2013-05-22, 22:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Använt mig av text ur en beskrivning om GMP(Gärningsmannaprofilering), ej kursiverat är modifierad orginaltext anpassad till det här fallet.

TEXT
Citat;Den impulsivitet och bristande planering som syns i de brottsliga handlingarna bör även genomsyra mannens hela liv. Det är rimligt att han endast genomgått grundläggande skolor, möjligen med kortare, praktisk yrkesutbildning. Han skulle idag antagligen inte tas ut till militärtjänstgöring.

Impulsiviteten och tendensen att snabbt ”tappa sugen” innebär
sannolikt att mannen ofta byter jobb och är en av dem som tidigast drabbats av uppsägningar. Han bör ha haft flera arbetslöshetsperioder varvade med kortare anställningar av enklare, troligen manuell karaktär. Dessa förhållanden innebär att mannens ekonomiska förmåga bör ha varit begränsad medförande att han valt ett billigt boende eventuellt hos någon förälder eller i hyrd bostad. Mycket talar för att mannen tidigare begått brott och att även dessa präglats av impulsivitet (misshandel, snatterier, biltillgrepp, sexuella ofredanden) och bristande planering (lämnat spår, blivit avslöjad, misslyckats).

Hoppas att ni kan se ett samband i det här, övergripande.

Vad säger ni, vem skulle kunna passa in i det här?

Vad är det här för manual? Den verkar gammalmodig. De flesta ungdomar bor hemma numera på grund av bostadsbristen, de varvar vikariat (det gör även äldre) och vilken ungdom köper en bostad? Inte många. Det är ju bara ev. tidigare brott som blir relevanta, tycker jag.
Citera
Medlem
Såg att någon postat på MPS FB-sida att Mic*e Be*g hade en bil som liknade den som eftersöktes, hans beskyddare Stef*n Sko*t var snabb att påstå att den var gammal och trasig, men utelämnade att den för tillfället är i trafik...

Varför skulle man ha en trasig bil i trafik och betala skatt & försäkring i onödan?

Den gode Ste*an har varit snabb att skydda MB här också btw...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Eller att man valt att dumpa telefonen på ett helt annat ställe än kroppen, vilseleda s.a.s..

sant...
Men från KJ's bostad till åberget är det 7-800 m
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Om det nu skulle vara KJ som är en av gärningspersonerna, så borde hans bror (som enl KJ är hans alibi för kvällen hon försvann), vara den andre gärningspersonen....möjligen som medhjälp vid styckning och bortförandet av kroppen.

Ja..eller MB med medhjälp av någon annan/frun. Eller frun med senare medhjälp av maken för att dölja det.
Citera
2013-05-22, 22:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Detta skrev hon på VB's mammas kommentar på MPS (Facebook):
"Hon kanske INTE lever?!?!?!"

Sedan på sin väns delning om försvunna VB:
"JAG kommer då inte fälla en tår!!!"

Och så något om att VB är en "kackerlacka".
"-Jag skulle inte offra en minut på en kackerlacka."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z1987
Vet också om en hyresbil på en märklig plats...iaf enligt mig...

Vad är det för plats? Och står hyrbilen kvar? Vad var det för typ av bil?
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Kroppen forslas iväg:
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6847188
Citera
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Om det nu skulle vara KJ som är en av gärningspersonerna, så borde hans bror (som enl KJ är hans alibi för kvällen hon försvann), vara den andre gärningspersonen....möjligen som medhjälp vid styckning och bortförandet av kroppen.

Alibi för VAD? Han ska ha varit och spelat tvspel EFTER 21. Alltså hade han lätt kunnat döda
VB innan tvspelandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Detta skrev hon på VB's mammas kommentar på MPS (Facebook):
"Hon kanske INTE lever?!?!?!"

Sedan på sin väns delning om försvunna VB:
"JAG kommer då inte fälla en tår!!!"

Och så något om att VB är en "kackerlacka".

Jag frågar för tredje gången. Har någon kollat upp huruvida denna kvinna äger någon bil?
Citera
2013-05-22, 22:21
Bannlyst
Polisens presstalesman gjorde en felsägning i Efterlyst.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6847146
Citera
Medlem
Som G.W sade för någon dag sen. "Det här är lättlöst" Jag tror till
99% att gärningsmannen med ev medhjälpare är häktade inom
48 timmar
Citera
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Ja..eller MB med medhjälp av någon annan/frun. Eller frun med senare medhjälp av maken för att dölja det.

Lika troligt det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in