2013-05-14, 09:39
Medlem
MrFolds avatar
Polisen skulle lägga ut ett nytt pressmeddelande kl 9.30 idag, men det är ännu inte utlagt något på deras hemsida.
Citera
2013-05-14, 09:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ursäkta men vem e Yngv* T?

Mannen som intervjuades i Thaibutiken i Boden. En äldre man som kände VB rätt väl.
Citera
2013-05-14, 09:40
Moderator
OYs avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16769049.ab

Kanske pucktvåa på den här?

Iaf vill inte den s.k. vännen prata med media, han vill inte berätta om kvällen.

Och nu vet vi att flera anmälningar gjorts av VB kort före försvinnandet.

Och kort efter att hon lämnat lägenheten plockar en mast upp hennes mobil.

Och aftonbladets reportrar sägs ha träffat den person som såg VB sist, det betyder att vännen var den som såg henne sist, nämns inget om något annat vittne.
Senast redigerad av OY 2013-05-14 kl. 09:43.
Citera
2013-05-14, 09:42
Medlem
highfives avatar
[quote=Quarrel]Du har rätt. Sommaren har nog inte kommit så långt norrut ännu.[/QUOTE

Sommar? Här uppe är det vår. Finns vissa fläckar med snö kvar också utanför städerna.
Citera
2013-05-14, 09:44
Medlem
just_a_girls avatar
Av styvpappans Facebook framkommer att han bor i Boden varannan helg. "Jobbar och bor tillfälligt i Kiruna, men vistas i Boden med familjen varannan helg." Verkar då som att VB bor med sin mor permanent, kan säga att det inte är vanligt att man tar med familjen till Kiruna om man bara arbetar där tillfälligt då man oftast bor väldigt spartanskt, i byggbaracker etc. Det troligaste är att VB:s mor var hemma med VB i Boden.
Citera
2013-05-14, 09:46
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
A*nikas poster på FB är 100% autentiska och det är hennes eget konto, bekräftat både genom att hon hade status som "gift" med MB, och jag har även via ett FB konto med ett flertal gemensamma vänner sett kommentarerna som både skrivits på MPS FB och på en privatpersons FB som hon känner, vill inte skriva ut någon mer info, då den person som hon kommenterat hos, genuint tyckte att detta var en hemsk händelse.

Fan vilken lång och rörig mening det blev?

Anyways, Annik*s FB kommentarer kommer från henne och är (tyvärr) garanterat äkta...

Karatefruns kommentarer har onekligen varit ganska vidriga, men då kan det vara av intresse om ifall hon vanligen är av den "dramatiska" typen. Det vill säga; brukar hon uttrycka sig hårt och elakt när hon anser sig ha fått en ovän?

Vissa människor är ju sådana, och på Fejjan kan man ibland läsa ganska saftiga uttalanden där personer har blivit ovänner med varandra. Det är återkommande. Person X blir ovän med än den ena än den andra, och därför är inte elaka kommentarer särskilt uppseendeväckande. Typiskt person X, liksom.

Hurdan är denna karatefru?
Citera
2013-05-14, 09:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Av styvpappans Facebook framkommer att han bor i Boden varannan helg. "Jobbar och bor tillfälligt i Kiruna, men vistas i Boden med familjen varannan helg." Verkar då som att VB bor med sin mor permanent, kan säga att det inte är vanligt att man tar med familjen till Kiruna om man bara arbetar där tillfälligt då man oftast bor väldigt spartanskt, i byggbaracker etc. Det troligaste är att VB:s mor var hemma med VB i Boden.

Men om hon gjorde tacos till sin pappa den 7:e april bör han ha varit hemma den här helgen, bara att räkna i kalendern. Dessutom har det ryktats att han setts ta sitt fiskespö och cyklade iväg för att fiska den här kvällen. Nej, jag tycker att det troligaste är att pappan var i Boden.
Citera
2013-05-14, 09:51
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En äldre man (typ 70+) med thailändsk fru som verkar ha "tagit sig an" PB lite och fungerat som ett stöd för henne på olika vis. Han intervjuades i en tidningsartikel som länkades på förra sidan.

Ja ok tack för svaret Ska läs den artikeln
Citera
2013-05-14, 09:53
Medlem
Bluebeast72s avatar
Nog fan håller min teori om Älven ännu.

Tösen är bortspolad o ligger väl nerströms på ngn strandband eller än värre under drivtimmer. Allt jag har läst, kollat på kartor o granskat i fallet tyder på att hon valde att ta sitt liv,eller oavsiktligt trillat i.

Trasslig kärlek, obesvarade känslor o en utanförskap känsla blev för mkt antagligen.
Citera
2013-05-14, 09:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Polisen skulle lägga ut ett nytt pressmeddelande kl 9.30 idag, men det är ännu inte utlagt något på deras hemsida.

Kan ju vara så att något nytt har framkommit?

Citat från polisens hemsida "Nytt pressmeddelande skickas ut imorgon kl 9.30 om inget nytt har framkommit innan dess."
Citera
2013-05-14, 09:54
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Karatefruns kommentarer har onekligen varit ganska vidriga, men då kan det vara av intresse om ifall hon vanligen är av den "dramatiska" typen. Det vill säga; brukar hon uttrycka sig hårt och elakt när hon anser sig ha fått en ovän?

Vissa människor är ju sådana, och på Fejjan kan man ibland läsa ganska saftiga uttalanden där personer har blivit ovänner med varandra. Det är återkommande. Person X blir ovän med än den ena än den andra, och därför är inte elaka kommentarer särskilt uppseendeväckande. Typiskt person X, liksom.

Hurdan är denna karatefru?

Jag kan vara ganska "hård" om jag är förbannad. Men det finns inte på världskartan att jag någonsin skulle uttrycka mig på det där viset om en person som är försvunnen och kanske t,om mördad. Oavsett om det är en person jag innerligt skulle avsky. Möjligen om personen ifråga dödat mitt barn/partner då, men inte annars. Det är inte ett normalt beteende ens för någon som är lite vass/hård/impulsiv. Med det inte sagt att hon skulle vara inblandad i försvinnandet, men det känns inte orimligt att tänka att det kanske är henne som VB anmält för en kort tid sedan då hatet tycks vara pågående nu.
Citera
2013-05-14, 09:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag kan vara ganska "hård" om jag är förbannad. Men det finns inte på världskartan att jag någonsin skulle uttrycka mig på det där viset om en person som är försvunnen och kanske t,om mördad. Oavsett om det är en person jag innerligt skulle avsky. Möjligen om personen ifråga dödat mitt barn/partner då, men inte annars. Det är inte ett normalt beteende ens för någon som är lite vass/hård/impulsiv. Med det inte sagt att hon skulle vara inblandad i försvinnandet, men det känns inte orimligt att tänka att det kanske är henne som VB anmält för en kort tid sedan då hatet tycks vara pågående nu.

Brist på social kompetens tycker jag. Hennes partner är känd på orten som en hyvens man och ett ankare i föreningslivet, omtyckt och ansedd. Hon borde begripit bättre att hennes uttalanden sätter mannen i sämre dager, särskilt när hon uttalar sig med så hårda nedsättande ord om en försvunnen ung kvinna som engagerar många människor, särskilt i Boden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in