2013-05-14, 13:17
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man börjar nästan få en kuslig känsla av att den här familjen B*rg håller delar av Boden i skräck.
Det är förvånansvärt tyst, men det har kommit någon enstaka kommentar från någon som verkar ha känt till familjen och man kunde läsa mellan raderna att han menade att det nog var de som låg bakom på något sätt. Han skrev att pappan ytligt verkade trevlig men att han också hade en obehaglig hårdhet under ytan och att han troligen var kapabel att göra något liknande.

Man kan ju även titta på pappans sida på FB. Hans foton visar något som ser ut som blodstänk och en bild av ett inplastat ansikte som kommer från Dexter som var en TV-serie som handlade om en seriemördare.

Mammans kommentar om kackerlacka kan även tolkas lite halvt rasistiskt, men det kan ju ha varit sonen eller pappan som har haft hennes inloggningsuppgifter.

Men då kan vi uppmuntra människor att skaffa sig konton här och skriva anonymt om vad de vet! Eller varför inte skicka pm till redan registrerade för anonym postning här i forumet?
Citera
2013-05-14, 13:20
Medlem
failures avatar
Citat:
Nej naturligtvis inte. Men man tycker att om polisen hade förhört familjen så borde dom ha kunnat gå ut och tala om vad VB hade sysslat med under det senaste dygnet. Nu vet vi ju inte ens om hon gick hemifrån till kompisen eller hade varit någon annan stans.
Antingen är alltså denna information av känslig karaktär eller så har polisen inte lyckats luska ut detta fortfarande. Detta tycker jag är anmärkningsvärt.
Vill polisen verkligen ha allmänhetens hjälp att lösa fallet så borde man ju rimligtvis kunna dela denna information som kan vara viktig för att komma vidare.

Nej man går inte ut med information hit och dit som inte är av betydelse för allmänheten. Det enda det leder till är att skapa vilda spekulationer. Och ja, mamman är hörd.
Citera
2013-05-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Men då kan vi uppmuntra människor att skaffa sig konton här och skriva anonymt om vad de vet! Eller varför inte skicka pm till redan registrerade för anonym postning här i forumet?
Ja jag håller på sätt och vis med dig. Jag tycker att folk som vet kan gå in här och skriva anonymt. Men jag kan tänka mig att om man är rädd på riktigt så vågar man inte ens skriva anonymt eftersom någon kanske skulle kunna räkna ut vem man är beroende på vilka uppgifter man känner till.
Citera
2013-05-14, 13:24
Medlem
highfives avatar
Att brotten ökar i Boden är ingen hemlighet. Skriver man vad det beror på så benämns man som rasist. Tidigare beskyllde man rekryterna för allt, men de finns ju inte kvar längre.

http://pejl.svt.se/brott/norrbotten/boden/

Studerar man Brottsportalen.se så ser man att sexbrotten ökat rejät de senaste åren.
Citera
2013-05-14, 13:24
Medlem
Sleepwalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
De flesta i Boden kanske sitter framför datorn och läser den här tråden. Eftersom de då genom trådens skribenter får reda på en massa intressant om folk i trakten behöver de inte säga så mycket själv. Snart kanske Emil med eld i håret får en massa flashbackturister som hälsar på och ber honom vissa tricket.

Jag tror ju att folk i Boden vet mer som de kan plua ihop med det vi skriver sen fövånar det mig inte alls att de följer tråden och luskar men kanske har J-sson helt rätt, dags att uppmuntra till PM
För folk kanske inte vill bli kända som den nya "kakerlackan" i Boden.
Citera
2013-05-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Nej man går inte ut med information hit och dit som inte är av betydelse för allmänheten. Det enda det leder till är att skapa vilda spekulationer. Och ja, mamman är hörd.

Ja okej, med det resonemanget så kan vi ju lägga ner FB i princip. För mycket information skapar vilda spekulationer.

Tänk om polisen skulle resonera som du. Då skulle vi kunna höra uttalanden som "Vi uppmanar allmänheten att inte komma in med tips för vi blir bara snurriga i huvudet av all information".

Hur vet du att mamman är hörd? Vad gav det i så fall för resultat? Är pappan och sonen hörda?
Citera
2013-05-14, 13:27
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ja jag håller på sätt och vis med dig. Jag tycker att folk som vet kan gå in här och skriva anonymt. Men jag kan tänka mig att om man är rädd på riktigt så vågar man inte ens skriva anonymt eftersom någon kanske skulle kunna räkna ut vem man är beroende på vilka uppgifter man känner till.

Eller så kanske det är så att folk inte vill bidra då det ser ut som det gör i tråden? Boden är ett hyfsat litet samhälle där man känner eller är bekanta med de flesta. Folk har förmodligen sett att när någon går in och säger vad dom känner till om en person så har de blivit påhoppade för att de "försvarat" personen i fråga, vilket resulterat i att den utpekade blivit än mer uthängd för att det är så "misstänkt" att någon försvarar dom. Bristen på sunt förnuft, att hålla sig inom rimliga gränser och hyfsat bemötande kan nog skrämma iväg en hel del som gärna skulle delta i en mer sansad diskussion. Det tror jag i alla fall.
Citera
2013-05-14, 13:30
Medlem
failures avatar
Citat:
Ja okej, med det resonemanget så kan vi ju lägga ner FB i princip. För mycket information skapar vilda spekulationer.

Tänk om polisen skulle resonera som du. Då skulle vi kunna höra uttalanden som "Vi uppmanar allmänheten att inte komma in med tips för vi blir bara snurriga i huvudet av all information".

Hur vet du att mamman är hörd? Vad gav det i så fall för resultat? Är pappan och sonen hörda?

Ja det är exakt så de resonerar, sen får du fantisera ihop vad du vill
Citera
2013-05-14, 13:44
Medlem
Blatte betyder kackerlacka på franska.
Citera
2013-05-14, 13:45
Medlem
På tal om MB:s son AB: Är det han som bor mer eller mindre granne med VB, i uppgång 2B?
Kollar man på SB1990 så bodde MB med annan kvinna på den adressen 1990, året innan AB föddes. Så AN är nog inte hans mor.

Sen en lite märklig sak som jag fick fram på google: En träff på VB där det stod ett mellannamn Ar*schou* ( e och g). Länken gick sen till hennes FB-sida där detta mellannamn inte finns med. Har mellannamnet funnits där förr, eller har det bara blivit nån skum länk på google av misstag?
Länken det stod på: https://pipl.com/directory/name/Bangsuan/Vattchareeya/
Citera
2013-05-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Håller med. Jag har gått vidare till andra funderingar nu.

När är hon född, egentligen...?
Enligt sin egen uppgift på netlog är hon född 24 juni 1989, men enligt birthday gäller 1 augusti 1992.
Eller är det en dubbelgångar på netlog? Enligt birthday finns det bara en person som heter bangsuan i efternamn.

http://sv.netlog.com/vatchareeya
http://www.birthday.se/sok/?l=bangsuan

Håller med, nu då flaschback tråden spolar igenom nätet och det poppar upp en ganska kontaktsökande tjej med ett avsevärt större socialt nätverk än vad som framkom första dagarna, en del medlemskap/profiler är nog mer av nyfikenhet men hon är uppenbarligen kontaktsökande och kan antagligen ha fler vänner/kontakter i både Boden och omnejd.

Har sökt lite ikring dödsolyckan 1 maj i Boden och kan se att det finns en del gemensamma kontakter med dem som figurerat i tråden, kanske en slump men kopplingar finns till viss mån.

Det jag tänker är om hon retat upp någon gällande olyckan för hon rippade R*wa t.o.m. innan det fanns i tidningar som uppdaterad artikel den 2'a maj. Dock var dödsfallet känt tidig morgon för en liten krets men VB måste fått infon privat och ej genom media.
Citera
2013-05-14, 13:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Håller med, nu då flaschback tråden spolar igenom nätet och det poppar upp en ganska kontaktsökande tjej med ett avsevärt större socialt nätverk än vad som framkom första dagarna, en del medlemskap/profiler är nog mer av nyfikenhet men hon är uppenbarligen kontaktsökande och kan antagligen ha fler vänner/kontakter i både Boden och omnejd.

Har sökt lite ikring dödsolyckan 1 maj i Boden och kan se att det finns en del gemensamma kontakter med dem som figurerat i tråden, kanske en slump men kopplingar finns till viss mån.

Det jag tänker är om hon retat upp någon gällande olyckan för hon rippade R*wa t.o.m. innan det fanns i tidningar som uppdaterad artikel den 2'a maj. Dock var dödsfallet känt tidig morgon för en liten krets men VB måste fått infon privat och ej genom media.

Föraren som dog, han hade en tjej va? I så fall, vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in