Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Jo jag vet det där om huvudet och allt. Jag har också tittat på GW. Men varför skulle han lägga armar och ben på ett annat ställe än övriga kroppen? Detta är ju de kroppsdelar som är enklast att hantera.
Varför skulle han lägga dom inomhus på ett uselt gömställe? Just dessa kroppsdelar som är relativt enkla att identifiera personen på. Det hade ju varit en baggis att gräva ner armar och ben eller köra dom 16 mil ut i ödemarken, men han lägger dom i ett öppet hus ett par kilometer från Boden centrum.
Det är inte en tillfällighet eller slarv. Det är 100% avsiktligt.
Tror jag inte.... "avsiktligt utplacerat för att hittas" är CSI/hollywood-tänk. I verkligheten gör folk korkade saker, förhastade saker, och kortsiktigt genomtänkta saker då de är under stress
Som jag skrev i förrförra inlägget så ska man vara korkad om man åker ut två tre vändor till samma dumpningsplats strax efter ett mord, då alla i kommunen håller utkik efter misstänkta beteenden. Det som nu hittats är bara inslängt i stress för att GM inte har haft tid att vara borta för länge. Han hann inte gräva och hann inte åka 16 mil bort utan att vara frånvarande länge nog att väcka misstänksamhet.
Hans prio var såklart inte att delarna inte skulle hittas, utan att bara bli av med dem så att de inte hittades i hans ägo vid eventuellt polisbesök. Snabbt ut i skogen... släng in genom fönstret för det går snabbare än att gräva... och sedan hem igen innan någon märker att han är borta.