2013-05-23, 11:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridayfreedom
På vilket vis har polisen låtit "alla tro att han är mördare"?

Det framgår väl ganska klart, men mitt svar var på ett inlägg som sa att de fokuserade på KJ för att ta bort misstankarna mot MB. Fråga den som föreslog det.
Citera
2013-05-23, 11:56
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det blir inte riktigt det samma när kroppen är i bitar, beroende på var den är delad. Torson skulle kunna vara uppsvullen.
Så kan det nog vara. Fruktansvärt vilket som, det kan inte vara en syn man glömmer i rödaste rappet heller
Citera
2013-05-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dmpbarn
Problemet är att hon inte är så känd, jag har ingen i min bekantskapskrets som ens har hört talas om henne, inga gemensamma vänner på facebook och ingen av mina vänner har gemensamma vänner med henne. Så hon är lite av en outsider känns det som.

Även om det är så.. så bör det finnas mer information, han som blev mördad i Luleå var väl 45+ med en väldigt liten umgänges krets?....
Citera
2013-05-23, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det framgår väl ganska klart, men mitt svar var på ett inlägg som sa att de fokuserade på KJ för att ta bort misstankarna mot MB. Fråga den som föreslog det.
På vilket vis framgår det klart?
Citera
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Hennes armar ska tydligen ha varit bundna som något här inne skrev tidigare? Kan det ha varit sex relaterat, gm binder bo och under sexakten så går något fel och bo avlider?

Finns d någon källa på d eller är d bara lösa rykten?
Citera
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Innan styckningen börjar bör djurkroppen delas i två på längden. Det görs lättast när djuret hänger med en köttkrok i vardera hälsenor. Man sågar sedan (tigersåg med fintandat blad är smidigt) genom ryggraden från bakdel till hals.

Ja, det där kan varenda jävel googla fram.

Är GM jägare så ja, då har han kanske haft tillgång till en tigersåg men med tanke på att huvudet inte var avlägsnat från kroppen samt att styckningen var offensiv, dvs grovt utförd, så låter det som att GM använt kniv, kanske yxa.

För att avlägsna huvudet från ryggraden så måste man väl nästan använda en såg, om man inte vill karva en längre stund, så att säga..
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Förvisso har man ju aldrig gått ut med vem man har "ringat in", men GM lär ju följa nyheterna minutiöst, där rapporterade man senast igår att polisen ringat in en man i centrala Boden, läser man sen denna tråd, så är majoriteten inne på att det är KJ som är GM.

Javisst, och grannarna, och media som bevakade hans hus hela dagen häromdagen.

Vet polisen idag att han definitivt är oskyldig och inte anger att han är helt avförd så är det ju beklagligt.
Citera
Medlem
Är det bekräftat att det är VBs kropp man hittat?
Citera
2013-05-23, 11:58
Medlem
Quarrels avatar
NK: Polisen söker brottsplats
Citat:
- Det är det här området som är aktuellt just nu. Vi kommer att minutiöst söka igenom området.

Både polis och militär kommer att vara med i genomsökningen av det aktuella området som är 200 gånger 300 meter stort. Sökandet beräknas att komma i gång vid 12.30-tiden. Närmare 50 militärer kommer att finnas på plats.
Citera
2013-05-23, 11:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elfenbenskusten1
Är det bekräftat att det är VBs kropp man hittat?
Citera
2013-05-23, 11:59
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tidningsankan
Självfallet kan en okunnig göra "rätt", men sättet att dumpa henne tyder på att det är något som förstå naturen. Spår på kroppsdelar försvinner snabbt när de exponeras och djuren tar hans om kroppsdelarna som dessutom sprids ut.

Men inte jämte en grusväg! Jag har 2 hundar som inte hade passerat. De är inte tränade i något, men markerar både för levande och dött. Fågel, harar och grävlingar rullar de sig gärna i, men inte räv. Vid markering av as får de ett stelt kroppsspråk till en början, vid levande går svansen. Jag tycker inte platsen är isolerad. Sådana skogsstråk går jag på minst 5 dagar i veckan. Nej, gömmet är okunskap om natur och djur. Hu, kan se mina fyrbeningar med kadaver i käften..
Citera
2013-05-23, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Så kan det nog vara. Fruktansvärt vilket som, det kan inte vara en syn man glömmer i rödaste rappet heller

Rättsläkaren som var med och kikade på fynden igår (samma som var med i fallet CarolineStenvall) sade ju att det kan ta flera veckor att fastställa identitet. Så det var nog inte en fin fräsch överkropp som låg i gropen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in