroppsdelar och andra tillhörigheter på detta slarviga sätt så tyder det i alla fall inte på att man har ansträngt sig till det yttersta för att att dölja brottet, eller så är man bara mycket osmart.
Det kan också vara så att själva brottet begicks i området och att han inte orkade / vågade forsla bort kroppen.
Citera
2013-05-22, 18:41
  #8657
Medlem
cybergrodans avatar
Nu har jag inte hunnit läsa igenom hela tråden ännu, jag känner inte heller KJ, och man ska väl inte dömma personer efter hur de ser ut heller men iallafall. Utifrån KJ:s bilder på facebook så finns det ingen chans i världen att jag skulle tro att han var en styckmördare, han ser inte riktigt ut som den typiska mördaren överhuvudtaget.

Jag skulle gissa på att mördaren är ''hemlig'' inom BO:s bekantskapskrets, att det är någon som hon känner, men att det inte är någon som vet att denne känner BO.

Jag har sett att flera skrivit om KJ:s facebook, att han inte har varit aktiv på ett tag, det stämmer inte. För er som inte har facebook: http://www.ladda-upp.se/bilder/hjwubmsxdepeyq/
(vet att det var lite väl överdrivet med paint där över bilderna haha, men vill inte att folk som inte har att göra i denna tråd ska finnas med här)
Citera
2013-05-22, 18:41
  #8658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Om ugglegatan är aktuell bor den inte en A*e*a*der B*r* där? Har han inte tillgång till en svart picup?

Nej det är inte MBs son.
Citera
2013-05-22, 18:42
  #8659
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
På vilket sätt är den gatan aktuell, det är inte där reportrarna häckar och polisen gör dörrknackning. Det är inte heller där VB bevisligen vistades sista tiden i livet. Det finns inget som framkommit att hon kommunicerat med någon på den gatan.

Hur kan den gatan vara aktuell, annat än att hon bor där och hämtades av exet där kl 16?

Han hämtadd henne alltså 16 på ugglegatan? Undra om de passerat någon utav platserna där VBs mobilsignal fångats upp?
Citera
2013-05-22, 18:42
  #8660
Medlem
Plastartikels avatar
Det var någonstans i tråden jag läste att poliserna skulle vara på Ugg*egat*n, bor inte AB där?
MB´s son?
Citera
2013-05-22, 18:43
  #8661
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Nu har jag inte hunnit läsa igenom hela tråden ännu, jag känner inte heller KJ, och man ska väl inte dömma personer efter hur de ser ut heller men iallafall. Utifrån KJ:s bilder på facebook så finns det ingen chans i världen att jag skulle tro att han var en styckmördare, han ser inte riktigt ut som den typiska mördaren överhuvudtaget.

Jag skulle gissa på att mördaren är ''hemlig'' inom BO:s bekantskapskrets, att det är någon som hon känner, men att det inte är någon som vet att denne känner BO.

Jag har sett att flera skrivit om KJ:s facebook, att han inte har varit aktiv på ett tag, det stämmer inte. För er som inte har facebook: http://www.ladda-upp.se/bilder/enxdyamdfqtkzi/
(vet att det var lite väl överdrivet med paint där över bilderna haha, men vill inte att folk som inte har att göra i denna tråd ska finnas med här)


Men har dom ett speciellt utseende menar du dessa styckmördare`?
Hur ser dom ut då undrar jag.
Citera
2013-05-22, 18:44
  #8662
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
http://www.svtplay.se/nordnytt
kika på det

En svart Nissan noterades i Bodsvedjan, en bil folk inte sett där tidigare. Folk i Boden är rädda och oroliga.
Citera
2013-05-22, 18:44
  #8663
Medlem
Fick höra idag att hoten som VB anmält ska ha varit brev som AN skickat pga VBs förhållande med MB
Citera
2013-05-22, 18:45
  #8664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
En svart Nissan noterades i Bodsvedjan, en bil folk inte sett där tidigare. Folk i Boden är rädda och oroliga.
jo vem fasen kör denna mystiska nissan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback